Gå til innhold

Orkla?


Erik Pettersen

Anbefalte innlegg

Orkla ved Stai?? Nå står ikke verden til påske.. Burde ikke du tatt toget mellom Oslo og Trondheim forresten?

 

Fra spøk til alvor; det stemmer at øvre deler av Orkla renner langs Rv. 3 mellom Tynset og ned mot Kvikne. Har stoppa der selv og tatt et par kast. Bare småørret. Men vet ikke noe mer om elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stoppa der selv og tatt et par kast. Bare småørret. Men vet ikke noe mer om elva.

 

Ikke bare smått der, men tror elva blir fisket vel hardt. Traff mange woblerdengere fra campingen sist jeg var innom elva.

 

Det er vel slik med mange elver langs riksvei med campingplass - massevis av folk med grilldress og havfiskestenger som skal ha middag til familien.  Men det er vel deler av elva som ikke er invadert - disse gutta går ikke langt fra vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla ved Stai?? Nå står ikke verden til påske.. Burde ikke du tatt toget mellom Oslo og Trondheim forresten?

 

Vi var 4 i bilen  ;)

 

Dessuten er togsatsingen helt elendig her til lands. Det går for treeeeegt, og det er overhodet ikke konkurransedyktig på pris - ikke engang hvis man bare er 2(!) i bilen.

 

Bortsett fra det så har jeg tro på tog, ass! Det kommer, bare vent og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla ved Stai?? Nå står ikke verden til påske.. Burde ikke du tatt toget mellom Oslo og Trondheim forresten?

 

Vi var 4 i bilen  ;)

 

Dessuten er togsatsingen helt elendig her til lands. Det går for treeeeegt, og det er overhodet ikke konkurransedyktig på pris - ikke engang hvis man bare er 2(!) i bilen.

 

Bortsett fra det så har jeg tro på tog, ass! Det kommer, bare vent og se!

 

Mangler mye på optimal togsatsing, ja, men det er ikke helt svart. Reiste nettopp Dombås-Bodø tur/retur for kr 398.-. Flotte kupevogner med liggestoler og fortrekksgardiner og veeeldig god plass til bein og bagasje.  Sov meg (delvis) fram, men på returen var naturscenene over Saltfjellet så fantastiske at jeg utsatte sovinga.

 

(Hvordan er elvene som renner parallelt med jernbanen på Saltfjellet, forresten?  Så iallefall ett bra vak der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mangler mye på optimal togsatsing, ja, men det er ikke helt svart. Reiste nettopp Dombås-Bodø tur/retur for kr 398.-. Flotte kupevogner med liggestoler og fortrekksgardiner og veeeldig god plass til bein og bagasje.  Sov meg (delvis) fram, men på returen var naturscenene over Saltfjellet så fantastiske at jeg utsatte sovinga.

 

398,- t/r?? Hvordan fikk du til det? Er du pensjonist  ;)

 

Jeg betalte nylig nesten 700 spenn én vei for å kjøre under halvparten så langt.

 

Jeg kunne kjørt bil alene opp og ned for samme pris som en enkeltbillett med NSB - og det i en tid hvor besinprisen er rekordhøy. Hva er det politikerne driver med?

 

Og hva er det NSB driver med? Jeg sjekket nettsidene deres nå og fant ut at jeg kunne fått billett til nesten halv pris hvis jeg hadde kjøpt den dagen før avreise. WTF!?!?!

Skal man liksom straffes når man ønsker å benyttet toget "på sparket"?

 

Dette var siste gang jeg tok toget i Norge dersom jeg har andre valgmuligheter, med mindre noe drastisk skjer hos NSB - og det MÅ det jo. NOEN i samferdseldept MÅ jo snart se hva som er trenden i Europa. Tok toget fra Valencia til Madrid på 1.klasse og ble servert Cava i bøttevis av lekre senoritas i korte drakter mens jeg så på film (prøvde ihvertfall å ikke bli for distrahert) på skjermen i taket i 2005, og hele moroa kosta omtrent 60 euro...

 

Hadde tenkt å bruke tog opp til Børgefjell i sommer, iom at det nærmest stopper i nasjonalparken, men det slår jeg en laaaang strek over nå. Det får være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

NSB minipris ;) Må kjøpes på nett. Fikk en Hamar-Trondheim for 199 ifjor :D Kan ikke utsette noe på det, kanskje med unntak av at da var det over Røros og tok lenger tid. MEN jeg fikk tid til å spotte noen flotte steder langs Glomma helt i nord ;)

 

Orkla blir fisket hardt til tider. Best bet er å være der FØR fiskekonkurransen. Reguleringa er et problem, og det er stort sett folka fra campinga, plus noen hardcore fluefiskere, som er i elva. Prøv fjellet! Mange flotte vann og bra kultivering som gjør at man kan ta meg seg noen fisk til panna. Stort sett ørret, men minst 3 vann har fin røye. Våren kommer sent, så det er egentlig ikke bra før ca fellesferien :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...