Gå til innhold

Troutseeker 002 brems


Bånngjedda

Anbefalte innlegg

Bremsen min har begynt å lage stygge lyder og gå ujevnt. For en med negativ teknisk innsikt så ser det ut som jeg ikke får åpnet eller smurt bremsen. Vet ikke om det er lurt heller...

 

Noen som har samme problem eller enda bedre, en løsning?

 

--

Marius

 

Løsning: Kjøp deg en ordentlig snelle, Marius  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsen min har begynt å lage stygge lyder og gå ujevnt. For en med negativ teknisk innsikt så ser det ut som jeg ikke får åpnet eller smurt bremsen. Vet ikke om det er lurt heller...

 

Noen som har samme problem eller enda bedre, en løsning?

 

--

Marius

 

Løsning: Kjøp deg en ordentlig snelle, Marius  ;D

 

 

litt dumt å si kjøp deg en ordntlig snelle....

 

jeg har bestilt meg bla annet en Troutseeker, og mange sier de er bra sneller...

 

men nå har ikke jeg så veldig mye peiling da jeg er ny i gamet...så det kan hende det er en dårlig snelle hvis du sier det...

 

men jeg følger instinktet og flertallet...

 

men det er klart....som med alle andre produkter som Tv, bil , seng eller sofa, så vil det ALLTID være noen reklamasjoner.

 

ikke at det er verdens undergang....=) enkelt hvis man kjøper produkter innenfor norges grenser....da er jo reglene klare....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tre stk troutseekere og dette er den første gangen jeg har hatt problemer, så snella er jeg fornøyd med.

 

Men, det var litt ekstra spenstig da denne snella begynte å lugge. Plutselig fikk den overløp i det jeg kjørte en fisk. Det var litt i overkant spennende i sterk strøm. Får se positivt på det, fikk jo luftet backingen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tre stk troutseekere og dette er den første gangen jeg har hatt problemer, så snella er jeg fornøyd med.

 

Men, det var litt ekstra spenstig da denne snella begynte å lugge. Plutselig fikk den overløp i det jeg kjørte en fisk. Det var litt i overkant spennende i sterk strøm. For se positivt på det, fikk jo luftet backingen :)

 

 

 

Har erfart det samme med denne troutseeker-snella. I tillegg var jeg svært misfornøyd med bremsen etter at snella hadde fått seg en dukkert, bremsen ble tyngre og svært ujevn. Røk stor fisk på en måten >:(    Dette er to år siden, etter den tid brukes snella nå kun som reserve-reserve-snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lett å fikse, Marius. Det er et fenomen som dukker opp på enkelte av de snellene som ble laget hos vår forrige produsent. Jeg sender deg en PM om hvor du kan sende den. Hvis du trenger en lånesnelle i mellomtiden så sender jeg en herfra samtidig.

 

Det samme gjelder Fluekastern  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen Troutseeker sneller selv....mine er helt greie, med unntak av den største, som er "treig" på bremsen.....den hører nok til produksjonspartiet tmags henviser til....men er veldig godt fornøyd med dem.

Lette, "storspolesnelle" med stor diameter, og virker robuste....de er jo i tillegg "billige" sammenliknet med mye.

Til de som har problemer, gjør som tmags sier. ;)

Og til de som har bestilt snelle, og lurer på om det var lurt; Ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja jeg tviler ikke på at det var lurt å bestille snelle...

 

får min imorgen og gleder meg som en unge...

 

de er nok ikke de beste snellene på markedet...men hvem er den beste...regner med man får 1000 svar da...

 

men til den prisen for en sånn snelle så tror jeg at denne ligger rimelig høyt på markedet....=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Raymond, pr definisjon er denne snellen faktisk "best i test" ifølge engelske magasinet

"Trout Fisherman".

Vel og merke i sin priskategori.... :) Men det var romslige kategorier, rikelig med mange gode merkenavn innefor hver kategori.

 

Men helt klart; finnes mye bra på snellefronten også....Troutseeker er en av dem. Danielsson, Loop, Guideline; Orvis, Lamson, og mange flere med ypperlig kvalitet 8)

Men man kan jo ikke ha dem alle ;D

Jeg har lette stenger og prioriterer sneller som matcher vekta og som har stor spolediameter..derfor er bla Troutseeker og Danielsson Orginal blant dem jeg har....for ikke å glemme fantastiske Orvis Battenkill på #5 stangen....med nytt snøre på idag, skal testes godt før jeg gir mine subjektive inntrykk :D

Sharkskin er på en Troutseeker, og den kombi bruker jo jeg mye er det lest 8)

Også Streamstix Troutfighter ligger på en spole til Troutseeker snellen.

Nå har jeg for anledningen fjernet en annen god nyhet for året, for å se om faktisk Guideline High Water passer pent inn i sortimentet.....tror faktisk det etter prøvevifting tidligere idag :)

 

"En fisketur er for kort hvis bare en line er benyttet"...he-he.

Drar på vestvidda om kort tid, greit å ha med litt ymse :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Tore og Streamstix for glimrende service.

 

De viste seg at jeg hadde bommet litt - snella var av typen som Destination Fishing solgte. Er vel så og si identisk(?), men altså et annet merke. Litt flaut... Får vel nevne at de to andre snellene jeg har er av merke Streamstix og funker problemfritt  ;)

 

--

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk mitt utstyr igår...

 

angrer ikke et sekund..!!

 

nå er ikke jeg expert, men tok i fluestang for første gang igår og kastet mellom 15-17 meter...

 

noe som faktisk økte min lidenskap for fluefisking!

 

snella, utrolig pen snelle som nok gjør jobben den er ment for...

 

skal teste den i vann til helga og da skal storørreten virkelig få bryne seg...

 

 

men bare for å si det helt klart til de der ute som vurderer Streamstix stang og snelle...

 

ikke tenk...bare løp å kjøp....helt fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...