Jump to content

inspirasjonstråd: laksefluer krok/tube

Recommended Posts

• Replies 614
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.   Childers på ein #6/0(+) krok, dette var eit morsomt prosjekt med masse nytt å lære!   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.   Mar Lodge Partridge M2 #2/0 flyhooks.org/partridge/m2-heavy-salmon-single

Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.   Klassisk boksen blir sakte men sikkert fyllt opp. Klar for Lærdal no

Posted Images

The Policeman og Lady Caroline

Edited by Håvard Åsbø

Lady Caroline:

Hook: Daiichi 2051 #1.5

Black King fra Knox:

Body: Black berlin wool
Rib: Gold and silver, alternate
Hackle: Black cock
Throat: guinea
Wing: Mallard

• 3 weeks later...

Knox: Silver Speal

Krok: Alec Jackson 2091 #1.5
  • 4 weeks later...

Variant av The Chatterer med isfugl i kroppen (ca 60 fjær)

Krok: Phillips No.4 1xl av Flemming

9 hours ago, Jan Ingvar said:

@eide

Pen sak! OT: hvordan ser egentlig slike fluer ut etter en runde i lakse-kjeften? :D Jeg fisker ikke laks så jeg vet rett og slett ikke iiinnocent

Har fått fisk på Mar Lodge og Durham Ranger, og dei held seg greit, avheng av korleis du bind dei sjølvsagt: eg brukar ein del forsterkande element når eg binde klassiske for fiske. Akkurat den flua her ville ikkje holdt seg så veldig bra (er bunde for ei ramme)

• 2 weeks later...

Fristil på Partridge HE2 2/0. Det må være den største kroken jeg har bundet på så langt! 

• 4 weeks later...

• Create New...