Gå til innhold

Hva nå?


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Det er blitt august! Vannet er for varmt i lavlandet og elvene er for små. Normalt i denne tiden er det stor vårfluekativitet i trøndelag. Men for det n`te året på rad, har det vært så varm juli her at vårfluene for lengst har tørket ut. Klekkingene er over, og det er lenge til andregangs døgnflueklekking. Jeg kan finne meg ei O2 rik elv (som regel fånyttes for de store fiskeopplevelsene) eller dra til fjells i Trollheimen (noe værgudene bestemmer). Ellers tar jeg mine årlige turer i lakselva (på grensen til kjedelig). Nordover er uaktuelt på denne tida (oppbrukt).

 

Hva gjør dere? Er det noen som har et tjuvknep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Har hatt bra fiske flere ganger i Indre Troms i August.

Nå er vel "nordover" kvoten din oppbrukt, så det er vel dødt løp.........

 

Vel og merke en besynderlig observasjon i Nidelva ved Stavne igår kveld. Flere store SØ stod og beitet.......

Bøttevis med vårfluer i str 12.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fjellet som er tingen ja. Junifiske på 1000 meter pluss nå. Iallefall... i lavlandet her nå er det helt dødt. Det eneste som viser seg på vannet er noen små fjærmyggg. Vannet er såpass varmt at ørreten driter i dem. Unntaket er at jeg har hatt et par morsomme midnattsturer med "stripere" i et par rolige elver. Fisken siger innpå i ly av mørket. Ellers har jeg vurdert å prøvd augustlaksen selv også. Det begynner å dabbe av med folk i elva no når det blir skolestart.Vi får se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...