Gå til innhold

flytevest til belly


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Drar ut i sjøen med belly idag, drar innen kort tid.

Og trenger en flytevest innen få minutter.

 

Biltema ligger ca 5 min med bil fra meg, noen som har erfaring med biltema vest her?

 

Jeg trenger noe kjapt og gæli! Men prioriterer sikkerhet :)

 

Er det noe holdbart i det hele tatt? De må vel gjennom vanlige sikkerhets krav?

 

Takk for alle kjappe svar, må ut i havet innen en time.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info ;)

 

Må dra nå, men kom gjerne med alternativer, jeg er åpen for det meste.

Fikk akkurat et tips fra Streamteam om Clas Ohlsson. Tar en råne runde rundt i byen og sjekker  ;)

 

Europris skal selvfølgelig sjekkes opp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Drar ut i sjøen med belly idag, drar innen kort tid.

Og trenger en flytevest innen få minutter.

 

 

 

Jeg trenger noe kjapt og gæli! Men prioriterer sikkerhet :)

 

 

 

Takk for alle kjappe svar, må ut i havet innen en time.  ;D

Tenke seg til, selv gutta som fisker i sjøen har det travelt  ;D

Havet finner man da stort sett igjen på samme plassen, om man ser bort ifra flo/fjære, selv om man skulle bli forsinket med en time eller to . Sesong hele året er det også . . .

Da er det verre med oss innlandsfiskere som må jage rundt som gale, skal vi få fisket nok før sesongen er over  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

her i lofoten er det minst 4 meter forskell på flo og fjære.....her strømmer det grusomt....det var en som falt i blautfylla utenfor bryggene i svolvær....de vant ha igjen på finnmarka, da snakker vi om sug i vannet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyter ikke bellyen din av seg sjøl, Toggi?  ???

 

Håper du har kjøpt deg vest - ALLE vester i Norge skal CE-merkes og godkjennes før de kan selges, uansett prisklasse osv.

Skal du gøre som mange andre og kjøpe en oppblåsbar vest - vurder en UTEN selv-oppblåsing (skjer når de kommer i kontakt med vann).

Jeg satt i bellyen og drakk kaffe i øsregn da driten formelig eksploderte rundt ørene mine.  Prøv å gjøre dobbelttrekk med et traktordekk rundt skuldrene så skjønner du tegninga. De andre belly-gutta på samme vannet trodde visst jeg skulle lette fra vannet. Sa de i hvertfall når de fikk pusten tilbake mellom latterkrampene.... Jeg måtte levere den inn for å "lade om" gasspatronen og bestemte meg der og da for en ny, vanlig vest. Varmer godt i kulda gjør den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for hjelp! Har skaffet meg en vest fra Biltema, brukt den et par dager og er helt ok fornøyd.

Ikke så stor, ikke tung... Også får jeg bare krysse fingre for at bellyen ikke går under.

Tror ikke det skjer, men det er en liten garanti med vest. Jeg føler meg hvertfall mye mer sikker da.

 

Vesten var ganske mange hakk finere/bedre enn jeg vill trodd. :)

Da tenker jeg først og fremst på komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for hjelp! Har skaffet meg en vest fra Biltema, brukt den et par dager og er helt ok fornøyd.

Ikke så stor, ikke tung... Også får jeg bare krysse fingre for at bellyen ikke går under.

Tror ikke det skjer, men det er en liten garanti med vest. Jeg føler meg hvertfall mye mer sikker da.

 

Vesten var ganske mange hakk finere/bedre enn jeg vill trodd. :)

Da tenker jeg først og fremst på komfort.

 

Ka farken skal du med vest Toggi? Med dine meritter flyter du på navnet ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...