Gå til innhold

hvor skal dra?


Anbefalte innlegg

Da blir det noen kort der neste sesong! Eller når stenger elven for sesongen btw?

 

Jeg spytter LETT i noen tusenlapper dersom det fører til kilossnitt i en elv "nær" meg...

 

Svarer på mer og håper noen leser det. :)

Elven er ikke fredet,men var der i helgen som var og da var det 3 grader i elvevannet,dette er noe tidlig,men i sone 1 finnes det noen viker og grunne partier,og der tok vi noen(Tørrmygg og liten Montana),ingen store,men vi var igang liksom.

 

Alle kortpengene går til driften av prosjeltet.Bjarne &Co, er flinke til å søke om støtte til sakene,men alt monner.

 

Det er planlagt å utbedre overnattingsplassen i grustaket,tvers overfor butikken til Bengt,det ser ut som det blir en plass i sone 3,

mellom veien og elven.(liten perle)

Så har grunneierne nedenfor Flatekval(fossen nederst)fått opp gluggene for hva som skjer og slenger seg antakelig med på kortordningen,noe som vil gi mange km. med flott fikestrekke,uten at det vistnok skal påvirke kortprisen.

Det er også vedtatt å forsøke kalking for å få opp døgnfluepopulasjonen(Bjarne syns at fiske mygger for mye ;D)

 

 

Håper tilslutt at noen leser dette,og kan få noe ut av det,en slik perle bør jo ikke ligge urørt ,selv reiser jeg pga. den fantastiske naturen med den fine elva,og jeg treffer hyggelige folk,både fastboende og fiskere(som Stig og gutte fra Aktiv feks.)

Mvh. Willy!

 

Høres bra ut dette.. Har låvet å ta noen turer i år :) Få med Spenolsen og resten på torsdagsklubben. Er det muligheter for å plasere en campingvogn for ein billig penge ein sesong der inne i fjella? Selv om da bærre e 1 imes kjøretur e da greit å kunna komme til "hus" om man vil der ofte.

 

Nåken som veit om eg kan donera sånn tippegreier til dei som kultiverer? er jo ikkje så masse anna å gje dei pengane til, og bedre en at Nff får dei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Willy,

Og takk for sist :)

 

Selvsagt skal det fantastiske arbeidet til Bjarne og co gi resultater...det gjør det allerede.

Jeg kommer til å fortsette å ha mine elve fiskekurs i vakre Ekso, grunnet fantastisk varierte strekk med ulike utfordringer.

 

Tips til alle kajakk gutter:

Aktiv A/S planlegger også i år et "julibord" , men høyst sannsynlig siste helg av juni, altså "junibord" i år.

Lavvu leir på camp plass som ifjor, med padling og fisking innimellom all god mat fra kjøpmann "Bengts" kjøkken :)

 

Så alle kajakk/fiskeinteresserte: Følg med!

Hadde vært artig å slengt deg oppi en kajakk også Willy, så hadde vi hatt det kjekt på sone.... (der du vet) sammen ;)

 

Viktig å ikke gi alt bort gratis heller ;D

Men torsdagsklubben som de kaller seg er jo selvsagt hjertlig velkommen også...og min munn er nesten vidåpen, ikke på nett selvsagt, men der og da ;)

 

Stig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er elven åpen hele året?

Hvilke arter er å treffe på?

 

Noen som har tips til hvor det er greit i elven?

Xo er nesten 5 mil lang,nederste del er lakseførende i den grad det er laks og sjøørret,og her er det selvfølgelig fredning.

Strekningen som omtales her ligger ca. midt i dalen,og er 7 km lang,og med store fosser i begge ender(Fossenes dal :)).

Det nederste punktet heter Flatekval,og øverste,Lavik og dette er godt merket med skilting som opplyser om Ekso villfisk.

Det er bare brune her(kan vel være røye,finnes i vassdraget),en god del småfallen fisk(som stort sett er i veldig godt hold)men antall tagbar fisk har økt betraktelig,

og denne er selvfølgelig lettere å komme på talefot med i beste sendetid og litt senere og. ;)

Elven er jo "åpen",dvs.ikke fredet,men den fryser jo til om vinteren,særlig dette strekket som er relativt langsomtflytende.

 

Ta deg en tur å sjekk,kan jo være du liker det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  Caddy! :)

Det med sjampingvogn,vet jeg ikke,men det skulle ikke forundre meg,det er romslige folk,som,når komunen ikke vil;så prøver de selv å få til ting.Og hvis dere er kjekke og greie,som jo alle svepesvingere er,så kan det kanskje la seg løse.

Men ingenting loves fra meg,vi må snakke med Bjarne &co,men det finnes plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må no sei at XO e ein fin plass og at eg kjem til og ta turen når fiske begynne for fult :) og kanskje eg skulle hangt meg på julibordet som skal holdest der opp i år, og då blir garantert kajakken med :) Den kommer til og ligge " Stand by " på biltaket om ikkje lenge uannsett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må no sei at XO e ein fin plass og at eg kjem til og ta turen når fiske begynne for fult :) og kanskje eg skulle hangt meg på julibordet som skal holdest der opp i år, og då blir garantert kajakken med :) Den kommer til og ligge " Stand by " på biltaket om ikkje lenge uannsett ;)

 

Kjekt hadde det vært om du ble med johnny.....side by side med Ultimate og en Frk Winston i halvfull flex...eller kanskje tom full flex :D

Bare dorske seg i kajakken hele dagen, ingen bekymringer.Sige innpå ny fisk hele veien, etterhvert som vaking tiltar...og massevis av plass til hver eneste mann. Er noen skikkelige flotte tørrflue strekk ifra kajakk der opp...ikke så veldig dypt, men dypt nok til at gutta på land aldri i verden rekker skremme vekk fisken på de brede "vakfest" partiene :)

Massevis av god mat og drikke er det jo mulig å ha med også.... ;)

 

Og Syrstad og Randi i sin tandem....tipper hvem som vinner "slaget" om å få fisket ;D ;D

Randi fikk mye fisk der opp på sin aller første fluefisketur ifjor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...