Gå til innhold

fluevalg til SØ fiske - høst


KL

Anbefalte innlegg

 

.... egentlig rart at det finnes så mange fluemønster, synes du ikke Lillevann???

 

 

Det er ikke rart, for det handler om å selge, men at man kunne klart seg godt med 2% av det utvalget som finnes er jeg helt sikker på.  Verden vil bedras. Og når det gjelder SØ - jeg tror ikke jeg med mine få fluevarianter får mindre SØ pr. fisket time en gjennomsnittet her på forumet.  Hadde jeg fisket like mye som eksempelvis Toggi tror jeg nok fangstene ville blitt betydelig bedre - der i gården er jo antall fisk pr. fisket time ganske dårlig i grunn.  Årsaken er sikkert at han bruker opp all tiden på å skifte snører og fluer hele tiden.  SØ synes ikke tanglopper er noe godt, men etter n'te runden blir de sikkert såpass irritert at en og annen hugger til.  Omkvedet i SØ-leiren blir etterhvert "helvetes irriterende tangloppe - nå ska'n få, den innpåslitne kødden, selv om han smaker vondt."  Dermed tror dere at tangloppe er tingen, men det er jo helt feil.  Kunne like gjerne brukt makrellharpe.  Mange som får SØ på det også.

 

Bare si i fra hvis dere vil ha flere tips - jeg er ikke vrang på slikt.

 

Hilsen svært erfaren SØ-fisker som gjerne deler sin overflod av kunnskap med dere litt mer uerfarne.

 

Jeg digger deg lillevann :) :) :) Jeg utfordrer deg og de "fløffy" fluene dine til å bli med på tur, så ser vi på status rapport etter endt fisketur. Du skal til og med få hot spots, og jeg kaster kun med venstre ;D ;D

Deal or no deal? Eller er du fegis som vanlig?  :rolleyes::-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

.... egentlig rart at det finnes så mange fluemønster, synes du ikke Lillevann???

 

 

Det er ikke rart, for det handler om å selge, men at man kunne klart seg godt med 2% av det utvalget som finnes er jeg helt sikker på.  Verden vil bedras. Og når det gjelder SØ - jeg tror ikke jeg med mine få fluevarianter får mindre SØ pr. fisket time en gjennomsnittet her på forumet.  Hadde jeg fisket like mye som eksempelvis Toggi tror jeg nok fangstene ville blitt betydelig bedre - der i gården er jo antall fisk pr. fisket time ganske dårlig i grunn.  Årsaken er sikkert at han bruker opp all tiden på å skifte snører og fluer hele tiden.  SØ synes ikke tanglopper er noe godt, men etter n'te runden blir de sikkert såpass irritert at en og annen hugger til.  Omkvedet i SØ-leiren blir etterhvert "helvetes irriterende tangloppe - nå ska'n få, den innpåslitne kødden, selv om han smaker vondt."  Dermed tror dere at tangloppe er tingen, men det er jo helt feil.  Kunne like gjerne brukt makrellharpe.  Mange som får SØ på det også.

 

Bare si i fra hvis dere vil ha flere tips - jeg er ikke vrang på slikt.

 

Hilsen svært erfaren SØ-fisker som gjerne deler sin overflod av kunnskap med dere litt mer uerfarne.

 

 

Javel, så hvis fisken tar tangloppen, så er det feil ??? ???

Jeg bryr meg heller lite om hvorfor den tar, men om den blir mer irritert på en tangloppe enn en deceiver, ja, så er vel det ganske riktig å bruke nettopp tangloppen... :)

 

Ser du er tørrpluepurist. Lillevann.

Del din overflod av kunnskap: Hvilken tørrflue skal vi bruke for virkelig å øke "antall fisk pr time"???

Jeg har så lyst å fiske med en "no hackle #18"...for det er jo så kult...men er det mulig at jeg tirrer fisken enda mer med en i #22???

Venter hyggelig og velformulert svar.

 

Hilsen en som ikke vet forskjellen på fluelinens over/underside...men klarer stort sett unngå fiske den på vrangen :D (mao erjeg godt igang med læringen)

 

Stig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

.... egentlig rart at det finnes så mange fluemønster, synes du ikke Lillevann???

 

 

Det er ikke rart, for det handler om å selge, men at man kunne klart seg godt med 2% av det utvalget som finnes er jeg helt sikker på.  Verden vil bedras. Og når det gjelder SØ - jeg tror ikke jeg med mine få fluevarianter får mindre SØ pr. fisket time en gjennomsnittet her på forumet.  Hadde jeg fisket like mye som eksempelvis Toggi tror jeg nok fangstene ville blitt betydelig bedre - der i gården er jo antall fisk pr. fisket time ganske dårlig i grunn.  Årsaken er sikkert at han bruker opp all tiden på å skifte snører og fluer hele tiden.  SØ synes ikke tanglopper er noe godt, men etter n'te runden blir de sikkert såpass irritert at en og annen hugger til.  Omkvedet i SØ-leiren blir etterhvert "helvetes irriterende tangloppe - nå ska'n få, den innpåslitne kødden, selv om han smaker vondt."  Dermed tror dere at tangloppe er tingen, men det er jo helt feil.  Kunne like gjerne brukt makrellharpe.  Mange som får SØ på det også.

 

Bare si i fra hvis dere vil ha flere tips - jeg er ikke vrang på slikt.

 

Hilsen svært erfaren SØ-fisker som gjerne deler sin overflod av kunnskap med dere litt mer uerfarne.

 

Jeg digger deg lillevann :) :) :) Jeg utfordrer deg og de "fløffy" fluene dine til å bli med på tur, så ser vi på status rapport etter endt fisketur. Du skal til og med få hot spots, og jeg kaster kun med venstre ;D ;D

Deal or no deal? Eller er du fegis som vanlig?  :rolleyes::-*

 

Ja Lillevann...., er som regel store ord fra din kant, men lite handling (har f.eks aldri sett deg legge ut bilder av fangst, men når sant skal sies har jeg ikke leitet heller..., i gamle innlegg) En SØ fiske duell med Toggi høres jo meget interresant ut, men du hever deg sikkert over slike "guttestreker" du.

La oss nå se at du hvirkelig har baller og kan bekrefte dine påstander. Men det kommer vel noe slikt at din identitet kan være i fare etc.

og det skjer vel den dagen det snør i helvette som dem sier. Men det er faen meg tøft av Toggi å stille opp for noe han har troen på.

 

ps. Du minner meg egentlig litt om slike småbikkjer som Paris Hilton m/flere har Lillevann..., stor i kjeften og bråker masse. Men når det kommer til stykket og det virkelig gjelder er de ikke brukbare til stort mer en å ha i håndveska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Lillevann

Tror du lider av litt demens!

i det siste innlegget ditt på linken til Toggi skriver du at du prøvde mye rart, ble ikke noe liv før du satt på en kreasjon av rødt og rosa.

Det var kanskje ikke fluer du hadde i enden av lina til å begynne med ??? siden sø ikke tok det første du heiv uti!

 

Kan ikke du legge ut ett bilde av de 2 fluene du har i boksen din så vi som fortsatt leter etter den perfekte sø flua slipper å lete lengre?

Kanskje det er måten du trekker inn på som får fisken til å bli så forbanna at den hugger, ikke vet jeg men kanskje du skulle holde ett lite kurs for oss nybegynnere så vi slipper alle de utgiftene til bindematriell osv .

 

gleder meg til å se dine kreasjoner pubilisert  ;D

 

Kristian

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan tørrfluefiskere (ikke nødvendigvis alle..) ser på sjøørretfiske. Da er det bare å sette på ei flue å denge i vei. Nå har jo jeg nesten samme oppfatninga av tørrflue fiske. Bare å sette på Superuppan det. Uasett hva som klekker får du fisk på den  ;D

 

Har fisket SØ i noen år nå (15+) og har en del kontakt med en fluefiskeforening der det går stort sett i tørrfluefisking. Ser jo at alle har noe å lære av hverandre. Når det gjelder SØ er det en fordel å vite litt om hva føden er på de forskjellige årstidene. Vet man det er det lettere å finne de riktige plassene og bruke de riktige fluene som vil øke fangstene.

 

Bruker i hovedsak 4 fluer til SØ i det området jeg stort sett fsker:

 

Tangloppe

Reke

Børstemark: som bindes ganske fluffy av marabou. Varierer fargene på denne.

Pattegris (som egentlig bare er en stor reke..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Lillemann er flink til å provosere, men jeg mener at han har rett i en del av det han påpeker. Sjøørret-fiske er ikke så jævli vanskelig. Det man, etter min mening, trenger for å dekke de aller fleste situasjoner er:

 

 

1. Et flytesnøre (noen liker intermediate) og et synkesnøre (synk 3/4).

 

2. 4-5 gode fluer i ulike størrelser (imitasjoner av krepsdyr, småfisk og børstemark).

 

3. Kunnskap om hvor den store fisken befinner seg til ulike tider på året, og når på døgnet sjansen er best for å finne han på beiteplassene.

 

 

Dette mener jeg er sjøørret-koden. Verre er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Mitt innlegg i natt var ironisk og morsomt, noe lillevann skal være til enhver tid. Eller ufin, men han har skjerpet seg vil jeg si. Jeg ler mye av det lillevann skriver, også her.

Men at du er en morsom mann(til tider) er det ingen tvil om.

 

Også til saken: Når det gjelder meg og antall fisk pr time, ja.... Det kan variere stort, og det er helt normalt. Alt fra timer mellom den, noen ganger kan man klare 2-3 fisk i timen. Det har vært slik de siste ukene. Bortsett fra igår. De som fisker mye vet dette med lopper......

 

Valget står mellom å ikke bruke loppe, eller dra hjem. Nå snakker jeg sjøørret som er meget selektiv på lopper. Og jeg opplevde det til irritasjon tidligere veldig ofte. At jeg ga opp mange ganger, helt klart.

Tenkte som så at det er ikke lenge til fisken endrer "modus". Og her kan jeg være enig med deg lillevann, fisken kan endre "modus" jævlig kjapt. Det kan faktisk skje på et blunk.

Men ikke alltid, tilbake til "setting"..... Jeg hadde en periode med mitt SØ fiske på ca 1,5 mnd hvor alle andre jeg kjenner hadde nesten gitt opp.

 

Det jeg gjorde var å erkjenne at tangloppefiske på sykt sær sjøørret var min livs utfordring.

Det kan virkelig sammenliknes med brunørret pokker så sær på mygg, pupper etc.

 

Jeg var drittlei å ikke kunne få knekt koden, så jeg satt meg ned å taperte mygg-fortommer. Til sjøen, latterlig! Vil mange si.... Men jeg hadde bestemt meg!

Fant alt som liknet lopper i skrinet, på sjappa. Dro ut med ny motivasjon om at her skal det fiskes uansett.

Kodeknekking får et nytt niva. Sjøørreten har 872000 lopper å velge mellom. Hvorfor skal den ta min?

Joda, hadde vel 3-4 bomturer. Fisket hovedsaklig med flyt og 5 meter fortom med 016mm som spiss.

Etterhvert begynte jeg faen meg å knekke koder, fisketeknikk var alfa og omega. Og jeg fant noen lopper som fisket i tillegg betraktelig bedre, men det varierte fra sted til sted. Loppa som fungerte best hadde faktisk mye rødt i seg.

 

Poeng: Der andre hadde gitt opp så lærte jeg noe nytt, det kalles videreutvikling. Utforske noe mer, isteden om å gnåle om at sjøørret fiske er lett. For det er bare vas! Sjøørretfiske kan føles jævlig lett til tider. Men det er en kunst å få en sær sjøørret, vil si det ligger helt på høyde med grise-sær brunørret.

 

Å påstå at dette er lett viser jo bare hvilket nivå en fisker er på, den dagen man innser at sjøørretfiske kan pokker meg være vanskelig. Ja, da har du i mine øyne videreutviklet deg ;)

De dagene den videreutvikla kommer over et "lett" sjøørretfiske, så kan jeg banne på at han drar jævlig

mye sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Gutter

nå har vi tullet nok, tilbake til det tråden handler om , fluer til høstbruk.

 

laget noe små reker i går som er grå, grå brune og grå med lyseblå brite lite. ser bra ut og er spent om de fisker like bra.

I dette loppe sirkuset kan de nok forveksles med lopper også hvis de trekkes sakte inn.

 

Det jeg er ute etter er gode fluer som gir oss som ikke har mulighet til å fiske ofte nok større sjanse til å få fisk. Slik situasjonen er nå kommer en desverre ikke ut ofte nok til å tørre å eksprimentere med nyutviklede kreasjoner.

 

håper på flere gode forslag! eller kanskje en ikke trenger flere enn dem som er nevnt

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian

 

Enig med du!

 

Jeg tror du gjør mye smart i grått og brunt.

En høstflue som fisket utrolig bra ifjor var flua spigg, det er en yngel sak.

Veldig slank og er rå i vannet med løkkeknute. Det er vel fiskefluer.com som har den.

Kroken på flua er ikke pålitelig så jeg håper du binder selv ;)

Bildet ser du hvertfall på siden. Hvis du tar en titt der foresten så ta en titt på den grå zonkeren der og den mørkebrune. Det er høstfluene sine, de fisket absolutt best for meg ifjor!

 

Funket ikke dette så gikk jeg over til en dobbel variant. En mer anonym bunnflue, med reker i knall-orange.

Noen ganger byttet jeg om, en attraktor streamer i bunn og en anonym reke som opphenger.

 

Anonym vil si brunt og grått. Kan nesten ikke sees i vannet noen ganger, tilfelle er hvis vannet er litt farget. Men de funket meget bra ifjor. Jeg er rimelig sikker på at de funker i år også :D

 

Grå frede er nevnt, jeg bruker en grå frede som har litt flash. Bare bittelitt, den har fisket best for meg.

Tror det er nordisk som har den. Har testet ut 5 typer grå frede, og den har levert absolutt best.

Den har en liten detalj som gjør at den også funker som attraktor.

 

Fluer av grått og brunt skuffer sjelden. I tillegg har jeg senhøst og i farget vann hatt stort hell med orange zonkere og jiggys. Det var mine tips! Deceiver er alltid med i mange ulike str og farger. Det er en helårs flue i mine øyne.

 

Zonkerne jeg nevnte gir også flott silhuett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!

 

Skal teste ut endel oliven zonkere og wolly buggere som har fisket bra før, inatt så jeg flere fjærmark aktivt i vannskorpa. Å imitere disse krabatene byr på en stor utfordring, makan til svømming på de markene. Jeg hørte noen solide vak lenger ute. Det var så mørkt at kun hørselen fanget det opp.

 

Oliven skal testes mer ut her i Telemark, rapport kommer!

 

 

Hilsen mr vondt å jobbe til 2100 i kveld ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere misforstår litt.  Jeg sier ikke at det er lett å få SØ, den kan være lite bitevillig, men da er den som sagt lite bitevillig uansett hva man velger.  Således tror jeg ikke det er en kode å knekke (brukte tanglopper og glassål som eksempel på slike "koder"), men heller snakk om flaks og uflaks.  Samt kompetanse og erfaring på tid og sted.

 

Dersom man fisker en god stund, bytter mye uten å få fisk, inntil den plutselig hugger til på n'te valget - har man da knekket koden?  Sanns.vis ikke .  Akkurat på det kastet ville man i de fleste tilfeller fått opp den fisken uansett hva som sitter på.  Når noen sier at "jeg fikk på pattegrisen igjen" så medfører det at mange fisker med pattegrisen, og mange melder om fangst på pattegrisen.  Dermed blir det pattegrisen som fremstår som årsaken til fangsten, selv om man sanns.vis ville fått like gode fangster på et annet mønster.

 

Når jeg skriver dette er det litt for å erte (i all vennskapelighet selvfølgelig - jeg er da ikke ufin), men også for å avmystifisere for ferske SØ-fiskere som kanskje må tro at dette fisket er veldig komplisert.  Det er ikke noen vitenskap å fiske SØ - man kommer veldig langt med enkle valg som etterligner byttedyr i sjøen - som sild og reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tildels være enig med deg Lillevann. tror ikke det er mange her som prøver/ mener å si et det er veldig vanskelig og komplisert å fiske SØ, for det trenger det ikke å være. Det er dager da man får på nesten hva som helst, men vi diskuterer de dagene da det er tilnærmet dødt. DA er det en fordel å vite litt om SØ og dens matvaner og plasser hvor det mest sannsynlig står fisk.

 

Det er de gangene man virkelig får en utfordring og det er nyttig med en del kunnskap og litt variasjon i flueboksen.

 

Også er det selvfølgelig (for mange av oss) tilfredsstillende å få fisk på det man mener er "dagens" flue/ byttedyr. Da får man ofte den godfølelsen av å ha tatt det riktige valget.

 

På samme måte som mange tørrfluefiskere plukker insekter i vannskorpe for å se hva som klekker og fisker da med den immitasjonen som ligner mest.

 

Det er det som er å "knekke koden" på vanskelige dager. Om det er slik det virkelig er eller om man hadde fått den fisken uansett, spiller forsåvidt ingen rolle. GLEDEN ved å (tro man har)ha gjort det riktige valget er der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at en flue som lager mye liv i vannet, altså imiterer sitt bytte mest levende er effektivt.

Åssen SØ oppfatter farger i vannet hadde vært kult å vite.

 

Jeg har hvertfall trua på at grått og brunt kan fungere året rundt. Akkurat slik en grå frede har gjort for meg i år. Det er en allrounder.

 

Har trua på små fluer under blikk forhold, kan gå opp i storm, mye bølger og vind.

 

Når det gjelder fisket utpå dypere kanter etc, si 4-8 meters dyp så har jeg helt klart mer trua på fluer av større str. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være bombastisk i min påstand men at det er noe med Pattegrisen har jeg tro på. Lillevann har selvsagt rett i at når mange fisker med en flue fanger den mange fisk og fremstår som en god flue. Jeg og Mads gjorde et forsøk i begynnelsen av juni. Mads fisket først med pattegrisen over en marbakke det altid er fisk. Han fikk 7 havabborer samtidig som jeg sto 5 meter til venstre og fisket med forskjellige fluer. Da Mads dro opp fisk nummer 8 for kvelden ga jeg opp forsøket å bandt på Pattegrisen. 3 kast senere fikk jeg havabbor. Det tror ihvetfall ikke jeg er tilfeldig. Den kvelden prøvde jeg sikkert 10 forskjelige fluer uten å få fisk. Jeg kan godt være enig i at de fleste har alt formange fluer i boksen uansett om det er tørrfluer eller sjøfluer. På søndag fisket jeg fjorden rundt med Pattegrisen på i 5 timer og fikk 4 sjøørreter hvorav den største veide 1.8 kilo. Om jeg hadde fått de med en annen flue er godt mulig. Jeg tror det er lurt å ha noen få favoritter og fiske med de. Det er vel oftest slik at det ikke er fisk der mann fisker når man ikke får noe. Har liten tro på at det å bytte fluer ofte gir flere fisk. Det er ikke medlemmer av Mensa vi er ute å jakter på. Når man først finner ørreten blir det som regel fangst. Slik har ihvertfall jeg opplevd det.

 

Hilsen Anders som skal til Fyn om 6 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Oterøya!

 

God tur, hilsen en som "lusker" rundt Oterøya for tiden ;)

 

For min egen del kunne jeg klart meg leeenge med grå frede og orange reke, tester ut selv pattegrisen for tiden.

 

I mine øyne er fisketeknikk nesten alt. Forøvrig tror jeg pattegrisen kan gi det lille ekstra.

 

Å fiske med "feil" flue når fisken er umulig i forhold til selektivitet. Da snakker vi om eksakt riktig flue, men det er sjelden det er sånn.

 

Har ei gul epoxy reke selv, likner litt på pattegrisen som har "fisket" utrolig godt i den senere tid.

Kliss lik en sandreke i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmål fra HAVFORSKINGSINSTITUTTET "Er fisken fargeblind?"

 

"Nei, dei fleste fiskane har fargesyn. Men kor mykje fargar dei oppfattar, varierer med kor djupt dei står og korleis vatnet er. Både mengda av lys og samansetjinga av lyset varierer sterkt med djupna og kor mykje partiklar det er i vatnet. Vatnet filtrerer sollyset, og på ope hav er det den blå delen av lysspekteret som trengjer lengst ned. I ein næringsrik innsjø, derimot, er det lys med lengre bølgjelengd som lettast slepp gjennom, og vatnet ser då grønt eller brunt ut. Fargesansen til fiskane er tilpassa området dei lever i, slik at auga er mest kjenslevare for fargane som finst der dei vanlegvis oppheld seg. Kva type lys som trengjer gjennom til ulike djup vil også endre seg når det kjem groe i sjøen om våren. Så tid og stad vil påverke kva slags fargar fisken oppfattar."

 

HAVFORSKINGSINSTITUTTET

INSTITUTE OF MARINE RESEARCH

Nordnesgaten 50 – P.O. Box 1870 Nordnes

N-5817 Bergen – Norway

Tel.: +47 55 23 85 00 – Faks/Fax: +47 55 23 85 31

 

Fisken vil også "sanse" bevegelsen i flua ved hjelp av sideorganet. Så bevegelse "vibber" som flua lager samt farve tror jeg faktisk spiller en stor rolle ;)

 

ps. Ja Lillevann..., turte ikke å ta utfordringa til Toggi eller? Er vel tryggest å "gneldre" balleløs i fra håndveska til mor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra info!

jeg ble derimot litt misunnelig på SØ siden den kan se farger... jeg er nemlig fargeblind! :o

Kan også være en grunn til at fluene mine fisker dårlig.... kanskje Oterøya får gå i mellom flueboksen min før vi drar til Fyn på onsdag, slik at vi får nappet bort de fluene jeg trodde var grønne og grå!

 

sikkert mye bortkastet arbeid i denne boksen!

 

leser fortsatt en del på nettet om søfiske i Danmark, og etter det jeg kan se er det mye grå/brune fluer som gjelder. funker ikke dette kliner dem til med noe skikkelig fargesprakende.

 

Skal ut en tur etter jobben i dag og teste de nye rekene, rapport kommer. Håper min teori med lyse litt gjennomsiktige reker med litt flash i er det som skal til på denne årstiden.

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut selv her nå før jobb, klarer ikke la vær for å si det sånn! ;)

 

Jeg har sett utrolig mye store sandreker i Telemark, lett svømmende inni tarebelter og på kanter av dype renner. Noen er vanvittig store, vi snakker opp til 5cm. Prøvde for morro skyld og fange en, ikke f...

De er utrolig kjappe, da mener jeg "Lucky Luke" Kjapp ;)

 

Forøvrig har jeg veldig trua på sistnevnte flua du beskriver!

 

 

Takk for info Syrstad, ordner jo alt du :);D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra info!

jeg ble derimot litt misunnelig på SØ siden den kan se farger... jeg er nemlig fargeblind! :o

Kan også være en grunn til at fluene mine fisker dårlig.... kanskje Oterøya får gå i mellom flueboksen min før vi drar til Fyn på onsdag, slik at vi får nappet bort de fluene jeg trodde var grønne og grå!

 

sikkert mye bortkastet arbeid i denne boksen!

 

leser fortsatt en del på nettet om søfiske i Danmark, og etter det jeg kan se er det mye grå/brune fluer som gjelder. funker ikke dette kliner dem til med noe skikkelig fargesprakende.

 

Skal ut en tur etter jobben i dag og teste de nye rekene, rapport kommer. Håper min teori med lyse litt gjennomsiktige reker med litt flash i er det som skal til på denne årstiden.

 

Kristian

Har noen (Danske) DVD tips som kankje kan hjelpe litt på fluevalg og teknikker ;) Har hatt mye glede av disse DVD'ene selv. Om du ikke klarer å se fargene på fluene så blir det fortalt hvile farger de har. Her går de også igjennom fluer for de forskjellige sesongene gjennom et år. Knallgode filmer synes jeg da :D

 

"Sjøørretens hemmeligheter 2 Kystflue" http://www.sherpadistribution.no/index.php?content=product&p_id=220

"Kystflue og Havørred" http://www.sherpadistribution.no/index.php?content=product&p_id=17

"Havørred Fyn" http://havoerred.com/?page=7_61

 

Skitt fiske ;) Mvh Dagbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

takk for tips!

Har sett dem mange ganger  :o det er litt av oppvarmingen før turen.

Det kommer 2 nye filmer fra dem nå, trailers ligger ute på www.go-fishing.dk

Gleder meg til å se dem også.

 

Når kommer forresten filmen til Kabbe?

 

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...