Gå til innhold

ATH Remco


Gjest Sjur

Anbefalte innlegg

Dette er en av de flotteste fluesnellene jeg vet om! Det er nok også derfor den er fast inventar ved MOMA, da riktignok uten "the six o'clock pillar". Originalt ble snellene laget uten denne.

 

Denne snellen hentet jeg på posten i dag. Nå er den min! Moms og alt er betalt! Litt riper og hakk, men fremdeles vakker!

 

[attachimg=#]

 

[attachimg=#]

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

hvor mye peng sånn ca? kan ta litt pluss minus her vist du vil ;)

 

Jeg ga 600 dollar for den.

 

Takk for komplimenter dere andre!

 

Mvh Sjur 

 

he he, beklager at jeg ikke kom med komplimenter :)

Flott snelle gitt :) Antagelig drømme snella til de fleste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takk, Henning!

 

Har sikla lenge på en sånn, og nå blir den fast følgesvenn med en stang jeg har i bestilling fra Simarud.

 

Mvh Sjur

 

Venter hver dag jeg nå Sjur, på at Simarud skal sende noe treverk i posten fra USA ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Henning!

 

Har sikla lenge på en sånn, og nå blir den fast følgesvenn med en stang jeg har i bestilling fra Simarud.

 

Mvh Sjur

 

Venter hver dag jeg nå Sjur, på at Simarud skal sende noe treverk i posten fra USA ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

Spennende! Min kommer på nyåret.

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Når trepinnen kommer fra USA så skal disse to snellene få æren av å være med canestanga på tur.

Jeg kan ikke juge på meg orginal ATH, så min ATH er nok av den serieproduserte typen, men den er sjekka og både brems og resten ser svært så lovende

ut. Så mens jeg venter på at økonomien skal kunne tillate en orginal ATH bygd av Ari T. Hart himself......så får denn duge. Synes allikevel den er dritlekker jeg da :D

 

Kalle sin er selvskreven på canestanga og den har jeg ikke brukt enda i påvente av at den skal få sin debut på den nye canestanga :D

Den har fått navnet TPS (Terje`s purist snelle) ;D ;D

 

Terje!

post-0-13949858656162_thumb.jpg

post-0-13949858656759_thumb.jpg

post-0-13949858657489_thumb.jpg

post-0-13949858658169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trepinnen kommer fra USA så skal disse to snellene få æren av å være med canestanga på tur.

Jeg kan ikke juge på meg orginal ATH, så min ATH er nok av den serieproduserte typen, men den er sjekka og både brems og resten ser svært så lovende

ut. Så mens jeg venter på at økonomien skal kunne tillate en orginal ATH bygd av Ari T. Hart himself......så får denn duge. Synes allikevel den er dritlekker jeg da :D

 

Kalle sin er selvskreven på canestanga og den har jeg ikke brukt enda i påvente av at den skal få sin debut på den nye canestanga :D

Den har fått navnet TPS (Terje`s purist snelle) ;D ;D

 

Terje!

 

Enig i at gallatinsnellene er lekre! Jeg har brukt en gallatin 2 selv en del i sommer og snella virker bunnsolid. Silkemyk brems! Det eneste som virker å være en svakhet (gjelder forsåvidt alle ATH) er mekanismen som lager klikkelyd. Denne gummipinnen har en tendens til å komme ut av stilling. På de  danske snellene kan denne justeres fra utsiden og det er jo en fordel.

 

Kalles snelle (TPS-en) er iallefall "the ree(a)l thing"! Imponerende håndtverk!

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two of a pair!

 

Sliter litt med opprinnelsen til disse. F2 har original ATH design læretui samt INA-lager og kommer i en farge jeg mener de danske ikke kom i. Er således rimelig sikker på at dette er en hollandsk, ekte sak.

 

F1en har ikke INAlager og jeg har desverre ikke originalt etui til den. MEN, den skiller seg fra min danske F1 på at den mangler balanselodd på spolen og at også denne er i sølv/sølv med rød skrift noe danskene ikke kom i (tror jeg).

 

Pene er de uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Øystein og noen slike sneller som dette ? Har vagt i minnet at han har kagt ut noen heftige bilder av bambus/ATH kombo her`? :)

 

Bildet er av Øystein sin nydelige Ari1. De er laget i Holland i nyere tid av Dutch reels (tror jeg). Jeg har spurt Øystein om jeg kan få den hvis han dør.

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two of a pair!

 

Sliter litt med opprinnelsen til disse. F2 har original ATH design læretui samt INA-lager og kommer i en farge jeg mener de danske ikke kom i. Er således rimelig sikker på at dette er en hollandsk, ekte sak.

 

F1en har ikke INAlager og jeg har desverre ikke originalt etui til den. MEN, den skiller seg fra min danske F1 på at den mangler balanselodd på spolen og at også denne er i sølv/sølv med rød skrift noe danskene ikke kom i (tror jeg).

 

Pene er de uansett!!

 

Denne tråden liker jeg! Kanskje flere kunne legge inn bilder av sine ATH-sneller?

 

Jeg trodde den justerbare gummisaken for klikkelyden var noe de startet med etter at produksjonen ble flyttet til Danmark? Regner med at en del snellekomponenter fulgte med i flyttingen og at enkelte danske sneller har originale hollandske deler?

 

Har hørt rykter om en bok som skal omhandle historien rundt mannen og snellene, men vet ikke noe mer enn det. Vi får bare håpe!

 

Flotte sneller, både F1 og F2!

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har ikke Øystein og noen slike sneller som dette ? Har vagt i minnet at han har kagt ut noen heftige bilder av bambus/ATH kombo her`? :)

 

Bildet er av Øystein sin nydelige Ari1. De er laget i Holland i nyere tid av Dutch reels (tror jeg). Jeg har spurt Øystein om jeg kan få den hvis han dør.

 

Mvh Sjur

Etter mitt syn, så er dette den peneste snella i verden....min drømmesnelle :).

 

Når du har fått den hos øystein etter hans død.....åsså dør du...Kan jeg få den da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...