Gå til innhold

ATH Remco


Gjest Sjur

Anbefalte innlegg

Er ihvertfall mye sjeldnere. Vi kan vel være enige om at pene er dem alle sammen.

 

Her er en småpen sjøørret/smålakssnelle, 1. generasjons S1 såkallt nikkelplated.

 

Disse begynner å bli småsjeldne.

 

Vurderer faktisk å selge denne for å finansiere ei ørretsnelle. Denne blir et rent samleobjekt for meg, og det er jo litt synd å ikke bruke snellene

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Denne tråden er ikke sunn. For hver gang jeg ser på bilder og da spesiellt på bilde til Sjur i det første innlegget i tråden, så får jeg ståpels og

blir sykelig misunnelig. Den Remco`n til Sjur er noe av det nydeligste jeg noensinne har sett, og noe jeg absolutt burde hatt :D

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er ikke sunn. For hver gang jeg ser på bilder og da spesiellt på bilde til Sjur i det første innlegget i tråden, så får jeg ståpels og

blir sykelig misunnelig. Den Remco`n til Sjur er noe av det nydeligste jeg noensinne har sett, og noe jeg absolutt burde hatt :D

 

 

Terje!

 

Gi han et bud da vel :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Denne tråden er ikke sunn. For hver gang jeg ser på bilder og da spesiellt på bilde til Sjur i det første innlegget i tråden, så får jeg ståpels og

blir sykelig misunnelig. Den Remco`n til Sjur er noe av det nydeligste jeg noensinne har sett, og noe jeg absolutt burde hatt :D

 

 

Terje!

 

Gi han et bud da vel :)

 

 

 

Bare ved å lese det første innlegget til Sjur, så skjønner du at det gjør man bare ikke :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er ikke sunn. For hver gang jeg ser på bilder og da spesiellt på bilde til Sjur i det første innlegget i tråden, så får jeg ståpels og

blir sykelig misunnelig. Den Remco`n til Sjur er noe av det nydeligste jeg noensinne har sett, og noe jeg absolutt burde hatt :D

 

 

Terje!

 

Gi han et bud da vel :)

 

 

 

Bare ved å lese det første innlegget til Sjur, så skjønner du at det gjør man bare ikke :D

 

Terje!

 

hehe, jeg tenker heller "vil ha den, vil ha den".....Og da går det som det pleier :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin tråd, jag samlar också! Skall lägga in lite bilder vid tillfälle.

 

Om man vill vända en Remco, Gallatin, F-snelle etc så trenger man rätt kullager. Dom finns i vänster och högervariant. Jag vet var man kan beställa dom från Tyskland om nån är intresserad.

 

Bjuder på denna tråden så länge:

http://www.edgeforum.com/index.php?showtopic=89255&hl=

 

hej/Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin info, chform! :)

Må man være registrert for å se bildene i tråden du linker til? Jeg har litt aversjon mot å registrere meg hist og pist.

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin info, chform! :)

Må man være registrert for å se bildene i tråden du linker til? Jeg har litt aversjon mot å registrere meg hist og pist.

 

Mvh Sjur

Jepp, du må være registrert Sjur. Men snellene i denne tråder er verdt en registrering for å si det slik :D

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner historien bak til Remco nå Sjur. Er den Hollandsk eller Dansk? Mange tegn til Hollandsk, men den har jo "sixoclock pilar"?....Men den har ikke plastknott ved knarren, og den har ath "R" logo....som ikke den danske har.... Hvor på lista hører din Remco til Sjur :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om man vill vända en Remco, Gallatin, F-snelle etc så trenger man rätt kullager. Dom finns i vänster och högervariant."

 

Det gaar an aa presse ut kule-/valselager fra baade F- og S –serien og andere. Samme veien som de ble presset inn...  Helst med t. ex. dreiebenken og PASSE verktöy. Saa er det til aa snu lageret og presse det inn igjen.

 

Samme for meg som for Sjur: er nok gjest hos Edgeforum og Scandinavian Split Cane Forum av og til, men gidder ikke aa registrere meg ...

Hilsen Wolfram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin info, chform! :)

Må man være registrert for å se bildene i tråden du linker til? Jeg har litt aversjon mot å registrere meg hist og pist.

 

Mvh Sjur

Jepp, du må være registrert Sjur. Men snellene i denne tråder er verdt en registrering for å si det slik :D

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner historien bak til Remco nå Sjur. Er den Hollandsk eller Dansk? Mange tegn til Hollandsk, men den har jo "sixoclock pilar"?....Men den har ikke plastknott ved knarren, og den har ath "R" logo....som ikke den danske har.... Hvor på lista hører din Remco til Sjur :) ?

 

Den mangler den plastknotten ja.. Og skal vi tro chform, så er det en nyere dutch reels remco, med ekstra pillar, og i de nyere fargene. Sikkert ikke like mye verdt som chform's "v1.0", men fortsatt en ekte dutch Remco, ikke noe dansk tull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen....DEN er jaggu ikke billig :) (Prisen vil jeg ha på PM :) )

 

http://ken-m-44.clarksclassicflyrodforum.yuku.com/gallery/ls/aid/74575

 

Det er ikke en slik som ligger til høyre her vel?

Edit: Må klikke på nederste bildet i midten på sia.

 

Jo det er en slik, bare i en spesialmodell. Kjenner ikke hele forhistorien til denne spesialmodellen, men tror det er i forbindelse med vern e.l av Bighorn river i USA. Prisen var faktisk ikke helt gæærn, men alt er jo relativt.

 

Jeg kjøpte ikke denne på eBay, men av en tysker. Akkurat overført cash, så da er den vel her om en uke, halvannen.

 

LYKKELIIIG!! Jada, stæsj kan gjøre en lykkelig  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Prisen er ikke så verst den ;)...Jeg hadde i alle fall gitt det samme :)

 

Faen så morro det er med ATH sneller :) Likte godt denne snella du har skaffa deg nå, men jeg synest at Ari II en du har på vei er penere å se på...Sammen med Remco :) Men denne du har her er jo mer "eksklusiv" da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...