Gå til innhold

Kastesnøre til Sage XP 590


.JB

Anbefalte innlegg

Noen som har en knakende god snøreanbefaling til Sage XP 590? Det desidert viktigste egenskapen er at det er bra på lange kast. Fine presentasjoner på distanser under 15 meter har null betydning. Det trenger heller ikke være lett å holde i luften på korte kast, her er det bare lengde som teller. Fortell gjerne litt om snøreprofil eller post link til tekniske data. Hva jeg skal bruke det til? Kanskje sette noen kasterekorder i løpet av vinter'n :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Noen som har en knakende god snøreanbefaling til Sage XP 590? Det desidert viktigste egenskapen er at det er bra på lange kast. Fine presentasjoner på distanser under 15 meter har null betydning. Det trenger heller ikke være lett å holde i luften på korte kast, her er det bare lengde som teller. Fortell gjerne litt om snøreprofil eller post link til tekniske data. Hva jeg skal bruke det til? Kanskje sette noen kasterekorder i løpet av vinter'n :D

 

Lang klump.....Jeg hadde sjekket om noen hadde en Sixth sense line du kunne teste....For så å kjøpt den når du har konstatert at du er fornøyd :)

Jeg har bare denne linen i 4ere, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg der gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbee XS Extreme Distance. Det er tøft ;-)

Ellers er som staffan sier, Foxtail LB et godt valg.

Skal du prøve Sixth Sense vil jeg anb. å kappe det litt i front,

menvi snakker Airflo til lange kast ville jeg heller fått fatt i et 40+...

Rio Grand, Rio Outbound (ikke noe presentasjonssnøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Når noen kaster 25-30 meter lett med #4 og sixth sense, så er det iallefall ikke vanskligere med #5 ;)

 

Jeg ville funnet et testsnøre hos en kjenning før jeg kjøpte noe annet :) Da har du iallefall testet for du bestemmer deg :)

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ha prøvd SA Expert Distance. Har brukt snøret mye på Z-axis 590, og det er vel det mest behagelige jeg har brukt på lange kast. Lina er vel 32m, og selv om dette er, slik som navnet tilkjennegir, et distansesnøre, så synes jeg det i tillegg funker utmerket på 15-20m også.  Jeg har samme stanga som du nevner, XP-590, men jeg har ikke prøvd dette snøret på den stanga, det kunne jeg jo selvsagt gjort i løpet av noen dager. Expert Distance erstattet vel XXD (kan muligens huske feil her), men den lina la jeg kjapt tilbake i eska for noen år siden.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ha prøvd SA Expert Distance. Har brukt snøret mye på Z-axis 590, og det er vel det mest behagelige jeg har brukt på lange kast. Lina er vel 32m, og selv om dette er, slik som navnet tilkjennegir, et distansesnøre, så synes jeg det i tillegg funker utmerket på 15-20m også.  Jeg har samme stanga som du nevner, XP-590, men jeg har ikke prøvd dette snøret på den stanga, det kunne jeg jo selvsagt gjort i løpet av noen dager. Expert Distance erstattet vel XXD (kan muligens huske feil her), men den lina la jeg kjapt tilbake i eska for noen år siden.

 

Morten

 

Jeg har kastet litt med Expert Distance'n på XP-590, det er en meget god kombinasjon. På Sæksyloops mener jeg å huske at akkurat den kombinasjonen er sterkt tiljublet.

 

SA Expert Distance er et veldig fint snøre for å trene på å holde mye snøre i luften. Å trene på å holde mye snøre i luften gir deg mye igjen i forhold til å bli veldig bevist på den rette linjen, samt at du er nødt til å få med deg bunndelen ordentlig. JanM kaller det for en DT på steroider!  ;D

 

Ellers er jeg enig med Morten, til praktisk fiske fungerer det også godt på korte hold.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en av de to linene du bør gå for JB. Jeg har testet begge og du vil dra mest nytte av trening med slike liner. Synes snowbeen er litt mer lettkasta enn SA. Nå snakker jeg om konk lina....

De andre Mener kanskje den grønne, gull den også.

 

Men hvem som passer best til stanga aner jeg ikke, der ville jeg nok stolt godt på Tom Larsen ja ;)

Å trene på å holde line i lufta er gull verdt, bare vent til tørrfluesesongen er igang igjen etter litt trening med disse JB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hehe, håper du ikke har skadet ham for livet ;D

Forstår at din erkjennelse har kommet noe lengere enn min, men jeg forstår nå hvor jeg er på vei iforhold til min egen erkjennelse. Jeg har også kjøpt inn GPX (ja jeg har hamstret) og er egentlig fornøyd, men er enda ikke i mål med et snøre som 100 % matcher min slitte håndballskulder og min litt uvørne teknikk.

Flirer enda, ser for meg han stakkarn som tror 30+ er pice of cake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...