Gå til innhold

Kasting i Bergen


GeirH

Anbefalte innlegg

Takk til alle som møtte opp igår, på sesongens første trening i Vestlandshallen i regi av Bergen Casting Club.

Det var knall artig at så mange møtte, glemte å telle, men vi var en del gamle og nye fjes. :)

Spesielt gledelig var det å se Ane, som holdt i fluestang for aller første gang...hun kastet som en drøm etter disse tre timene.

Jon ringer nok ikke oss andre for fisketur lengre, har funnet sin drømme partner.Smart ;)

Gleder meg til 10 januar, neste treff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det første gang på innendørstrening, må si det var vel anvendt tid. Vil oppfordre flere til å stille neste gang, da det er mange med kompetanse der som mer enn gjerne kommer med små råd og tips til å forbedre kastingen. Ikke minst kan man fokusere på kastet, og ikke fisken som står et par meter for langt ut...

 

Må innrømme at min bedre halvdel imponerte meg stort, kastet bedre etter tre timer enn jeg selv gjorde etter en sesong... eller to.. Men ikke vær redd Stig, tror det er en lang vei å gå før hun er med på å stå opp kl fem i helgene for å se etter vak. Dere vil få telefoner om fisketurer i fremtiden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til dere alle i går ja ;D

endelig trening innendørs igjenn. utrolig artig.

men stig, neste gang må du ta med en kamera. filme litt. tror det kan og være utrolig lærerikt for de som sliter gjerne litt med kastingen.

 

utrolig artig og se damen din jon, kaste for første gang og så utrolig bra. neste år stiller vell hun opp på NM  :rolleyes:

 

Gleder meg som en 5 åring til jul til neste trening ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se så mange nye og unge ansikter på treningen denne gangen. Snart må vi leie hele hallen, søndag var vi 25 kastere og mange var hjemme for å se håndball kamp.

Neste gang tipper jeg vi blir over 30 kastere og da blir det tidkrevene å filme og analysere alle, men vi kan jo plukke ut noen som ønsker å bli filmet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se så mange nye og unge ansikter på treningen denne gangen. Snart må vi leie hele hallen, søndag var vi 25 kastere og mange var hjemme for å se håndball kamp.

Neste gang tipper jeg vi blir over 30 kastere og da blir det tidkrevene å filme og analysere alle, men vi kan jo plukke ut noen som ønsker å bli filmet hver gang.

 

Det var artig og se flere på rundt min alder der ;D er tydlis vis ikke den eneste ungdommen i bergen som driver med fluefiske og fluekasting 8)

Vi bør nesten leie hele hallen nestre gangen , ble litt trangt på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var artig og se flere på rundt min alder der ;D er tydlis vis ikke den eneste ungdommen i bergen som driver med fluefiske og fluekasting 8)

Vi bør nesten leie hele hallen nestre gangen , ble litt trangt på søndag.

 

Enig at det var litt trangt, men det gikk greit. Dette var min første trening, og lærte ganske mye på de tre timene. Gleder meg til neste gang;) Og tusen takk for gode råd Cato Vivelid Nilssen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Enig at det var litt trangt, men det gikk greit. Dette var min første trening, og lærte ganske mye på de tre timene. Gleder meg til neste gang;) Og tusen takk for gode råd Cato Vivelid Nilssen ;)

 

You are welcome, Flage87  ;) Alltid hyggelig med fluekastende mennesker. :)

Dette er god trening for alle parter. Alle kan lære av hverandre. Om man ikke har kamera eller annet utstyr til hjelp. Så anbefaler jeg at min. 2 og 2 går sammen og veileder hverandre. Dette har en uhyggelig god effekt, samtidig vil være færre liner i luften til enhver tid.

En annen viktig faktor er at 3 timer intensiv kasting er for oss alle langt i fra bare bra, viktig å ta en pause på topp, tenke gjennom hva man gjorde bra og hva man skal fokusere på etter pausen for å kunne bli enda bedre.

 

Men dessverre jeg må prioritere annen type aktivitet den 10. januar.  ??? Tror jeg? Der datt den og gitt...

 

Uansett jeg vil dukke opp senere i vinter, og da vil jeg som de andre være behjelpelig med veiledning.

Har noen enkle øvelser som vil kunne bidra til at den enkelte blir enda bedre..

En annen mulighet vi BCC bør tenke seriøst på er å invitere en av de fremste utøverne innen fluekasting til min 2 treninger dette halvåret. Jeg har noen forslag på navn, men de vil jeg kun gi til styret.

 

En annen tanke jeg har er at vi i BCC, bør få organisert trening også utendørs gjennom året slik at vi kan trene på ulike vannkast.

Noen som har en ide hvor dette passer i nærheten av Bergen by (trenger da plass til samme antall som innendørs)?

 

Det er jo flott men 150.- for 3 timer..., blir det servert kaffe og vafler da?

 

D. Syrstad, det er kun 100,- hvis du blir medlem. Anbefaler det, du støtter "da en god sak", nemelig å bli bedre fluekaster. Samt at BCC blir flere medlemmer, det er en god ting ovenfor forbundet. Kaffe kan du få av meg, men jeg er ekstremt dårlig på vafler og andre søndagskaffe ting og tang. Så det anbefaler jeg at du tar med selv.

PS: Du gjorde en herlig fremgang på videoene med Stig. Jeg har et lite triks som vil gjøre deg enda bedre, itillegg til de andre flotte veiledningene du har fått i annen tråd. Keep up the good practice.

 

Mvh

Fylkesinstruktør fluekasting NJFF.  8) (ansvar for regionen; Sogn- og Fjordane, Hordaland og Rogaland)

PS: Skal autorisere flere instruktører for fylkene dette året, men først de som har en utgående autorisasjon. Det vil komme info via DIN lokale NJFF forening noe senere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er jo fjærmyggklekkingene forhåpentligvis i full gang i godvannet uansett!

 

Men, det er jo OK å perfeksjonere kastingen sin, selv med fjærmygg imitasjoner. ;)

 

Hehe det er helt sant, men håper den sitter sånn noenlunde innen den tid. Ellers kan en jo øve ute på våren ;)

 

btw; Takker for i kveld til alle oppmøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan foregår dette "treffet" egentlig?

 

Tenker da i forhold til at det er noen instruktører som går rundt og hjelper, eller er dette mer en kompisgjeng som samles for å trene og preike?

Er egentlig ganske fersk, så lurer sterkt på å stille på søndag gjerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært med en gang selv, så mulig det skiller seg fra gang til gang, men det var ikke noe opplegg med instruktør forrige helg - i hvert fall ikke som jeg fikk med meg. Hvis du ønsker litt veiledning er jeg derimot ganske sikker på at du vil få den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...