Gå til innhold

Epoxy Marflo


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

Denne har jeg trua på!

Tatt etter hukommelsen.... Har sett noe lignende på nettet tidligere.

 

70153_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/27900/70153.jpg

 

Krok: Shrimp, eller vanlig rett nymfekrok

Tråd: Oliven Benecchi 12/0

Ribb: Medium kobbertråd

Bein: Olive partridge

Ryggskjold: Epoxy

Følehorn: Olive partridge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg trua på!

Tatt etter hukommelsen.... Har sett noe lignende på nettet tidligere.

 

70153_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/27900/70153.jpg

 

 

Har trua på hukommelsen din også jeg Aurivilli  ;D ;D. Utrolig fin flue. Men, det som ser perfekt ut for oss, er ikke alltid like perfekt for fisken. Jeg tipper den funker, men det hadde vært moro å fått bekreftet det også. Uansett kunne jeg gjerne tenkt meg oppskriften til den vakre skapningen din  :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tørrfluepurist flere somre på Hardangervidda og, sorry to say, det skjer ikke flere ganger  :) :). Nå er det back to basics, ta med synkeliner, March Brown silver, HeckamPeckam Green og jammen skal jeg prøve meg på noen Aurivelli marfloer også. Rosa reke tar jeg dog ikke med til Kalhovd. Takk for finfin inspirasjon Lars!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar du den sakte langs bunnen?

 

 

Har ikke brukt denne varianten før, men mange andre. De fleste funker.

Normalt twister jeg inn flua i jevnt, rolig tempo med innlagte pauser. Kan fiskes fra rett under overflaten og ned mot bunnen.

Av og til hender det at jeg kaster rett på vak med marfloa, og bare lar den synke. Røya kan bli sinnsyk av mindre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Aurivilli.

 

Legger ut en marflo som jeg lagde forrige dagen her. En gammel oppskrift fra en eller annen bok, husker ikke hvilken.

 

Krok; ?

Hale/følehorn: hacklefibre

Kropp: Larva lace eller body lace. Tre gjennom en stk krystallflash i ønsket farge.(larvalace og body lace er hule)

 

Ribb: strutseherl.(svi av oversiden med lighter + epoxy)

 

Krystalflashen inni bodylace'n kommer ikke så godt frem her , men den gir en kul effekt.

 

post-982-13949860871815_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurivilli.

 

Legger ut en marflo som jeg lagde forrige dagen her. En gammel oppskrift fra en eller annen bok, husker ikke hvilken.

 

Krok; ?

Hale/følehorn: hacklefibre

Kropp: Larva lace eller body lace. Tre gjennom en stk krystallflash i ønsket farge.(larvalace og body lace er hule)

 

Ribb: strutseherl.(svi av oversiden med lighter + epoxy)

 

Krystalflashen inni bodylace'n kommer ikke så godt frem her , men den gir en kul effekt.

 

 

 

Knall den der Robban!

Har ikke prøvd "Body Lace", men en god del L. Lace til mindre fluer.

Det er vel ikke umulig at mønsteret stammer fra ei bok av Phil Camera...?

 

Må skaffe litt "Body Lace"  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke umulig at mønsteret stammer fra ei bok av Phil Camera...?

 

Må skaffe litt "Body Lace"  :)

 

Ja det stemmer, var det han het, har noen tidligere utgaver med ren sølv krystall flash i larvalace'n som jeg bandt den gangen jeg kjøpte boka. Litt usikker på farge når det gjelder marflo, bindt de, men aldri fiska med de. :) Det opprinnelige mønstert var vel uten epoxy trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...