Gå til innhold

Brukernes Bilder - Liten konkurranse


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Hei,

 

På den nye siden har jeg veldig lyst til å presentere mange av de flotte bildene som dere tar.

I bunnen på siden ligger det et lysbildeshow som ruller. Min tanke og håp med det var at vi kunne lage en liten konkurranse om å presentere bilder der. Type månedens bilder. Dere sender inn her i forumet også lager vi en avstemming når en frist er satt. Deretter plukkes det ut 10 bilder som legges i slideshowet med tittel + navn på fotograf på. I tillegg kan vi se om det lar seg gjøre med en liten belønning til en eller to av de utvalgte.

 

Er dette noe som dere vil være med på?

 

brukernesbilder.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

 

Da foreslår jeg at en av dere eminente fotografer starter en tråd.

Kaller den Månedens bilder januar 09 og starter med å legge inn egne bidrag. Synes vi skal begrense det til ett bilde fra hver deltaker, 2 hvis det blir få bidrag.

Videre må det tas hensyn til at det er ganske smalt format på det. Det må kunne kappes slik at det passer inni malen min. Den er 700 x 250 pixler.

Bare kopier en av de som ligger der for å sammenlikne.

 

Så setter trådstarter en frist for når bidragene skal være inne, 1 uke holder sikkert. Etter fristen lager vi en avstemming.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

 

Da foreslår jeg at en av dere eminente fotografer starter en tråd.

Kaller den Månedens bilder januar 09 og starter med å legge inn egne bidrag. Synes vi skal begrense det til ett bilde fra hver deltaker, 2 hvis det blir få bidrag.

Videre må det tas hensyn til at det er ganske smalt format på det. Det må kunne kappes slik at det passer inni malen min. Den er 700 x 250 pixler.

Bare kopier en av de som ligger der for å sammenlikne.

 

Så setter trådstarter en frist for når bidragene skal være inne, 1 uke holder sikkert. Etter fristen lager vi en avstemming.

 

700x250 pixler??

Er ikke det ett litt ukurant format Rune, skal vi beskjære alle bildene til det formatet må vi kanskje ødelegge mye bra fotos?

 

eksempel på 700x250

post-935-13949860377857_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det Ola, men siden bildet skal i bunnen av siden så kan det ikke være så høyt. Vi kan evt. se på om de kan gjøres litt med, går jo evt. å ha flere i bredden på en fresh måte.

Videre kan vi kappe bildene til bunnen og linke opp til denne delen slik at folk kan se de i full size. Men det må jo være litt nice å se på i bunnen av siden også da  ;) Var litt av meningen det for å pynte opp siden litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Iphoto på mac`n er det bare å duplisere bildet på ett par sekunder og vips så har man to bilder av samme bilde.

Går ikke det på pc?

 

Terje!

 

Hihih.....neeeeiiiiidaaaaa  :P Ka du trur? Jeg klarer det på 1 sekund på PC. Er PC bedre en Mac da? høhøhøh

 

Det vil jeg faktisk påstå :) *humre humre*  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Iphoto på mac`n er det bare å duplisere bildet på ett par sekunder og vips så har man to bilder av samme bilde.

Går ikke det på pc?

 

Terje!

 

Nei, tror ikke det.. Har hørt at man kan trykke ctrl + c og v for å kopiere men slike hackerkommandoer tør jeg ikke prøve meg på.

 

Jeg plages med er at jeg går tom for mapper på maskina. Har fylt opp de mappene som fulgte med pc`n og de på elkjøp kunne ikke hjelpe meg.

Har begynt å lagre filene rett på skrivebordet men det blir fort rotete.

 

Om noen har noen slike å selge er jeg interessert:

OpenFolder.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...