Gå til innhold

Svømt feil?


Drammensfiskern

Anbefalte innlegg

Er vel endel sel rundt Bastøy og Hortens området.

 

Sto en gang og fisket i Frebergsvik i Horten, så en sel ca 20m i fra meg. Denne lå med nesebora i vannskorpa å blåste og da skvatt det  en SØ 1 1/2meter rett i været mitt i mellom oss. Var det siste jeg så av fisk den dagen i det området. Så de skremmer vel bort mye fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser støtt og stadig sel eller kobbe(vet ikke forskjellen) når jeg fisker i drøbak og på jeløya, så at den dukker opp i Drammensfjorden kan jo sikkert hende.

 

Husker også fra da jeg fisket i Namsen for noen år siden,da advarte de om at jeg kunne se sel oppe i elva som jaktet. Om det er sant eller ikke fikk jeg aldri noe svar på.

 

I "Havørredens hemmeligheder" forteller de(og demonstrerer) at fisket ofte er knallbra rett etter at en nise har streifet forbi, så direkte vettskremt kan jo ikke fisken bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nise, springer og andre større hvalarter kan streife langs merdene uten at fisken lar seg anfekte nevneverdig.

Er det derimot sel i nærheten blir det baluba.

 

I "Havørredens hemmeligheder" forteller de(og demonstrerer) at fisket ofte er knallbra rett etter at en nise har streifet forbi, så direkte vettskremt kan jo ikke fisken bli?

 

Har selv fisket mye sjøørret og sjørøye i sjøen mens nise og akrobatiske springere leker seg langs land.

Har ikke opplevd at sø/sr blir skremt.

Samtlige er jo der i samme ærend....SILD!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

under selpesten på -90 tallet var jeg med å avlive mye sel i ytre oslofjorden, det lå alltid en sel der.....

 

Kan du huske om det var mange sel på nesoddtangen(tuppen på nesodden)? Det var en sel her i sommer, men kommunen måtte avlive den???

 

Det går båt mellom nesodden og oslo hver time, kanskje det er derfor den måtte bøte med livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...