Gå til innhold

Scott G2 8'8 #5, erfaringer..


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Jeg har nesten kjøpt denne stangen, ligger og venter på butikken, men har blitt litt skeptisk etter hvert jeg har lest i div fora. Sjekket CCS-resultater og det viser seg at den har en ERN på 4? Etter det jeg har forstått, så tilsvarer dette en 4'er stang. Vet at bla. Terje bruker 4'er snøre til samme stang, men dette er vel for å oppnå bedre snørehastighet vil jeg tro? Har tenkt å bruke stanga til det meste, så jeg lurer på hvordan den blir til nymfefiske med synkesnøre og kulehodenymfer. Vil G2'n takle det eller bør jeg se etter andre alternativer..?

 

En annen ting som gjør at jeg tviler på Scott generelt, er servicen på reperasjoner. Ordet hurtig er visst nok et ukjent begrep for gutta der  :-\

 

Om dere mener at jeg bør bytte, så har jeg et par alternativer klare. Bl.a en Winston Boron IIx 9' 4 og Scott A2 9' 5, men er usikker på IIx av samme grunn som G2. Takler den tynge nymfer og synkesnøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ERN på 4 tilsvarer en snørevekt i grenseland mellom #3 og #4...

 

Scott G2 er ei flott stang, men jeg synes bruksområdet blir litt snevert (tørrfluepuriststang).

Vil anbefale deg å ta en titt på Sage ZXL, Orvis T3 905-4 Mid.flex og evt. Orvis ZG Helios 905-4 Mid.flex (hvis økonomien tillater det).

De to sistnevnte er meget gode allroundstenger, og spesielt Helios.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha denne stangen så kjøp den for f..!

Jeg har selv fisket denne stangen i en sesong, med en standard SA ultra 4 i klasse WF 5F.

Har brukt den i elv og på fjellet i vann. Dette er en utrolig flott fiskestang, rolig lett progressiv og nydelig å se til.

At jeg ikke eier denne stangen lengere er fordi jeg fisker all ørret med bambus, og derfor ikke kom til å bruke den videre.

En av de beste grafittstengene jeg vet om!

Drit i CSI å annet bull, denne virker helt fint på det meste av fluetyper og femmersnører. Og ikke minst fiskesituasjoner.

Om man ønsker å putte et 4er snøre på den, får bli et personlig valg, men de som gjør det, burde vel heller kjøpt seg en HLS eller S4 eller noe annet tippy.

Denne greia skal bøye seg litt i bunndelen!

Anbefales på det varmeste ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Om du vil ha denne stangen så kjøp den for f..!

Jeg har selv fisket denne stangen i en sesong, med en standard SA ultra 4 i klasse WF 5F.

Har brukt den i elv og på fjellet i vann. Dette er en utrolig flott fiskestang, rolig lett progressiv og nydelig å se til.

At jeg ikke eier denne stangen lengere er fordi jeg fisker all ørret med bambus, og derfor ikke kom til å bruke den videre.

En av di beste grafittstengene jeg vet om!

Drit i CSI å annet bull, denne virker helt fint på det meste av fluetyper og femmersnører.

Om man ønsker å putte et 4er snøre på den, får bli et personlig valg, men de som gjør det, burde vel heller kjøpt seg en HLS eller S4 eller noe annet tippy.

Denne greia skal bøye seg litt i bunndelen!

Anbefales på det varmeste ;D

 

 

Du snakker om G2 antar jeg?

 

 

Er ikke denne superrask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har denne g2. bruker/har brukt #5 sharkskin, #5 airflo presentation, #5 sa ultra4, #4 airflo distance og #4 foxtail. funker som bare det. hvis du vet hvordan å kaste med denne type aksjon, belaste den riktig, så kollapser den ikke (gode kastere denger lett ut hele #5 sharkskin snøret. kan desv ikke skryte av det samme :-[).

 

det var nettopp fleksibiliteten som gjorde at jeg valgte g2 8.8' #5. den dagen jeg bestemmer jeg for å flotte meg (enda mer), så skal jeg kjøpe meg #4 8.8', for så bruke den sammen med #3 og#4 snører. perfekt marka-stang, da! :D

 

stang er som fotballsko, rimelig personlig preferert. er forøvrig rimelig sikker på at det finnes billigere alternativer som gjør en like god jobb. dyre stenger er fof for å tilfredstille egoet, men det er en annen diskusjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er derfor G2 stanga frister litt, får den til halv pris og den er litt mere esklusiv enn de andre stengene pluss den har livstidsgaranti. Men problemet mitt er bruksområde, takler den synkesnøre og kulehodenymfer i marka? Som tørrfluestang, finnes det knapt noe bedre, men det var det der med nymfer da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Problemet her er penger, må jo ha snelle, vadesko, bindeutstyr osv osv også..  :'(

 

Blir flere over tid, men til sommeren blir det kun en 5'er stang og en 3'er som jeg har liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

vel, lykke til. :)

 

btw, min nisse spør om sjans på din nisserinne :-*

 

Takker :)

 

Kanskje det kan la seg ordne med en date, men da må nissen din legge fra seg den svære sneipen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

da tror jeg ville kjøpe to billige stenger......f.eks. Slate

 

Kanskje 2 stenger er veien å gå ja, virker sånn. Skal jeg ha en alt-mulig-stang, må jeg betale deretter virker det som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...