Gå til innhold

linekurv


vake

Anbefalte innlegg

til sjøfiske, uten tvil orvis-bøtta.  Har også snørekurven til JW, den funker ikke bra til raske inntrekk under sjøfiske, men kan være et hjelpemiddel for å unngå at linen "tukler" seg inn i småkratt og dritt når man står ved et vann..

Men å påstå at orvisbøtta har en grei pris er vel å tøye strikken litt langt.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen toll på fiskeutstyr. Du betaler 103 kr for forenklet fortolling på posten + 25% moms for varer over 200kr 

 

Ingen toll på fiskeutstyr? jeg har betalt mange mange mange mange mange mange mange tusener i toll...fisketutstyr fra utland..

 

Alt gjennom UPS og fedex btw..man kan tolle selv, men da må man registrere seg et eller annet sted.

 

UPS og fed ex regner det slik... stat skal ha 10 % av kjøpesummen inkludert frakt, + 25 % mva (frakten inngår her også ja)+ ekspedisjonsgebyret

 

Om jeg ikke husker feil tar posten 99,- i gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen toll på fiskeutstyr. Du betaler 103 kr for forenklet fortolling på posten + 25% moms for varer over 200kr 

 

Om dette skulle stemme derimot, må jeg kreve tilbake masse penger ;D

 

Edit : Ringte tollvesenet nå! UPS har forsynt seg 10 % for mye av kjøpesummene mine..Du hadde rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare gå til rettsak,demko.krev det i utstyr ;D

 

Hehe! ;D Jeg ringte ups nu..Hun fant en faktura på 345 $ det har blitt betalt 10 % på...Jeg mener det er flere! kanskje det er fed ex. skal ringe de også nå!!!  ;D så skal jeg gå gjennom alle regningene mine!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis er veldig bra. Den "dænske line- og snapsebælje" er budsjettvarianten, og det man sparer får man betale for ved å gå rundt med en ufysjelig gusjegrønn sak som ser mer ut som en vaskebalje enn en snørekurv, men, men, alle er ikke like forfengelige som meg.  ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis er veldig bra. Den "dænske line- og snapsebælje" er budsjettvarianten, og det man sparer får man betale for ved å gå rundt med en ufysjelig gusjegrønn sak som ser mer ut som en vaskebalje enn en snørekurv, men, men, alle er ikke like forfengelige som meg.  ;);D

 

Ser nå like harry ut uansett!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...