Gå til innhold

Cdc


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Du får komme deg ut på ande-jakt, november/desember. Det virker på meg som at cdc er på topp på denne tiden. Og det er mye cdc på en and. Men det er litt vrient hvis man skal ha andre farger enn grått. Jeg skyter noen ender hvert år, som jeg napper godt for cdc og andre god biter før de går i stekepanna.

Men det er ikke så mye av de fjærene med riktig lange fiber, men det er da noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at cdc`en på endene er mye tykkere og har mer volum i november/desember. Og hver and har mer cdc. Dette henger nok sammen med at stellet av fjær er viktigere om vinteren.

Men cdc er brukbart om høsten også, det er ikke noe problem, det er bare ikke like mye cdc per and!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest øystein

Hvordan vil dere beskrive en god cdc fjær?og hvordan vil dere beskrive en dårlig?

 

tror ikke vi trenger å diskutere merker pga at de fleste merkene kjøper råstoffet fra de sammme oppdretterene.

 

Har akuratt sortert en av mine bulk poser 5g(mye fjær i en sånn pose gitt) :? og lurer på hvilke kriterier dere andre sorterer etter?

 

Jeg har sortert etter lengder ,3 forsjellige ,vurderer også om jeg burde sortere etter tykkelsen på stammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting å tenke på, skal jeg starte litt så bør fjæra ha rikelig med fibre og helst like lange. Eller gradvis lengre ettersom man kommer lengre og lengre ned mot rota. Men det viktigste er vel fibrene i seg selv er det ikke? De bør ha godt med bistråler og virke spenstige uten å være for "dunete".

 

Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ok høres fint ut, :). likte den. Tror faktisk jeg har en utskrift av den i Fluefiske permen min så jeg er redda. Åssen går det ellers da Rune er det noen nye artikler på gang eller? Likte også filmene dine. Håper du vil fortsette med dette. Men du har vel ikke mer enn 24 timeri døgnet du heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok høres fint ut, :). likte den. Tror faktisk jeg har en utskrift av den i Fluefiske permen min så jeg er redda. Åssen går det ellers da Rune er det noen nye artikler på gang eller? Likte også filmene dine. Håper du vil fortsette med dette. Men du har vel ikke mer enn 24 timeri døgnet du heller?

[/quote Jada jeg har planer. Men også unger og mye annet å gjøre. Håper jeg skal rekke å legge ut litt før sesongen starter. For da blir det fint lite.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...