Gå til innhold

Ffs den siste tiden.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

For en tid tilbake var det en del diskusjoner om hvor vidt ffs hadde blitt en dårligere side for imitasjonsfiske etter brunørret. Mange av de gamle medlemmene var savnet, og mange tema som gjorde ffs til den beste siden for fluefiske manglet. Vi diskuterte om dette var et høstsyndrom eller om siden rett og slett var på vei til en dårlig retning.

Jeg for min del svartmalte dette en hel del, og ser nå den siste tiden at jeg tok så feil som det er mulig å ta!

 

Mange av de medlemmene jeg mener vi er avhengige av er mye mer aktive, folk er flinke til å legge ut fluebilder og beskrivelser, mange av de FLOTTE diskusjonene om hvilke fiskemetoder som er de beste er tilbake, Rune har komt med ny look på siden til oss, ja rett og slett et enormt løft i rett retning.

 

Jeg kommer herved med en innrømmelse at jeg tok pokker så feil, og liker GODT aktiviteten som er her for tiden!

 

Kjenner interessen for (tørr)fluefisket er stigende, og den velkjente given er så og si tilbake.

 

Ønsker alle et godt nyttår, og håper vi går en aktiv og fin vår i møte.

 

Hva mener dere andre forumsmedlemmer om saken? Er formen stigende? given på vei tilbake? Eller har det vært like bra hele tiden?

 

 

 

Henning Sæbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt at Ffs er "i rute". Det faglige nivået på artikler og diskusjoner er aktivt, høyt og lærerikt, men jeg tror vi kan bli enda bedre.

La ut en liten undersøkelse under "Nybegynner" i går. Responsen har ikke akkurat vært overveldende, men det spiller mindre rolle.

Bakgrunnen for dette var at jeg er litt redd for at forumsmedlemmer som begynner å bli skikkelig varme i trøyen, og som dyrker mye intern humor, fort kan bli oppfattet som "gutteklubben Grei" av uinnvidde.

Jeg synes fluefiske er verdens fineste livsstil, og derfor vil jeg svært gjerne være med å spre det glade budskap til nye generasjoner. Det er også bakgrunnen for at jeg har valgt å offentliggjøre "mine statshemmeligheter" på Ffs.

Har desverre sett noen innlegg i den senere tid som jeg tror kan virke direkte avskrekkende på nykommere. Heldigvis tar de fleste seg inn igjen, men jeg tror vi gjør lurt i å være veldig oppmerksomme på dette. Filosofien  bør være: Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

 

Statistikk viser at tilveksten av unge jegere og fiskere er avtagende. Dette er ikke bra!

Jeg tror Ffs er et veldig godt forum som har potensiale til å rekruttere og treffe unge fluefiskere på hjemebane. Heldigvis har vi eksempler her i forumet på at dette fungerer.

Ønsker bare så inderlig at vi får med oss mange flere som f eks Stian og Eline.

 

Til slutt; la oss for all del beholde den gode takhøyden, de friske diskusjonene og selvironien (tørrfluepurisme inneholder vel en god porsjon selvironi, Henning? ;D). Samtidig må vi ikke glemme at alle innlegg også kan bli lest av folk som ikke kjenner bakgrunnen for de små nålestikkene vi av og til gir og får.

For øvrig, er jeg glad for at solen har snudd, og gleder meg som en femåring på julaften til både Renatreffet og alle de andre fine fiskeopplevelsene som ligger foran meg i 2009 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes absolutt at Ffs er "i rute". Det faglige nivået på artikler og diskusjoner er aktivt, høyt og lærerikt, men jeg tror vi kan bli enda bedre.

La ut en liten undersøkelse under "Nybegynner" i går. Responsen har ikke akkurat vært overveldende, men det spiller mindre rolle.

Bakgrunnen for dette var at jeg er litt redd for at forumsmedlemmer som begynner å bli skikkelig varme i trøyen, og som dyrker mye intern humor, fort kan bli oppfattet som "gutteklubben Grei" av uinnvidde.

Jeg synes fluefiske er verdens fineste livsstil, og derfor vil jeg svært gjerne være med å spre det glade budskap til nye generasjoner. Det er også bakgrunnen for at jeg har valgt å offentliggjøre "mine statshemmeligheter" på Ffs.

Har desverre sett noen innlegg i den senere tid som jeg tror kan virke direkte avskrekkende på nykommere. Heldigvis tar de fleste seg inn igjen, men jeg tror vi gjør lurt i å være veldig oppmerksomme på dette. Filosofien  bør være: Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

 

Statistikk viser at tilveksten av unge jegere og fiskere er avtagende. Dette er ikke bra!

Jeg tror Ffs er et veldig godt forum som har potensiale til å rekruttere og treffe unge fluefiskere på hjemebane. Heldigvis har vi eksempler her i forumet på at dette fungerer.

Ønsker bare så inderlig at vi får med oss mange flere som f eks Stian og Eline.

 

Til slutt; la oss for all del beholde den gode takhøyden, de friske diskusjonene og selvironien (tørrfluepurisme inneholder vel en god porsjon selvironi, Henning? ;D). Samtidig må vi ikke glemme at alle innlegg også kan bli lest av folk som ikke kjenner bakgrunnen for de små nålestikkene vi av og til gir og får.

For øvrig, er jeg glad for at solen har snudd, og gleder meg som en femåring på julaften til både Renatreffet og alle de andre fine fiskeopplevelsene som ligger foran meg i 2009 :)

 

Synes du treffer spikeren godt her, Vidar :D

å ja...... tørrfluepurisme inneholder absolutt en god porsjon selvironi, både håper og tror at "SURVEY" tråden oppfattes som ren underholdning og ikke noe annet ;D

...... å skulle det ikke gjøre det, så sier jeg det her og nå: VÆR SÅ SNILL Å IKKE TA "SURVEY OM TØRRFLUEPURISME" for noe annet enn ren og skjær morro. Fisk med det du har lyst til og nyt hver eneste fiskedag uavhengig av fiskemetode :D......... husk at et forum må ha rom for litt tøys og tull, det er viktig å ta vare på barnet i seg, selv om man har nådd middagshøyden :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat så aktiv i skrivingen her inne, men må si jeg trives godt her, informativ og løst, var kanskje ikke så lett i starten å se hva som var ment som spøk og ikke, men lusker man lenge nok merker man jo hvor god stemning det egentlig er her inne.

 

Trives godt her og finner masse info og masse humor :)

 

Om det har sporet a kan jeg vell ikke påstå, av visse emner får en masse tid enstund er da helt naturlg i mine øyne, så att puritister og lignende får en masse oppmerksomhet nå plager ikke meg det minste, sånne som meg som fisker med og på alt vi kommer over tar de igjen til våren uansett ;)

 

Så jeg sier bare takk til alle her inne som gjør dette forumet til hva det er. Et hyggelig og informativt og ikke minst morsomt sted å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en ivrig leser men ingen stor bidragsyter det halvannet året jeg har vært inne som medlem. Mest fordi jeg er såpass fersk på fiskefronten at lytt/les og lær er mest gjeldende. Men når det er tema som jeg finner meg kapabel til å mene/svare på s gjør jeg det, og det er mye pga takhøyden. Jeg gidder ikke bruke tid på et forum om det skal økses ned så fort en kommer med en tydelig mening eller trår litt feil. (ref endel fotballforum jeg har vært inne på for eksempel)

 

Siden mediadelen er den jeg har vært mest inne i er mitt referansepunkt må jeg si det ser bra ut med både takhøyden, bredden på rommet og innredningen. ;D

 

...men stopp meg når jeg begynner å legge meg borti bindebeskrivelser og kasteteknikk, mr Moderator.

Det er pr def støtende! :D

 

oddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker rundt temaer som har kommet frem så langt:

 

Selvironi - Ingen som med viten og vilje driver med det som kanskje er verdens minst effektive fiskemetode (les: fluefiske) kan overleve uten en stor porsjon selvironi. Ærlig talt. Hvis vi tok oss selv alvorlige ville vi vel brukt garn. Så på selvironi tror jeg vi er sikre.

 

Takhøyde - Joda, det har vært noen "nedsablinger" og konflikter og folk som har støtt og blitt støtt. Det må vi unngå i fremtiden. Det er en stor del av grunnen til a jeg (og noen andre) meldte meg frivillig som moderator. Heldigvis kan det sies at 99% av medlemmene og innleggene her er snille, gode, informative, selvironiske og generelt i tråd med Kardemommeloven. Jeg vil si vi har god takhøyde og er på rett vei der.

 

Rekruttering - Trådstarter Oliver (selv om pappa Henning nok bidro litt med rettskrivingen) er jo knapt kommet ut av bleiene.  Dessuten virker det som mange medlemmer gyter for tiden og om noen år er det flust av Simms- og Vision-vadere i landets barnehager i stedet for parkdresser. Så også der er vi vel på god vei.

 

Off topic (bl.a. media-delen som Odd Chr. snakker om) - Dette er en stor grunn til at aktiviteten her er stor OGSÅ i de månedene fisken er innelåst under isen. Personlig tilskriver jeg ca 40% av "æren" for at jeg kjøpte speilrefleksutstyr til at det her inne finnes så mange foto-kyndige som gjerne deler erfaringer, bilder og tips med oss alle. Uten ffs.no = mest sannsynlig ingen ny foto-hobby for meg. Og det er visstnok en håndfull mennesker som også synes ishockey er interessant. Det er plass til dem her også. Jeg mener vi er på rett vei.

 

Nå skal jeg bare få rompa i gir og binde noen fluer inspirert av de hundrevis av bilder her inne.

Det står ikke på kvaliteten på ffs.no selv om fisken (for det meste) ikke vaker for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg har ikke holdt på med fluefiske i mer enn et par år, men har på rekordtid(føles det som) blitt glødende opptatt av det ;D. Jeg tenker på fluefiskerelaterte ting nesten døgnet rundt :rolleyes:, og det er mye takket være sider som dette, og ffs.no spesiellt. Jeg har vel mer eller mindre hoppet av fra en "konkurrerende" side og fått opp øynene for ffs.no og det den hra å by på. For ikke å surre meg ut i for lange utlegninger, vil jeg bare si at denne siden og dere fluehuer, har gitt meg en skikkelig jumpstart i fluefiskekunnskap, og at jeg aldri har følt at mine spørsmål har blitt tatt i mot med annet enn respekt og seriøse svar. Jeg har følt meg velkommen! Blir ting for teknisk eller "internt", er det bare å kikke innom flere tråder over en kortere periode, og det begynner å gå opp et lys : ;D Jeg har pr dags dato ikke vært innom bedre side om og for fluefiske/fiskere!!!!

Mvh Øystein Johansen(glad amatør med ambisjoner 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjekket litt i det siste, det er nesten alltid flere pålogget og gjester her en på "konkurenten"  :)

Har nok litt å si at enkelte av de aller mest "ekstra supertøffe" ikke gidder mer. Min høyst personelige mening.

Folk har roet seg :) :) Og det var vel kansje aldri så veldig galt heller da ;) Mest enkeltepisoder.

Mye bra for tiden, det er helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...