Gå til innhold

KALLE og brødrene Steffen.


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Neida,....skal ikke tulle mer jeg :) Er ikke din feil at du ikke har smak......... :P

 

Er det noen jeg unner flott utstyr Terje, så er det deg. Du har skapt mye glede med din vennlighet og gjestfrihet, så alt flott som havner i dine hender unner jeg deg.....ta den du ;)

 

Den tar jeg...... i ydmykhet. Jeg bukker og takker :D

På grunn av den kommentaren så skal du få prøvekaste brødrene Steffen og Kalle snella til sommeren, så lenge du vil ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ble innspirert av å se på resultatet til Kalle, så hentet frem saken og startet montering av Steffen II i kveld :)

 

Hyggelig at du blir inspirert av stanga. Hvilken er det du skal montere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innspirert av å se på resultatet til Kalle, så hentet frem saken og startet montering av Steffen II i kveld :)

 

Hyggelig at du blir inspirert av stanga. Hvilken er det du skal montere?

En 9 fot Steffen Brothers 4-5, er en todelt og ubehandlet versjon av den du bygget til Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ble innspirert av å se på resultatet til Kalle, så hentet frem saken og startet montering av Steffen II i kveld :)

 

Hyggelig at du blir inspirert av stanga. Hvilken er det du skal montere?

En 9 fot Steffen Brothers 4-5, er en todelt og ubehandlet versjon av den du bygget til Terje.

 

Tøfft, Sven Erik :D

Er det den samme aksjonen, dvs medium utgaven?

 

Dæven det blir mange av brødrene Steffen ved Rena til sommeren ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innspirert av å se på resultatet til Kalle, så hentet frem saken og startet montering av Steffen II i kveld :)

 

Hyggelig at du blir inspirert av stanga. Hvilken er det du skal montere?

En 9 fot Steffen Brothers 4-5, er en todelt og ubehandlet versjon av den du bygget til Terje.

 

Tøfft, Sven Erik :D

Er det den samme aksjonen, dvs medium utgaven?

 

Dæven det blir mange av brødrene Steffen ved Rena til sommeren ;D

 

Terje!

Er medium utgaven ja.

Ligger ann til en 4-5 stk i elva til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ble innspirert av å se på resultatet til Kalle, så hentet frem saken og startet montering av Steffen II i kveld :)

 

Hyggelig at du blir inspirert av stanga. Hvilken er det du skal montere?

En 9 fot Steffen Brothers 4-5, er en todelt og ubehandlet versjon av den du bygget til Terje.

 

Tøfft, Sven Erik :D

Er det den samme aksjonen, dvs medium utgaven?

 

Dæven det blir mange av brødrene Steffen ved Rena til sommeren ;D

 

Terje!

Er medium utgaven ja.

Ligger ann til en 4-5 stk i elva til sommeren :)

 

Dæven..... det blir kuult ;D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Så ble det mildvær og dags for å prøve den nye Steffenbrothers stanga :D

Dette blir en gromstang med det rette snøre. Stanga minna meg litt om Scott G2, men siden jeg brukte Cortland Sylk og siden den har en svært tynn klump så fikk jeg ikke med meg bunndelen helt sånn jeg hadde ønska. Men bevares det holdt i massevis til å kjenne hvile krefter og hvilken feeling Steffenbrothersstanga har ;D Desstuen var det særdeles gledelig å kjenne hvor presis den var i toppen, her var det ikke mye vibrasjoner gitt.

Dette kommer til å bli sykt gøy :D

 

Jeg skal få tak i et #5 snøre med en klump på rundt 10 meter og sikler litt på Loop Opti Stillwater, da jeg mistenker den kan dra med seg bunndelen slik at

stanga oppleves enda dypere enn idag :D

Vi får sjå, uansett var dette drit gøy, selv om kastinga er noe rusten etter ett opphold på 4 måneder ;D ;D

 

 

Jeg kunne selvfølgelig ikke la vær å teste Shimano Freestone i samme slengen.

Bytta over til et av mine favoritt snører fra gammalt av nemlig Loop Extreme #4

Shimano stanga er så annerledes som det går an og har en virkelig dyp og rolig aksjon så her mått jeg endre stilen totalt ;D

Knota litt til å begynne med men så kom det seg mer og mer.

Jeg jakter også på et litt annet snøre på denne stanga, og tenker at jeg også her skal ha et snøre med en ikke alt for lang klump som kan lade raskt og som

kan være gøy å bruke til vannkast også. Kanksje Loop Opti stillwater også her er et alternativ ;D

Shimano Freestone er vel noe av det artigste og mest forseggjorte av stenger jeg har kasta med :D

 

Kombinasjonen varmegrader, rellativt rolig vind gav assosiasjoner til sommer og sol.......oopps der kom jaggu sola å gitt....må nesten se på kalenderen

for ikke å bli helt grunnlurt her ;D ;D

 

Et Joan Wulf signatur series snøre er allerede bestillt og hvem vet kanskje det vil funka på en av de to nevnte stenger :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

jeg tror stengene/snørene er perfekte, men at det er kasteren det er no galt med :);):)

 

Helt sikkert, men så kaster jeg ikke i nærheten av det du gjør :D....... men får allikevel mye større ørret enn deg ;D.... merkelige greier :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror stengene/snørene er perfekte, men at det er kasteren det er no galt med :);):)

 

Helt sikkert, men så kaster jeg ikke i nærheten av det du gjør :D....... men får allikevel mye større ørret enn deg ;D.... merkelige greier :D

 

Terje!

he he he , ja, tar mann timene ved Renas bredder, og samenligner oss to, så er det jo et matematisk reknestykke som skulle si sitt :D men men...Du er veldig flink å fiske du terje :) Flotte stenger har du også...MANGE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

jeg tror stengene/snørene er perfekte, men at det er kasteren det er no galt med :);):)

 

Helt sikkert, men så kaster jeg ikke i nærheten av det du gjør :D....... men får allikevel mye større ørret enn deg ;D.... merkelige greier :D

 

Terje!

he he he , ja, tar mann timene ved Renas bredder, og samenligner oss to, så er det jo et matematisk reknestykke som skulle si sitt :D men men...Du er veldig flink å fiske du terje :) Flotte stenger har du også...MANGE :)

 

Bøller du med meg så bøller jeg med deg, sånn er det bare ;D ;D

Utover det må jeg bare si....tusen takk ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...