Gå til innhold

TMC Hollow body


Anbefalte innlegg

Er det sånn forlenga kropp greier??

 

Kroppen er hul. Ta krokspissen inni hullet på kroppen og tre kroppen på som om det var en makk. Du vil skjønne resten fra der.

 

Sigve

 

Dersom det er en slags forlenget døgnfluekropp eller lignende det er snakk om, gjør som williams sier. En fordel om du bruker mothakeløs krok...da kan du til nøds få et ekstra forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei... skal ikke tres på. Da er litt av vitsen borte. Dvs. den er ikke tett. Kroppen skal forsegles slik at den holder luft. Kappes til riktig lengde og surres på...

 

Her er gangen i det. Følg nr. ikke bilde. Jeg pleier å ha på kapoken før jeg ribber kroppen og binder inn halene...

 

[attachthumb=1]

 

Her er flua som jeg har brukt mest med dette. Fisker knallbra. Det gjøre også vulgataen. De mest skeptiske uhyrene tar den, men det er litt jobb da.

 

 

[attachthumb=2]

hollowbody1-8.jpg

Tiemco Damsel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ok dette var noe helt annet enn det jeg har :P Tenkte på forlengete kropper av dubbing.

Ok, har du kjøpt nåla til C&F design kanskje? Vet de har en sak beregnet på dubbing.

Hvis du ikke vil bruke polychenille som fungerer aldeles utmerket kan du teste tekstillim. Da trenger du nål, 3M tekstillim og dubbing.

Har en god gammel sak her: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=81:tekstillim-mayfly&catid=34:dognfluer&Itemid=59

Det er ganske enhelt og blir meget solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ok dette var noe helt annet enn det jeg har :P Tenkte på forlengete kropper av dubbing.

Ok, har du kjøpt nåla til C&F design kanskje? Vet de har en sak beregnet på dubbing.

Hvis du ikke vil bruke polychenille som fungerer aldeles utmerket kan du teste tekstillim. Da trenger du nål, 3M tekstillim og dubbing.

Har en god gammel sak her: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=81:tekstillim-mayfly&catid=34:dognfluer&Itemid=59

Det er ganske enhelt og blir meget solid.

 

Flotte greier det der, er slik jeg bruker men kjøper dem ferdig laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei... skal ikke tres på. Da er litt av vitsen borte. Dvs. den er ikke tett. Kroppen skal forsegles slik at den holder luft. Kappes til riktig lengde og surres på...

 

Her er gangen i det. Følg nr. ikke bilde. Jeg pleier å ha på kapoken før jeg ribber kroppen og binder inn halene...

 

[attachthumb=1]

 

Her er flua som jeg har brukt mest med dette. Fisker knallbra. Det gjøre også vulgataen. De mest skeptiske uhyrene tar den, men det er litt jobb da.

 

 

[attachthumb=2]

 

Hjalp ganske mye på nr bildene var større ja, ble litt vanskelig å se i katalogen ;)

Nå har jeg fått bundet en del, men mangler tusjen siden de ikke hadde den inne.

Farget de med vanlig tusj, bare for øvingens skyld, men det tok veeldig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...