Gå til innhold

Høydepunktet 2009


Ruffen

Anbefalte innlegg

Høydepunktet denne sesongen er nok min kones termin 1 juli.. og en liten frøken er ventet!

Tre uker etter nedkomst så er det endelig klart for turen til Finnmark!

Det aller største med den turen er nok å være alene - helt uten mobildekning.

 

Så sent i nord så er både aurevilli, vårfluer og lokal reinsdyrtoddy ventet! De lokale gutta venter oss, polerer krommet på biler/scootere/ATV'r før vi kommer opp, så her mangler vi ikke noe!

Dette har fra en tilfeldig slump for noen år siden utviklet seg til å bli ett veldig hyggelig vennskap som går mer og mer utenom bare fisket!

 

Når gutta møtes på Gardermoen i full bunad så er det endelig dags for tur! Æ GLÆR MÆ!

 

I tillegg så venter godvannet, så snart isen er open, en gang i slutten av april. Mygg, mauf og vulgataklekkinger. Denne tiden på dette vannet har begynnt å bli en av de virkelige høydepunktene på sesongen.

 

De impulsive turene oppover østerdalen er også herlige...  avogtil mye harr, men alltids en og annen feit brunis!

 

Tror ikke dette blir året med mest fiske, men jeg skal nyte hver en tur jeg får!

 

Så snart dette hvite jævelskapet er borte, så er vi igang!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydepunktet mitt tror jeg blir som alle andre år. Isløsning og myggfiske i begynnelsen på mai. Vet ikke hvorfor, men ingen fisk, klekking ol. overgår dette.

 

Tror det har noe med følelsene man har under dette vårfisket. Den første natten under åpen himmel. Våkner om morran i frisike minusgrader av at orrfuglene spiller. Og kanskje den første fisken.... Sommeren ligger der foran oss og det er lenge til vinteren!

 

Ååååhhh... Jeg gleder meg!  ;D

 

 

urrghhh,orker ikke mere!!!!

når skal smerten gi seg :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vær glad for hver dag isen ligger......det normale i forhold til det det burde være er alltig best for fiskene og insektene våres.....

 

3 høydepunkter

 

1 flyfair i kolding

2 renatreffen

4 hemligelva i troms

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydepunktet denne sesongen er nok min kones termin 1 juli.. og en liten frøken er ventet!

 

 

Det var da usedvanlig dårlig planlagt! Selv har jeg lagt barnefødsler og familiære anliggender til mørketiden. Husk at du må organisere og underholde i 12-14 fødseldagsselskap de påfølgende år! I beste aurivillitid!

 

Gratulerer med graviditeten! :) Oss menn får alt for lite oppmerksomhet i svangerskapet.

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydepunktet denne sesongen er nok min kones termin 1 juli.. og en liten frøken er ventet!

 

 

Det var da usedvanlig dårlig planlagt! Selv har jeg lagt barnefødsler og familiære anliggender til mørketiden. Husk at du må organisere og underholde i 12-14 fødseldagsselskap de påfølgende år! I beste aurivillitid!

 

Gratulerer med graviditeten! :) Oss menn får alt for lite oppmerksomhet i svangerskapet.

 

Mvh Sjur

 

Bare vent til de blir litt større, og du skal ha bursdag hjemme. Det hele eskalerer til en galskap som du ikke trodde fantes. Da misunner du de som kan jage hele bøtteballetten ut i hagen.

 

Bursdagsfeiring for guttungen er ikke et av mine høydepunkt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alt som planlagt starter sesongen for fult "søraførr" også jobber jeg meg oppover og topper det hele med saltfjellet og børgefjell ;D

 

Mon tro om min bedre halvdel er med på den drømmen :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg først og fremst til myggfisket som var utrolig bra ifjor! Så gleder jeg meg også til å fiske på 2-3kg kubber i slutten av mai i en hemmelig elv. Så blir det sommer og vi tar gjerne turen til trøndelag og noen langhelger i sogneområdet ;) Det største høydepunktet blir vel gjerne heller nærmere 2010 når vi drar til Patagonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arva penga, huset skal pusses opp. Panel skal byttes, badet skal totalrenoveres. Midt i fellesferien selvsagt! Du værden kor æ glede mæ!

 

Skal fiske mer i Porsanger i år. En kamerat av meg som bor der har endelig funnet meg verdig til å få se de hemmelige godplassene :D Snakker om vann han selv har sett at det er tatt ørret på 5-6 kg. Blir vel sjøørretfiske i Alta og Porsanger også. En tur etter laksen i div. elver. Dessuten skal jeg være med en på jobb til en innlandselv hvor han og noen kamerater har fått bra med ørreter opp mot 1,5 kg. Hvordan skal man få tid til alt? Leie inn polakker til å ta seg av huset kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...