Gå til innhold

Den klassiske boktråden - for deg som samler!


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nordnorske Lakseelver av Magnus Berg, leste og drømte meg bort med denne på gymnasbiblioteket. Ser at Ringstrøms tar 600 for førsteutgaven, men tror heller jeg bare satser på biblioteket.

Hans Lidman er nevnt, og merk at han har gitt ut mange reiseskildringer fra nordkalotten som er spennende lesning.

Jeg kjøpte på 80 tallet et par bøker som jeg tar fram med jevne mellomrom, TT Phelps Fishing Dreams, og Anthony Buxton Fisherman Naturalist som vel kom ut rundt 2. verdenskrig. Omhandler hovedsaklig SØ fiske i Lærdalselva og Aurlandselva da denne var i verdensklasse for sitt tørrfluefiske etter stor Sjø-ørret.

Har også arvet Prethun's Ørretfiske i elv og vatn, men dessverre i heftet utgave og i ganske dårlig forfatning.

Har Nymf ala Sawyer  og PTJ's Nymfefiskeri og Torrflugefiske, alle tre på svensk.

Veldig spennende med gamle bøker men jeg er ingen samler :)

Vet ikke hvordan de som samler fiskelitteratur bygger opp samlingen? Etter forfatter, tidsepoker, fiskemetoder, land etc? Mulighetene er mange, men blir vel fort en ny kostbar hobby i hobbyen, i allefall om en går for førsteutgaver. scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder det for meg selv.....har fått forespørsel om å oversette og det kan det hende at jeg klarer....forlaget er klar

Den boka kunne jeg absolutt tenkt meg å lese Staffan ;D

Miguel Delibes setter vel store krav til oversetteren, men du klarer vel det du ;)

Kanskje kunne den selges gjennom Barduelvas venner, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen mangler disse, har jeg to pene eksemplarer for salg:

- P.T.Jacobsen:"Nymfefiskeri",1972, 1.utg./2.opplag, signert og nummerert, nr.407 av 1000 eks.

- P.T.Jacobsen:"Fluebinding",(1976), 3dje rev.utg.1989. signert og nummerert, nr. 280 av 1000 eks.

Send e-mail: tastytoad@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...