Gå til innhold

The Spring Flyfishing Show 2009!


André_Brµn

Anbefalte innlegg

En liten stemningsrapport!  :)

Alle fluebinderne i Flytyers of the World var invitert til en samling her. Kanonmoro  ;D Her er noen bilder

 

Charles Jardine trollbandt som vanlig publikum med sin kastedemo  ;D Sjekk stilen - knestående  ;D

Jeg og Charles rakk så vidt å spise frokost i bilen hans mens vi kjørte fra hotellet til messeområdet, og han grabbet fluestanga og holdt kastedemo og jeg tråkket bort til fluebinderbordet og holdt fluebinderdemo. Slitsomt å være på messe en lørdag morgen  ;D

SPRINGFFSD3C_2634.jpg

 

 

Og her, et yrende liv ved fluebindinga fra klokka 09:00 sharp  :) Moro å binde/prate fluebinding og fiske hele dagen, og det var et overveiende antall stillwater- fiskere her som driver på Graftham og vannene omkring.  :)

SPRINGFFSD3C_2630.jpg

 

 

Mange av dere kjenner sikkert igjen Lakeland  :) Jepp, de var også her. En hoppende Johan Klingberg foran kamera.

SPRINGFFSD3C_2625.jpg

 

 

SPRINGFFSD3C_2622.jpg

 

 

SPRINGFFSD3C_2609.jpg

 

 

Mange fluefiskere og fluebindere  :)

SPRINGFFSD3C_2599.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du yngste mann Andrè? Ser ut som det er en snittalder på 55. Eller der bare fluefiskere i utlandet veldig modne i forhold til alderen? :) :) :)

Sigve

 

:) Hei, jo når dere sier det, så ser det faktisk ut som det er en overvekt av den litt eldre garde her, ja  :) Vet ikke jeg, men kanskje snittalderen for fluefiskere er noe høyere i England enn her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er like gamle men ser yngre ut?? Desverre ikke mange 16 åringer en møter i marka her lengre. Fotball og data spill tar nok mye tid. Er faktisk litt bekymret for tilveksten her i landet. De som fisker kommer gjerne fra byene. På bygda virker det som om det er lite interesse, i alle fall for fluefiske.

Selvfølgelig og gledelig, unntak finnes.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det at jeg har truffet på få unge fiskere er fordi fisket er dyrt stort sett, generelt synes jeg den jevne engelske fluefiskeren er dårlige teknisk sett, de flyr ikke rundt som oss som tullinger å fisker hver dag, de må spare litt for å komme seg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du yngste mann Andrè? Ser ut som det er en snittalder på 55. Eller der bare fluefiskere i utlandet veldig modne i forhold til alderen? :) :) :)

Sigve

 

:) Hei, jo når dere sier det, så ser det faktisk ut som det er en overvekt av den litt eldre garde her, ja  :) Vet ikke jeg, men kanskje snittalderen for fluefiskere er noe høyere i England enn her til lands?

 

Kanskje det var fordi klokka var 09:00 på en lørdagsmorgen :rolleyes:  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er like gamle men ser yngre ut?? Desverre ikke mange 16 åringer en møter i marka her lengre. Fotball og data spill tar nok mye tid. Er faktisk litt bekymret for tilveksten her i landet. De som fisker kommer gjerne fra byene. På bygda virker det som om det er lite interesse, i alle fall for fluefiske.

Selvfølgelig og gledelig, unntak finnes.

 

bjorni

 

Netop derfor er det vores ansvar som "gamle" fluefiskere, at tage hånd om de unge hvis de viser mindste interesse.

Give lidt tilbage til en hobby som har givet os så mye gennem årene.

Selv prater jeg med den lokale fiskeklub om flue-demo-dag for juniorer til maj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...