Gå til innhold

lett tilgjengelige vann i Kristiansandområdet


Anbefalte innlegg

Hehehe ;D Lykke til Snorre og skitt fiske:) eg beundre iveren din :D Trur ikkje da e so veldigt mange som hadde gidda og humpa avgårde med gipsa fot på jakt etter ørret som spiser mygg nett på denne tida ;D Men skjønna deg!! da gjør eg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda der går, men mest småfisk nå.

 

Det går noen pene rugger i 3. stampe, og selv om det er for mye fisk i 2. stampe så kan man slumpe borti en storing innimellom. Jeg fikk en ørret på 58 cm der for 3-4 år siden, og jeg vet at det er flere som har tatt fisker på den størrelsen der oppe tidlig på året.

 

Med gipset fot så vil jeg anbefale deg å prøve 2. og 3. stampe i Baneheia.

 

PS! Pass deg for Viggo. Jeg leste at han likte å fiske når han var ute på perm... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktige med den humoren. Mange finner det overhodet ikke morsomt. Bare motbydelig.

 

Noen liker heller ikke Hitler-vitser av typen "Vet du hvorfor Hitler tok selvmord? Han fikk gassregningen...", men da har de kanskje heller ikke forstått hva det egentlig vitses om...?!??

 

Målet er vel ikke å slå en spøk på alle de døde jødenes bekostning, men tvert i mot å latterliggjøre Hitler. Dette kan du vel overføre direkte til min lille ironiske "morsomhet" om Viggo.

 

Den sier vel litt om hva jeg synes om det norske rettssystemet, som slipper slike folk ut på perm slik at de faktisk kan dra på fisketur. Etter min mening er det helt skandaløst!!! >:(

 

Men nok om det. Det er vår, og våren er ingen tid å være sint på. La oss snakke om myggfiske i Kristiansandsområdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sinte her. Bare en påminnelse!!

 

Var nede og kikket litt i den kjønna nedenfor huset mitt vet du. Ganske mye fjørmygg :) :) :)

 

 

 

Nja, det jeg mente var at jeg ble litt irritert over at det (i min verden) høres litt for luksus ut å sitte i fengsel for to bestialske barnemord, for deretter å kunne dra ut fisketur når man har perm... :rolleyes:

 

Men som sagt, det er jo vår og da skal man ikke være sure og sinte... ;)

 

Så du vak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D har vært og bundet litt fluer hos grønberg før, bare lurte på om det var noen spesifikke vann noen av dere kunne anbefale ;)

Mvh Snorre

 

2. og 3. stampe er nevnt.

 

Ellers så ville jeg ha tatt meg en tur til Bervann, Storemyrvann og Grunnevann. Dette er tre vann som ligger noen hundre meter i fra hverandre, og som alle huser pen ørret. Personlig har jeg mest tro på Storemyrvann av disse tre. Der har jeg flere ganger stått og sett på beitende kilosfisk.

 

Når det er sagt så observerte jeg en SVÆR ørret som vaket i Grunnevann for 2-3 år siden. Den var diger. Minst 1,5 kg. Kanskje mer... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D har vært og bundet litt fluer hos grønberg før, bare lurte på om det var noen spesifikke vann noen av dere kunne anbefale ;)

Mvh Snorre

 

2. og 3. stampe er nevnt.

 

Ellers så ville jeg ha tatt meg en tur til Bervann, Storemyrvann og Grunnevann. Dette er tre vann som ligger noen hundre meter i fra hverandre, og som alle huser pen ørret. Personlig har jeg mest tro på Storemyrvann av disse tre. Der har jeg flere ganger stått og sett på beitende kilosfisk.

 

Når det er sagt så observerte jeg en SVÆR ørret som vaket i Grunnevann for 2-3 år siden. Den var diger. Minst 1,5 kg. Kanskje mer... :rolleyes:

Enig i at det er fint men ikke med gipset fot da dette er et lite stykke å gå og veldig bratt.

Jeg holder en knapp for Bergvann. Der har jeg fisket MYYYYE i yngre dager. Der oppe er det noen fine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...