Gå til innhold

Vadesko!


Sailfish

Anbefalte innlegg

Så det ligger altså ingenting i at man får litt dårligere feste pga. mindre kontaktflate under skoen grunnet sytemet for å bytte såler på Korkers i forhold til andre sko som bare har én såle som er limt på skoen med lim, og dermed har kontaktflate over hele sålen?

 

Som jeg er inne på i mitt forrige innlegg, kan gummikanten rundt de utskiftbare sålene potensielt være et problem i noen tilfeller. Har selv hatt et par mindre "nestenulykker" etter å ha satt all vekt ned på gummikanten, men dette har vært på grov og ekstremt glatt rullestein, i tillegg til at det var elv med en del strøm, og skyldes nok også delvis vadestilen min/ganglaget mitt når jeg vader. Du venner deg uansett fort til å sette ned foten forholdsvis flatt slik at sålen får optimalt grep - i hvert fall gjorde jeg det (med et lite forbehold om situasjoner hvor det er snakk om rene refleksreaksjoner) - så forutsatt at du ikke vader på grov, algebefengt rullestein til daglig, har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale sko med Korkers' OmniTrax V2 sålesystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden


×
×
  • Opprett ny...