Gå til innhold

Fluefiske i Skottland


Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

JEg får se om jeg får med meg syveren i det minste, har kjøpt streamline klump til den, så det skal bli gøy :D

 

Du har syver ja. Da er det jo ikke noe problem. Har kun prøvd Orvis'en din. Streamline er flott mange steder på Park. Spesielt sone 1 og kanalen i sone 2. Men regner med ren flyt er det de fleste fisker med nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå å huske at du prøvde syveren såvidt når vi var og kastet på vaulen? Men uansett, Jeg fisket i sone 4(tror jeg) med en 15ft 10/11 norway spey casting ett-eller-annet stan, og det gikk jo fosåvidt greit nok. Jeg må innrømme at det var litt vanskelig som vestlending (få arter og lite døgnfluer) og ørretfisker å konsentrere seg om laksefisket når jeg så halvpen ørret vake på sulphureaer (som jeg aldri har sett før), danicaer (som jeg heller aldri har sett før) og rhodani spinnere (ditto)... Det ble ingen laks på meg eller noen av de andre som fisket der.

 

Men i morgen skal jeg fiske ørret i Don, og det blir konge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emm, forholdene var egentlig helt rævva :-\ :(

Hadde vært mye sol før jeg kom, og når jeg kom begynte det å regne, så de eneste fiskene som var oppe veide 100g :-\

Guiden sa at når forholdene var sånnn som dette gikk all fisken (av akseptabel størrelse) lenger ned, og var ikke mulig å få på tørt/nymfe.

Fikk om lag 15ørreter, alle små :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emm, forholdene var egentlig helt rævva :-\ :(

Hadde vært mye sol før jeg kom, og når jeg kom begynte det å regne, så de eneste fiskene som var oppe veide 100g :-\

Guiden sa at når forholdene var sånnn som dette gikk all fisken (av akseptabel størrelse) lenger ned, og var ikke mulig å få på tørt/nymfe.

Fikk om lag 15ørreter, alle små :'(

 

Synd du ikke traff med forholdene.

 

Neste gang får du ta med danica boksen til Dee da. Men er jo i dyreste laget å betale 1000 kr døgnet for ørretfiske  :P

(er forresten noen fin fine ørretplasser på grantown foreningsvaldet i river spey som ikke fiskes så mye av laksefiskere, her koster ikke døgnkortet så mye...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal huske på det ;)

Spørs om jeg ikke tar meg en tur til en litt mer sikker plass neste gang. Don er så uforutsigbar når det kommer til klekkinger ol., han der guiden sa at han har opplevd helt perfekte dager uten å få mer en en eller to små, og dager der det virker helt håpløst der han har fått MYE fisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...