Gå til innhold

Korte eller lange svømmeføtter til bellyboat m.m


splitcane

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å skaffe meg en bellyboat, men er usikker på om jeg skal velge kort eller lang type svømmeføtter. Gir de korte føttende lite framdrift/fart, og omvendt: er den lange typen "tung" og vanskelige å manuvrere i vannet??

 

Jeg har dessuten sett at det finns svømmeføtter som har ulike festeanordninger, dvs. noen er av en type som kan brukes sammen med/festes til vadestøvler, og noen typer der dette ikke lar seg gjøre. Jeg aner en ulempe ved den sistnevnte typen ved at en må ha med seg vadestøvlene i bellyboaten dersom en velger å gå i land med bellyboaten underveis for å fiske fra land.

 

Synspunkter og erfaringer tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å kjøpe relativt store svømmeføtter,eller så får du følelsen av at du aldri kommer deg av flekken.Du bør i tillegg kjøpe den typen som du stikker foten/skoen inni med gummihempe bak.De fleste typer sko passer inni dem.Lykke til ;).

 

Manøvreringen skal du ikke være redd for hverken med store eller små svømmeføtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt belly i 15 år, og min erfaring etter og ha prøvd flere forskjellige typer, er at den lengte typen er best.

den gjør fremdriften bedre, og at det rett og slett er mer behagelig og paddle med.

det eneste som er litt plunder er når du skal ut av båten, at de lange er litt mere i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...