Gå til innhold

Fluestang for sjøørreten


Imago-S

Anbefalte innlegg

Liker egentlig ikke slike kjappe avgjørelser uten månedsvis med grubling i forveien, men det ble en LPXe RS 906-4 på meg i går, så da får vi bare håpe jeg blir fornøyd, og at jeg ikke trenger et nytt sett med klumper til den… Siden det planlagte (og avtalte) kjøpet av en Burkheimer 10 fot 7'er dessverre ser ut til å ha gått i vasken :'( ser det ut til at denne stangen også kommer til å bli brukt de gangene jeg tar frem sinktip og synkeliner/-klumper i (små)laks(e)elvene i sommer.

 

Håper du også finner deg en stang snart, Imago-S, og beklager trådkapringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig ikke slike kjappe avgjørelser uten månedsvis med grubling i forveien, men det ble en LPXe RS 906-4 på meg i går, så da får vi bare håpe jeg blir fornøyd, og at jeg ikke trenger et nytt sett med klumper til den… Siden det planlagte (og avtalte) kjøpet av en Burkheimer 10 fot 7'er dessverre ser ut til å ha gått i vasken :'( ser det ut til at denne stangen også kommer til å bli brukt de gangene jeg tar frem sinktip og synkeliner/-klumper i (små)laks(e)elvene i sommer.

 

Håper du også finner deg en stang snart, Imago-S, og beklager trådkapringen.

 

Joda, tar litt tid her, som vanlig....Grubling er tingen ja.  Vel, min "gamle" Loomis ble sendt inn evnt. garanti/reklamasjon, men den stanga er gått ut av produksjon.  Så da venter jeg spent på hva dette blir nå da.  Prøvde fjorårets? modell av Guidline LeClie i lettere modell (5) og ble positivt overrasket over progressjonen i den stanga, så vil da tro at din nevnte LPXe RS vill være noe i samme gode stil, men nå var jeg ute etter en 10 fot #7 da. Så avventer da til saken min er avklart fra leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G Loomis NativeRun GLX 10 fot kl 7 til halv pris hos Sport1 på Hamar (hadde en igjen i går). Kjøpte selv kl 8 forrige uke, og er svært fornøyd (har allerede tatt to-kilos gjedde på den...).

Jeg håper at du er fornøyd ja,...ender vel opp med klasse 7 av samme.  Så da håper jeg at jeg blir fornøyd også. Takker alle for gode forslag. Supert med så mye forslag om nytt til en som har måttet la fluestenger ligge noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk endelig LPXe RSen i går, og i kveld klarte jeg ikke å dy meg lenger, så da måtte jeg ut på plenen en liten tur for litt prøvekasting ;D Jeg brukte et vanlig WFF-snøre i klasse 6 (Guideline High Water), så relevansen til fiske med korte klumper og mono skyteline er selvsagt begrenset, men det gir i hvert fall en pekepinn.

 

Stanga har utvilsomt et stort potensial for lange kast og høy linehastighet, men til min kastestil kunne kanskje aksjon vært trukket noe lenger ned i klingen for kasting med helliner, så den ga meg ikke den umiddelbare godfølelsen som blant annet har vært tilfelle med et par av Winstonstengene jeg har prøvd i vinter. Jeg er selvsagt litt bekymret for at deler av dette førsteinntrykket skal henge ved over til klumpkasting, men samtidig minner aksjonen kanskje litt om Sage TCX, som passet aldeles utmerket til klumpene jeg bruker i sjøen...

 

Forhåpentligvis må jeg ikke vente alt for lenge på pinebenken før jeg får prøvd den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Saligemenighet og helvete lensmann........

va å kastet m stanga i dag og den knakk, en lts3 9,5 #5...

noen forslag om ny stang i kl5-6 da æ har 6snører...

Strreamstix compet.. 10 #5???

hi-level eller noe i den duren...... bruker den til elvefiske og sjøfiske....

har å snuset på scott a2 10 #6

noen erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saligemenighet og helvete lensmann........

va å kastet m stanga i dag og den knakk, en lts3 9,5 #5...

noen forslag om ny stang i kl5-6 da æ har 6snører...

Strreamstix compet.. 10 #5???

hi-level eller noe i den duren...... bruker den til elvefiske og sjøfiske....

har å snuset på scott a2 10 #6

noen erfaring....

 

 

Hei Kufo,

Gjør deg selv en tjeneste, prøv SS Troutseeker #6 9'3.....1749.- veil.

Her får du stang til både- og.

 

Skal du har #5 9'6....skal gi deg lyd når jeg har prøvd dyrere stang jeg venter på i denne kategorien....

#5 9'6 Winston BIIMX.....

En ikke ukjent personlighet sa følgende til meg etter å ha prøvd den på messe i Denver ifjor høst:

"Fy flate...trodde ikke jeg skulle skryte så mye av en slik stang" :D

(Da i tankene at Winston ifølge ham "bare" lager stenger beregnet på ørretfiske i Montana...he-he. Og at saltvannsstenger skal være 9' lange).

 

Så at jeg irriterer meg over at både nye BIIMX i #4 9', #5 9'6 og #6 9'6 ved feiltakelse ikke kom med i siste forsendelse til "nærbutikken", kan du nok skjønne. :(

Men nå er de visst på highwayen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...