Gå til innhold

Finnmarkstur juli 2009


trondemann

Anbefalte innlegg

Gjest Tobbe

Ser det er mange meninger her. Det dere må huske på er at alle som søker og får disp kunn får 3 turer tur/retur. I fjor sommer ble det delt ut i overkant av 150 disper. Når vi tenker at det er ca 25-30 løyper hvor du kan søke på da så blir vel ikke akkurat slitasjen så veldig mye. Ifjordfjellet eller storelva er selvsagt den mest traffikerte løypa også, samtidig som det også er en av de plassene hvor det er MINST fisk og få over kiloen.

Personlig bruker jeg to av mine 3 turer hver sommer i løyper hvor det ikke ferdes mye folk. En av de turene er første uka i juli hvor slik vi har gjort de siste 15 årene. Andre turen er måned skifte juli/august hvor tar ca 60-80 fisk tilsammen på 5 vann til vinterfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Er det noen som har bilder/ dokumentasjon på hvordan mennesklig aktivitet har slitt på marka......for meg er ikke F-vidda lengre symbolet på urørt villmark.....desverre, og jeg vet at det er flere og flere som har slutta å reise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg er en av ddem som ikke kan gå så mye lengre. ved neste skade av en fordømt ankel så stiver de opp leddet......men jeg tar meg fram flytende og da må jeg ha et slikt sted hvor det bare er å hoppe i kajakken, vel, sette seg forsiktig ned i den iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av ddem som ikke kan gå så mye lengre. ved neste skade av en fordømt ankel så stiver de opp leddet......men jeg tar meg fram flytende og da må jeg ha et slikt sted hvor det bare er å hoppe i kajakken, vel, sette seg forsiktig ned i den iallefall

 

Det finnes heldigvis mange fine elvestubber i det ganske land hvor både padling og fisking lar seg kombinere, uten trafikkstøy :-)

 

En positiv bieffekt med dette latmannsfisket (les: lufttransport og barmarkskjøring) er at mange andre tidligere hardt beskattete områder får være i fred :-)

Folk blir bare latere og latere, uavhengig hvilke landsdel de borger til.

 

Men som sagt... Jeg er motstander av dette, og det koster meg ikke ÉN kalori og anmelde ulovlige forhold. Har gjort det før, gjør det gjerne igjen!

 

Sist det skjedde hadde jeg trasket milevis på ski, med pulk og telt på slep.

Kommer fram til vannet, som ligger langt utenfor løypenettet, og begynner å fiske.

Fem minutter senere kommer en nysgjerrig kar med scooter kjørende utpå isen og bort til meg...

"Får du noe her?" spurte han.

Jeg ble så provosert at jeg dro fram mobilen og tok bilde av mannen på farkosten.

Han lurte på hvilken mobil jeg hadde, og om den tok gode bilder?

"Gode nok til at de holder som bevismateriale!" svarte jeg!

Mannen ble tydelig forbannet, men jeg antar at han fant løypa rimelig kjapt!

 

Så lenge det ferdes lovlig og i kontrollerte former er det forholdsvis greit  :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse til alle dere her som har meninger om kjøring på vidda at det var ikke derfor jeg startet denne tråden. Jeg er ute etter en eller flere som kunne tenke seg å være med på tur til sommeren. Synes dere kan ta denne diskusjonen på en annen tråd siden det tydeligvis engasjerer så mange her.

 

Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse til alle dere her som har meninger om kjøring på vidda at det var ikke derfor jeg startet denne tråden. Jeg er ute etter en eller flere som kunne tenke seg å være med på tur til sommeren. Synes dere kan ta denne diskusjonen på en annen tråd siden det tydeligvis engasjerer så mange her.

 

Mvh Trond

 

Beklager dette Trondemann, det var en smule respektløst av meg  :-\

Utrolig positivt at du bruker fluefiskesiden til å søke etter turkompis!

Du er sannsynligvis meget kjent i området, og jeg oppfordrer den/de som har ønske og anledning til å hive seg med :-)

 

Lykke til, og skitt fiske, Trond  :)

 

Mvh. Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobbe

Vil bare opplyse til alle dere her som har meninger om kjøring på vidda at det var ikke derfor jeg startet denne tråden. Jeg er ute etter en eller flere som kunne tenke seg å være med på tur til sommeren. Synes dere kan ta denne diskusjonen på en annen tråd siden det tydeligvis engasjerer så mange

Mvh Trond

 

Du får skrive PM når du har bestemt deg om du kommer og evt når du kommer. Om jeg har mulighet så skal gjøre alt jeg kan for og få til noen timers fiske i masjok vist du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tobbe

Har vært og farta litt på vidda for noen dager siden. Ennå er det masse snø der og is på vannan. Tipper rundt 25 juni så er første klekkinga i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...