Gå til innhold

Guideline Drifter vs Fish Cat 4


Lars_

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har noen synspunkter på denne duellen?

Sikkert flere av dere som har prøvd en av de, eller begge to for den saks skyld :)

 

Vil anta at begge er supre fartøy, men hvem av de to tror dere jeg blir mest førnøyd med; Cat'n eller Drifter'n?

 

 

Noen som har noen erfaringer, fordeler/ulemper de vil dele? Hadde vært supert  :)

 

post-2413-13949864977613_thumb.jpg

post-2413-13949864978001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri testa fishcat'n, men har en veldig loslitt drifter som etter denne sesongen blir byttet ut i en ny drifter. Anbefalles. Sitter høyt selv om du veier litt extra sånn som meg ;). Litt små lommer, men jeg er gammeldags og har fluevest, eller jakke med store lommer, mere enn nok plass til anker , Cola og bounty-sjokko. ;D

 

Ps. min ser faktisk ikke ut som en drifter lengre :) Kvaliteten er god, aldri hatt noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det du spør om, men idag lånte jeg bruttern's Drifter.

Det var en MEGET positiv opplevelse i forhold til min Vangen.

Satt høyt og hadde mere isolasjon mot vannet i rompa.

Når man sitter så høyt kan man også dra ned glidelåsen på vadebuksa og kan da ventilere bort noe varme!

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dem som har bæreseler i bunn, slik at man kan lempe den på ryggen ferdig oppblåst?

Drifteren har slike seler, ihvertfall  ;)

Bar den på ryggen senest i dag.

Vær obs på at Drifteren er modifisert siden første utgave, så jeg vet ikke om alle har dette.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart satsa på Fishcat. Mindre lommer, remmer, og annet dilldall som, i mine øyne, bare fester seg i fluesnøret og hekter seg opp.

Dessuten har ikke Drifter (ikke min iallefall) en god løsning på feste av ekstra stang, noe man ofte har med seg på stille vann. Fishcat har noen fine borrelåsfester som gjør det enkelt å feste og løsne stang nr. 2.

Fishcat er lettere (?)

Jo enklere, jo bedre er min mening når det gjelder belly.

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur i min Waterskeeter i dag. Hadde tidligere på dagen lappet et hull i den øverste delen, altså ikke potongene (gammelt og godt streamer-kast antageligvis, med for tung flue og for dårlig kasting  :rolleyes: ). Men etter å ha pumpet opp belly'n ved bilen, så var den merkelig slapp da jeg kom frem til vannet. Pumpa var igjen i bilen så jeg måtte blåse den opp igjen med munn. Da jeg padlet utover hørte jeg at det suste fra ventilen, så jeg måtte regelmessige bøye meg frem og blåse luft. Til slutt, etter å ha strammet og ordnet litt, så begynte jeg å fiske - og luften holdt seg sånn nogenlunde. Så moralen er; Nei jeg vet da rakker'n, men det er fordømt irriterende å høre det plystre fra belly'n når man skal fiske.  ??? Gikk greit til slutt, men det var mye pollen på vannet i dag, så det ble mye plasking for å komme seg til "rene" steder, med nydelige myggvak som rullet over både de ekte og de falske. Det er ikke mye som slår en ørret som tar på tørt avlsuttet med et halevift.  En herlig tur i belly, så det er bare å kjøpe seg en eller annen så raskt som pokker!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur i min Waterskeeter i dag. Hadde tidligere på dagen lappet et hull i den øverste delen, altså ikke potongene (gammelt og godt streamer-kast antageligvis, med for tung flue og for dårlig kasting  :rolleyes: ). Men etter å ha pumpet opp belly'n ved bilen, så var den merkelig slapp da jeg kom frem til vannet. Pumpa var igjen i bilen så jeg måtte blåse den opp igjen med munn. Da jeg padlet utover hørte jeg at det suste fra ventilen, så jeg måtte regelmessige bøye meg frem og blåse luft. Til slutt, etter å ha strammet og ordnet litt, så begynte jeg å fiske - og luften holdt seg sånn nogenlunde. Så moralen er; Nei jeg vet da rakker'n, men det er fordømt irriterende å høre det plystre fra belly'n når man skal fiske.  ??? Gikk greit til slutt, men det var mye pollen på vannet i dag, så det ble mye plasking for å komme seg til "rene" steder, med nydelige myggvak som rullet over både de ekte og de falske. Det er ikke mye som slår en ørret som tar på tørt avlsuttet med et halevift.  En herlig tur i belly, så det er bare å kjøpe seg en eller annen så raskt som pokker!  ;)

 

Hehe.. Må nok gjøre det nå, ja  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bump, sitter med dette valget selv.. Pris har ingen betydning. Hva velger man? Har hatt en kinetic før. Litt sliten i ryggen av å sitte i den...

Får du FishCat 4 til samme pris som Drifteren så er det et særdeles godt tilbud, og jeg ville nok satset på FishCat, da . . .

Men FishCat ligger vel endel høyere i pris, om jeg ikke husker feil, og jeg ser ikke hvilke fordeler den har som Drifteren ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er samma "shiten" om man velger FishCat eller Drifter. Det jeg vet er at det er ikke så mange reimer i veien på FishCaten som det er på Drifteren (se reimer rundt og nedover pontongsiden på hver side).

Ellers er det bæreseler til FishCaten

Jeg vet ikke hvordan bæreselene er på FishCat, men det følger med bæreseler til Drifter også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt begge to. Og man sitter mye høyere i en Fishcat. Om du skal bruke belly på havet er det ingen tvil. Fishcat er høyere i front og tåler dermed mere sjø. Det er oppblåsbart sete og rygg. Bærestroppene som følger med er mer enn bra nok til et par timers gange og i lommene får du plass til alt du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...