Gå til innhold

Morro med stor torsk på flue !


Flemming

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare å vinsje inn slike torsk på en #6 stang..... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Nordlendinger og andre (raringer laugh.png' alt=':lol:'> ) langs kysten vår hever nok ikke øyenbrynene så mye for en slik torsk, men til å være på flue i indre Oslofjord så er dette for en pen torsk å regne.....

 

Fikk også en fin sjøørret på samme tur, men denne gangen er det er MYE morsommere å vise frem bilde av torsken..... :D

 

Kom dere ut !

post-14-1394984534417_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i allefall komme meg mye mere ut nå, det er jo søren meg flere pluss grader her om dagen.

Dette var en kanon fin torsk for oslofjorden å regne Flemming. Sjøørreten biter jo som bare det om dagen, så som flemming sier; kom dere ut!, og så kom inn hit og legg inn bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp ringte meg og sa han hadde fått en på 8kg i går Flemming' date=' var det samme tur?[/quote']

 

Jepp ! Fikk en melding fra Topp på mob.svarern som sa; "Faen, nå går det tre 10-kilos torsker helt inne på grunna her Flemming. Du burde hive deg i bilen og komme hit! ". Som sagt så gjort, og torskene ble tatt i "New Zealand-style", dvs først spottet, så kastet på. Ganske rått å se slike torsk komme etter den lille flua, gape over, vende nedover, for så å stikke som pokker når tilslaget kommer......

 

Torsken min ser litt tynn ut på bildet, men den var egentlig ikke det. Brei som f.....

Kilosørretten jeg tok noen minutter senere ble satt pent tilbake, og ikke nevnt med et ord.... laugh.png' alt=':lol:'>

Det ble en kort tur på ca 2 timer, men actionfylt ble det. Har aldri sett så mange stortorsk krúse så nære land før. Kunne sikkert fått mange flere dersom jeg hadde hatt hurtigsynk-snøre eller litt tyngre fluer med meg.... :mad: laugh.png' alt=':lol:'>

 

Dette er den nest største torsken jeg noen gang har fått.... Hipp hipp laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var ute på sandbankene like ved der jeg bor i går, tenkte å teste om sjøørreten var kommet inn, men den glimret med sitt absolutte fravær denne gangen også. Utrolig sen i år altså. På samme tiden i fjor tok jeg 4 ørreter på mellom 1,2 og 1,8 kg på en halv time, og sesongen var dermed i gang. I år har jeg ikke tatt en eneste ørret, men jeg var så heldig å treffe på en stor stim med mellomstor sei, så kvelden ble ikke avsluttet før jeg hadde kampa opp 13 stk, og en fin torsk. Utrolig moro det også altså, men floa tok meg, dessverre.

 

Er ny på dette forumet, men må gi all heder til opphavspersonene, en utrolig flott side, meget bra forum. Bra at initiativet er på topp gutter.

 

Vh. Espen Dyrseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

var ute å fiska i oslofjorden for et par uker siden, og da gapte det mange store torsk over fluene. fikk selv en på 3 - 4 kg feit som faen på 5'er ørret stanga mi.. brukte sikkert nesten 10 minutter på å få den i land, selv med hjelp.. morro som faen.. sjørret fikk jeg også, men den var ikke like hissig.

er torsken sterkere i kaldt vann enn varmt, for når jeg fisker i sjøen på sommeren, er det som regel bare å dra den i land uansett hvor stor den er??

 

mvh knagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...