Gå til innhold

Hvordan fant du din favorittelv?


Oddbjørn

Hvordan fant du din favorittelv?  

66 stemmer

  1. 1. Hvordan fant du din favorittelv?

    • Bor eller har bodd i nærheten.
      15
    • Tips fra venner eller kjente
      28
    • Omtale på fluefiskeforum
      2
    • Omtale på internet (ikke forum)
      1
    • Omtale i tidsskrifter
      2
    • Vist på film
      0
    • Studerte kart og lette meg fram gjennom å forsøke mange elver
      16
    • Fant den mer eller mindre tilfeldig
      6
    • Annet
      4
    • Omtale i bøker
      0


Anbefalte innlegg

Ørretboka til Sømme (utgitt i 1941). Leste den som guttunge sammen med Sportsfiskerboken (utgitt i 1956). Sto om Hemsila, Drammenselva etc. der å. Like aktuelt 50 år etter... :)

 

Du kom meg akkurat i forkjøpet, men nå har du ihvertfall et alternativ å stemme på  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

bestefars goelogiske kunnskaper og min favoritt littleratur #1 kart......derfor slår jeg fra meg mange områder av landet også, som uaktuelle å bruke fisketid på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestefars goelogiske kunnskaper og min favoritt littleratur #1 kart......derfor slår jeg fra meg mange områder av landet også, som uaktuelle å bruke fisketid på

 

Tenkte jeg skulle legge til et alternativ med geologiske kart, visste det ihvertfall hadde fått en stemme. Men kart generelt får holde  ;D

 

Kanskje vi kan ta kartlesning som en workshop under Renatreffen, jeg har sett litt på de geologiske kartene, men skjønte ikke så mye av dem  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ikke lett å stemme på. Jeg har egentlig mange favorittelver avhengig av hvor jeg er i verden eller Norge. Oppvokst med en(Renaelva), lest meg til flere gjennom bøker(Jiesjokka, Guertuluobbal), noen fannt jeg mer eller mindre tilfeldig(Foksåa og Stropljesjø på Dovre) osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten var og er den lille elva som faren min viste meg når jeg var liten pjokk. Selv om jeg ikke har fisket der noe på en stund er det fortsatt favoritten i mitt hjerte.

I antall fisketurer så er det Rena som er favoritten, så kommer litt ann på hvordan jeg definerer favorittelv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...