Gå til innhold

De dype skogers hemmelighet....


Heincken

Anbefalte innlegg

De dype skogers hemmelighet....

kringlevann9.jpg

Denne pinsehelgen hadde vi allerede vært oppe én gang på Vindfjell, dette for Lammelaget. Søndagen var det spikret barnedåp og det ble også vellykket! Problemet til Leif Erik og meg var været. Vi var begge i Leif Erik brors barnedåp, men da klokken ble 18.00 satte vi kursen mot Vindfjell. <<De dype skogers hemmelighet>> er for alle dere som ikke vet hvor denne plassen er...

kringlevann8.jpg

Været denne dagen var absolutt på sitt beste med en temperatur som varmet veldig. Leif Erik og jeg hadde bestemt oss for å ligge under åpen himmel denne natten, noe som gikk utmerket godt. Knall blå himmel og ikke én sky å skimte på himmelen. Litt kjølig på natten var det, men Helsport-posen holdt varmen.

kringlevann6.jpg

kringlevann7.jpg

Neste morgen var det dét samme gode været og  det varmet godt allerede klokken 9.00. En enkel frokost og en skikkelig kopp kaffe satte fart på dagen. Vi var klare for å oppleve litt godt fiske. Dette var tross alt første tur etter brunørret siden jeg var på Kola i Russland!

kringlevann5.jpg

Temperaturen i vannet var høy! Vil tippe ca +18°C noe som antageligvis var årsaken til at det var lite vak å se. Døgnfluer og noen små fjærmygg var alt vi så av insekter, men heller ikke det var nok for å få fisken opp.

kringlevann3.jpg

Om ikke de største fiskene ville opp å ta fluene våre, ble det jo mange bilder som vanlig da. Mange flotte partier, kriker og kroker var med på å krydre opptimismen for at dette skulle gi noe fine ørret, men neida! Solen varmet så godt at vi svettet enten vi gikk eller satt stille, så ikke rart fisken uteblev med sitt åsyn....

kringlevann2.jpg

100 cm fisk fordelt på 5 ørret ble det sånn omtrentlig for meg og Leif Erik noen færre. Ikke mye å rope hurra for, men dette var jo den første turen med fluestangen i ferskvann, så kanskje lykken er med neste gang....

kringlevann1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Heiko. Jeg var på Brivann Langevann fra fredag til søndag. Der jeg var vaket det meget bra syne jeg. hadde med guttungen på fire år så det ble ikke så mye fiske på meg. Jeg klarte å lure 2 stk 500g og 350g. Det var bra med flyvemaur. Både stokkmaur og skogsmaur.

 

Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...