Gå til innhold

Pakkliste?


Sailfish

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Hei Jens!

 

Syns pakkelisten din var så bra at jeg tok meg den frihet å dumpe den i et excel-ark. Så kan de som vil legge inn hva de vil og de vekter som er aktuelle. Så slipper man å regne også!

 

Mvh Sjur

 

[attachurl=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nå kom det mye brukbart her.........en annen ting du burde tenke på er at du har en veldig sikker fiskemåte ved å samle vårfluehus....bruke larven inni på en krok og meite ørret.......ingen skam det når du er på tur og skal delvis klare deg med det som naturen gir......har brukt det mye sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

For guds skyld, ikke ta med bremykt! Melange er det eneste som funker når varmen trykker på. Bremykt vil bli flytende allerede den første dagen. Jo hardere smøret er kjølig, des bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da blir det ikke no bålkos :'(

Dropper øksa da.

 

fortsatt sag og øks......det fordi det er forbudt å fyre bål på den årstida her og at du skal være i et område hvor de er hysteriske når det gjelder skogbrann etter den store brannen sist forsommer......blir du tatt så får du deg en skikkelig skrape og erstatningskrav!!!

 

les her:   http://www.skoleskogen.no/idebank/article.asp?Data_ID_Article=210&Data_ID_Channel=1   så det blir ikke noe bålkos.....

det å hugge i annens skog er også forbudt....

 

Tar også med meg kun ett par ekstra ullsokker i steden for to.

Både Zaloen og oppvaskbørsten er historie etter tipset om mose, og boka forsvinner.

Stekespaden, 1,5 L-flaska og dagstursekken er også vekk.

 

Begynner å hjelpe seg? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er bare å ta med zalo, men du trenger ikke mere enn et par dråper. Så å tømme litt zalo i en liten beholder er nok, og en svamp med stålull funker enda bedre enn mose. Har prøvd litt av hvert på våre turer ;)

 

Men som sagt, dropp bremykt og sats på Melange istedet. En stekespade i plast/tre kan du unne deg, veier ingenting og tar knapt plass. Metall i en teflonpanne er fyfy

 

Edit: prøver å google etter svampen jeg mener, men finner ingenting. Men den finnes i flere farger og har stålull på den ene siden. Genial spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, ikke ta med bremykt! Melange er det eneste som funker når varmen trykker på. Bremykt vil bli flytende allerede den første dagen. Jo hardere smøret er kjølig, des bedre :)

 

dette er like viktig som fiskeutstyret spør du meg :D gud hvor mye ebdre alt smaker med bremykt/melange! bremykt kan fint brukes det, selv om det står ute i sola. er bare fett som skal freses

 

0 stress, joggedress  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

For guds skyld, ikke ta med bremykt! Melange er det eneste som funker når varmen trykker på. Bremykt vil bli flytende allerede den første dagen. Jo hardere smøret er kjølig, des bedre :)

 

dette er like viktig som fiskeutstyret spør du meg :D gud hvor mye ebdre alt smaker med bremykt/melange! bremykt kan fint brukes det, selv om det står ute i sola. er bare fett som skal freses

 

0 stress, joggedress  :)

 

Hvordan blir det med flytende bremykt på brødskiva? :-X;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg har da søren meg ikke en damekniv med meg, Staffan! Det er en samekniv, vesentlige forskjeller der ;D

Saga forsvinner også. :)

 

saga og!......flott med damekniven og multiverktøyet,,,,,det hjelper nå!

;D ;D ;D ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Peanøttsmør er også kjekt, er vel det pålegget med mest energi pr kilo tar jeg ikke feil. For min del er den og Hapå fast inventar og det smaker farlig godt om morran :)

 

Egentlig er dette rart, ALT smaker bedre på tur. Pålegg jeg normalt ikke spiser hjemme, er kjempegodt når jeg kommer på fjellet. Meget mystifistisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, ikke ta med bremykt! Melange er det eneste som funker når varmen trykker på. Bremykt vil bli flytende allerede den første dagen. Jo hardere smøret er kjølig, des bedre :)

 

dette er like viktig som fiskeutstyret spør du meg :D gud hvor mye ebdre alt smaker med bremykt/melange! bremykt kan fint brukes det, selv om det står ute i sola. er bare fett som skal freses

 

0 stress, joggedress  :)

 

Hvordan blir det med flytende bremykt på brødskiva? :-X;)

 

haha! :D jævlig digg skal jeg si deg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanøttsmør er også kjekt, er vel det pålegget med mest energi pr kilo tar jeg ikke feil. For min del er den og Hapå fast inventar og det smaker farlig godt om morran :)

 

Egentlig er dette rart, ALT smaker bedre på tur. Pålegg jeg normalt ikke spiser hjemme, er kjempegodt når jeg kommer på fjellet. Meget mystifistisk..

 

man må yte for å nyte! det er mitt motto! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da søren meg ikke en damekniv med meg, Staffan! Det er en samekniv, vesentlige forskjeller der ;D

Saga forsvinner også. :)

 

saga og!......flott med damekniven og multiverktøyet,,,,,det hjelper nå!

;D ;D ;D ;D ;D

 

 

 

Jaja... Sånn kan det gå.... jjjiiisesss... flirer så det gjør vondt hehe :)

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyttig tråd!

 

kult om du legger ut detaljert sluttliste over ALT du tar med på turen, inkl str på sekk, totaltvekt...ja, ALT! :D

 

''trappa ned'' til en 80 liter sekk (fordi jeg ikke er stor og sterk, vel!), og må si at jeg sliter med å pakke på 1 ukes tur. :-[

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er at hvis du skal holde til i lavlandet og du vet at det er godt med takrør eller starrgress ved vannet du skal ligge, kan du godt sløyfe liggeunderlag. Jeg bruker å lage ei god seng av starrgress under bunnen av innerteltet og da får du rene Svanemadrassen. Så har du spart et lite kilo til. Når det gjelder kniv, bruker jeg kun en Leatherman med tang. Den holder både til å skjære brød, sløye fisk og spikke fliser til båltenning med om det er tillatt der du er. Man trenger da hverken øks eller sag for å knekke noen tørrkvister til bålet. Tanga kan være fin til å kutte mothaken av fluekroken om du skulle være uheldig. Skal du ta med noe godt til kaffen, får man både konjak og whisky i plast halvflasker. De er både lettere enn glass og uknuselige. Jeg bruker nesten bare Devold sitt ulltøy på tur, også T-skjorta. Det er lett og ikke minst, det holder varmen bedre i våt tilstand og det tørker mye raskere enn t.eks. bomull.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Kun en leatherman til å skjære brød og gjøre opp fisk med? ???

 

Litt luksus må man unne seg, finnes da grenser! Ta med en skarp filetkniv, brukes til å sløye fisken OG skjære opp brødet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ein ofte dreg med seg alt for mykje av er klede. :)Ull innerst, ein ullgenser, og så vadejakke. Då har du nok for heile veka.( Ull luktar ikkje så vondt som superundertøy ;). Vadebukse er både vind og (forhåpentligvis) vanntett, og funkar som bukse på heile turen. :) sokk og truseskift er det du treng ekstra.

Er du "gramjeger", kan du klyppe av halvparten av busta på tannbørsten, og knekke skaftet på midten. ;D ;D ;D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ein ofte dreg med seg alt for mykje av er klede. :)Ull innerst, ein ullgenser, og så vadejakke. Då har du nok for heile veka.( Ull luktar ikkje så vondt som superundertøy ;). Vadebukse er både vind og (forhåpentligvis) vanntett, og funkar som bukse på heile turen. :) sokk og truseskift er det du treng ekstra.

Er du "gramjeger", kan du klyppe av halvparten av busta på tannbørsten, og knekke skaftet på midten. ;D ;D ;D!!

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en morsom greie min fenrik foreslo når vi pakket til en lengre øvelse oppi nord var å kun ha en bokser og bruke bind inni, som man skifter. Vi fulgte ikke rådet for å si det sånn.

 

Ellers kommer jeg ikke til å ta med vadeutstyr når jeg skal på ukestur til Femund. Det får holde å fiske fra vann og evt. vasse hvis det er strengt nødvendig. Vadesko og neoprensokker er ikke no digg å vandre rundt i, iallefall ikke i flere timer.

 

Har også et spørsmål, er håv noe vitsi å ta med seg på en lenger tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å droppe håven :-X

 

Hehe, en morsom greie min fenrik foreslo når vi pakket til en lengre øvelse oppi nord var å kun ha en bokser og bruke bind inni, som man skifter. Vi fulgte ikke rådet for å si det sånn.

 

Ellers kommer jeg ikke til å ta med vadeutstyr når jeg skal på ukestur til Femund. Det får holde å fiske fra vann og evt. vasse hvis det er strengt nødvendig. Vadesko og neoprensokker er ikke no digg å vandre rundt i, iallefall ikke i flere timer.

 

Har også et spørsmål, er håv noe vitsi å ta med seg på en lenger tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...