Gå til innhold

loop long distance


Anbefalte innlegg

Favoritten min til min kjære Sage SLT er Loop Distance Taper.  Lekker snøre, elendig coating.  Nå har jeg bare et "nytt" liggende i eske, samt et halvbrukt på snella. regner ikke med at det er mulig å få tak i dette snøret mer, så det gjelder å kaste ømt og forsiktig.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weight Forward

En weight forward line er enkelt og greit forklart de 10 første meterne av et DT (double taper) line pluss minus. Resten av snøret er ”runningline”. Formen på dette snøret gir deg en fordel da du skal skyte snøret ut. Vekten er fordelt forover slik at man trenger sånn ca bare lengden av ”klumpen” ute av toppringen for å skyte ut resten av snøret. Derav ordet ”runningline” som resten av snøret er kalt. Linen tar også opp mindre plass en DT snøret på snelle spolen. WF snørene gir ofte gode presentasjoner av fluer, og egner seg derfor ekstremt bra for ørretfiske, så vel som saltvannsfiske. WF er den mest brukte line-taperingen pr i dag. Ulempene ved bruk av dette snøret er at man må dra inn ”runninglinen” før man kaster igjen.

 

Sakset fra ett eller annet sted på weben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Loop long distance? Hva er det?

Skyteline? Skyteklump?

 

Det er en forlenget variant av det klassiske wf-snøret Loop Distance som også tilhører historien. Etter det jeg har forstått ble Longdistance frembragt av den norske stortkasteren Ketil B Mathisen tidlig på 90-tallet en gang sammen med loops mann på utstyr.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weight Forward

En weight forward line er enkelt og greit forklart de 10 første meterne av et DT (double taper) line pluss minus. Resten av snøret er ”runningline”. Formen på dette snøret gir deg en fordel da du skal skyte snøret ut. Vekten er fordelt forover slik at man trenger sånn ca bare lengden av ”klumpen” ute av toppringen for å skyte ut resten av snøret. Derav ordet ”runningline” som resten av snøret er kalt. Linen tar også opp mindre plass en DT snøret på snelle spolen. WF snørene gir ofte gode presentasjoner av fluer, og egner seg derfor ekstremt bra for ørretfiske, så vel som saltvannsfiske. WF er den mest brukte line-taperingen pr i dag. Ulempene ved bruk av dette snøret er at man må dra inn ”runninglinen” før man kaster igjen.

 

Sakset fra ett eller annet sted på weben ;)

 

 

Aha :) thanks mate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop long distance? Hva er det?

Skyteline? Skyteklump?

 

Det er en forlenget variant av det klassiske wf-snøret Loop Distance som også tilhører historien. Etter det jeg har forstått ble Longdistance frembragt av den norske stortkasteren Ketil B Mathisen tidlig på 90-tallet en gang sammen med loops mann på utstyr.

 

 

 

 

 

 

 

NEI. Distance var en billigversjon/nybegynnerversjon av LONG Distance. Snøret Kjetil B. "konstruerte het "Expert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Loop long distance? Hva er det?

Skyteline? Skyteklump?

 

Det er en forlenget variant av det klassiske wf-snøret Loop Distance som også tilhører historien. Etter det jeg har forstått ble Longdistance frembragt av den norske stortkasteren Ketil B Mathisen tidlig på 90-tallet en gang sammen med loops mann på utstyr.

 

 

 

 

 

 

 

NEI. Distance var en billigversjon/nybegynnerversjon av LONG Distance. Snøret Kjetil B. "konstruerte het "Expert".

 

Ja, Expert var Mathiesens, stemmer det, Distance var loops "standrardsnøre" inntil for få år siden. Long Distance ble i 2002 erstattet av Long Distance Plus, og i 2004 av Opti Stillwater. I 2002 kom samtidig Distance 75 - som Opti Stream har erstattet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...