Gå til innhold

Ari T. Hart og Marc Petitjean + mange flere skal holde foredrag i Trysil!!


Espen E.

Anbefalte innlegg

Jeg har nevnt det så vidt her på forumet før, men nå er programmet for sommeren spikra!

Flere kjente personer kommer til Trysil for å holde foredrag i sommer og det braker i gang nå til Lørdag.

 

Her er lista.

 

21. juni Matt Heyes. Han vil snakke om fisketekniker fra kontinentet som ikke er så vanlig her i Norge, men som kan være effektivt.

 

27 juni Sepp Fuchs. Han var med i starten av EFFA. og er EFFA master flycaster instructor. Han vi holde en kaste demonstrasjon og informere om EFFA sertifiseringer.

 

4. Juli Marc Petitjean. Holde foredrag om fluebinding med CDC. Han kommer også til å ha en workshop på fredag 3 Juli. Jeg har fortsatt 4 plasser ledig, så hvis noen ønsker og lære CDC bindig av han som reintroduserte den send meg en PM.

 

8. Juli Rudy Van Duijnhoven. Meget kjent herremann i Europa. Han skal ha et foredrag om gjeddestreamere.

 

18. Juli Arve Tangen. Han skal vise oss hvordan men binder AHT steinsmetten. En svært effektiv streamer som han har blitt kjent for.

 

25. Juli Ari T. Hart. Han skal holde foredrag om snellene og hvem som er ekte og hvem som er kopier. Kjenner jeg han rett så har han noen andre godsaker å vise frem også.

 

1. August Andre Miegies. En fremadstormende fluebinder fra Nederland. Han deltar på mange messer rund om i Europa som en demonstrasjons binder. Han skal ha foredrag om Foam fluer og hans spesialitet "soldier beetle"

 

8. August Paul Blokdijk En pioner innen fluefiske i Nederland. Han har skrevet mange bøker og jeg har bedt han binde en epoxy streamer som funker både her og på Cuba.

 

 

 

Alle foredragene blir holdt på Trysil Hyttegrend/ Trysil fiske senter. De starter etter fiskecafèen som er kl 11.

Alle foredrag er gratis (workshopen med Mark Petitjean koster 500,-, men det vil bare være 8 av oss  :) )

 

En annen sak, Jeg har startet en infotjeneste for Trysil området.

På twitter : Trysilflyfisher

 

Eller SMS: send "join fisk" til 2002. 5,- per melding. mottar maks 3 meldinger om dagen.

 

Jeg sender ut luft og vann temp. vannstand, vind og klekkinger.

 

Håper å se mange av dere på foredragene i sommer!!

 

 

Hilsen

 

Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ari T. Hart foredraget skal jeg forsøke å få med meg.

Kanskje han kan svare meg på om det lar seg gjøre å skifte fra venstre til høyre sveiv på en ath remco :D

 

Takker for en interessant liste, Espen :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hyggelig om du kommer Terje!

 

Jeg skal nevne det for Ari, så får vi se om han har noen triks.

 

Supert Espen, her øyner jeg et lite håp :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.....

 

Jeg setter stor pris på om dere hjelper til med å spre budskapet til alle kriker og kroker på nett og i Norges land!

 

Jeg jobber allerede med å få på plass folk til neste år,hvis vi får god respons og besøk i år blir det lettere å få det til neste sesong også!

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes dette er et helt suverent tiltak og er veldig imponert over at dere har fått så mange profilerte utenlandske fluefiske aktører til Trysil.

Det er klart vi skal hjelpe til å spre budskapet.

 

Jeg ser at det er noen spennende foredrag under Renatreffen. Det skal vi garantert huske å minne renatreff deltakerne på.

 

Kjempetiltak Espen :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er et helt suverent tiltak og er veldig imponert over at dere har fått så mange profilerte utenlandske fluefiske aktører til Trysil.

Det er klart vi skal hjelpe til å spre budskapet.

 

Jeg ser at det er noen spennende foredrag under Renatreffen. Det skal vi garantert huske å minne renatreff deltakerne på.

 

Kjempetiltak Espen :D

 

Terje!

 

Takk for det Terje!

 

Nå er det igjenn 3 plasser på Marc workshopen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til dere som ikke rakk det i år, så blir det med stor sannsynlighet workshoper til neste år også.

Takk for deltagelsen Trygve og Oddbjørn, håper dere ble fornøyde.

 

Neste helg kommer Ari T Hart, håper å se noen av dere da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke rakk det i år, så blir det med stor sannsynlighet workshoper til neste år også.

Takk for deltagelsen Trygve og Oddbjørn, håper dere ble fornøyde.

 

Neste helg kommer Ari T Hart, håper å se noen av dere da.

 

 

 

 

Takk for en trivelig kveld Espen.

 

Workshopen med Petitjan var definitivt svært inspirerende. Håper jeg får mulighet til å komme til neste år om dere får han til Trysil da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha det det i bakhodet oddbjørn, vi har planer til neste år også. Forhåpentilgvis blir det flee workshops da.

Snakket med Ari nå og han er klar. klagde litt over å ha med seg en tung koffert til foredraget. Håer å se noen av dee her neste lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei men fisken har ikke vært overseg hissig på danicaen i år, selv om vi har hatt bra klekkinger. Har tatt mer fisk på andre fluer under klekkingene. Vi har hatt bra fiske og nå begynner det å ta seg opp igjen.

Kan sjekke bloggen min på: http://www.callofthewild.no/blog/index.php ligger sånn ca. 20 dager etter skjema, men håer og regner med at jeg skal få oppdatar alt i løpet av natta.

Det går mye i fisking om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...