Gå til innhold

Barduelva i August


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

Fra der toget toget slutter å gå så er det 35 mil med buss som gjenstår......, det er så flott å ha hund, men ulempen er når man skal ut å reise.....Demir, sleng deg bak rattet, få med deg en eller flere fra foraet......ta med deg den supertrivlige Raymond (stor 50) fra foraet og gjør dette til årets fisketur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Der heter det Fauske så er det nok litt venting på buss der.....er det stor eller liten hund.....det må bestilles plass for dyr.....snakk med NSB

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D10503538.66985%26lon%3D1908549.82745%26zoom%3D7%26layers%3D0B000%26id%3Da_10000231940%26offset%3D0%26tab%3Daddress

 

Det er også mulighet å ta tog fra  Oslo via Stockholm til Narvik og så buss videre

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D10578522.42121%26lon%3D1940067.12685%26zoom%3D8%26layers%3D0B000%26id%3Da_10000050576%26offset%3D0%26tab%3Daddress

 

Denne turen er faktisk raskere, da togbanen er mye bedre og banen går i enklere topografi.....sverige er flatt

 

se   www.sj.se

 

dersom du er student vil den reisen koste deg ca. 1000.- en vei Demir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg er ikke i området da!!! Jeg har ikke bil med meg, bruker bussen,,,,,,Thomas reiser oppover på fredag......det er ca 5 mil til der vi skal ha basen......i et område med svært dårlig komunikasjon......dette blir litt av en nøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i området da!!! Jeg har ikke bil med meg, bruker bussen,,,,,,Thomas reiser oppover på fredag......det er ca 5 mil til der vi skal ha basen......i et område med svært dårlig komunikasjon......dette blir litt av en nøtt!!

vet du ka det heter dær det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du flyet til tromsø da eller?

 

Har jeg misforstått noe? Går jo fly til bardufoss.............

 

Hvor langt er det fra flyplassen til elva?

 

Eller er jeg på jordet!!!!!  ???:o

 

DF

ja, det går fly til b.foss, norwegian, vet ikke kor det skal være hen... prøver å finne det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har 3 avganger til bardufoss hver dag. Det går flybuss fra b.foss til setermoen. Nå har ikke jeg fått sett på kartutsnittet til staffan siden jeg sitter og skriver på mobilen, så jeg er litt usikker på område det er prat om. Staffan? Bil anbefales uansett. Skal på pc senere, kommer med mer info da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har 3 avganger til bardufoss hver dag. Det går flybuss fra b.foss til setermoen. Nå har ikke jeg fått sett på kartutsnittet til staffan siden jeg sitter og skriver på mobilen, så jeg er litt usikker på område det er prat om. Staffan? Bil anbefales uansett. Skal på pc senere, kommer med mer info da.

 

han har tatt utsnitt fra stein nedre, trur det va d det het

det høres bra ut, lit info sånn at vi vet kor vi skal kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området ligger ikke langt unna sponga bru.

BarduJFF har lokale der, har enda ikke fått avklaring på bruk av område og lokale.

Jobber med den saken nå, siden det er toalett og lignede der.

 

Ellers så er det flere andre fine steder og holde til, men da blir man fort mer avhengig av bil.

 

Er sørpå på ferie, så ting er en tanke ad-hoc akkuratt nå.

Reiser tilbake fredag 24 juli.

 

Kommer tilbake med informasjon så fort jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

På SMS fikk jeg beskjed om at en bekjent hadde brutt 3 kilosgrensen på ørret inatt....lyse natta.....den tok vårflue.....vagwingcaddis....

litt nedstrøms Sponabrua....fisken svømmer.... 

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7668888.15724%26lon%3D875713.42201%26zoom%3D16%26layers%3DB0000%26id%3Da_953811%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg synes det mangler noe struktur her. Jeg er avhengig av i vite reisevei og tid. Dette fordi jeg må planlegge turen med tanke på jobben!

 

SÅ: Hvis jeg skal fly, så er det vel lettest å ta flyet til bardufoss flyplass? Videre derfra tar jeg vel buss? Noen som vet hvor lang busstur det er? Evt om det er muligheter for leiebil? Hvor langt er det fra flyplassen til møtestedet? Hva heter møtestedet? Skal vi overnatte i et lokale eller skal vi ta med utstyr til å klare oss i naturen hele døgnet?

 

Finnes det evt en bedre/lettere reiserute? Andre flyplasser som er nærmere?

 

Mange av overnevte spm kan jeg sikkert finne ut av selv (leiebil), men det hadde vært fint med litt tilbakemeldigner fra folk som er kjent eller har lokalkunnskap.

 

Siden jeg skal reise alene må jeg ha dette avklart, jeg gidder nemlig ikke dra på tur uten å vite noe som helst!

 

Overnevte er ikke ment som hard kritikk, men nødvendigheter for min planlegging.......

 

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...