Gå til innhold

Barduelva i August


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest storfemti

Tror jeg må ha litt lengre vurderingstid jeg også, kan spøke for Renaturen med Igor om jeg drar. Blir Steffenbros stang ganske snart, så kontoen blir varm de neste ukene er jeg redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg er innenfor kategorien (viderekommende). Jeg har jo et år på meg til å bli en bedre,,"se ned"

 

-fluebinder

-fluekaster

-fluefisker

-kodeknekker

 

Sannsynlighvis så vil jeg gå til annskaffelse av ei ny stang til vannkast. Satser på en stiv 5#. Andre Brun hadde en lekker stang som var spesialtilpasset vannkast. Men siden den var eid av en sponset fluefisker så koster den sikkert flesk. Vil da lete opp såkalte "byggesett", etter råd fra staffan. Litt billigere, så der kan mann spare noen kroner. Er det noen der ute som hvet om noen som forhandler disse "byggesettene"??!.

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg håper jeg er innenfor kategorien (viderekommende). Jeg har jo et år på meg til å bli en bedre,,"se ned"

 

-fluebinder

-fluekaster

-fluefisker

-kodeknekker

 

Sannsynlighvis så vil jeg gå til annskaffelse av ei ny stang til vannkast. Satser på en stiv 5#. Andre Brun hadde en lekker stang som var spesialtilpasset vannkast. Men siden den var eid av en sponset fluefisker så koster den sikkert flesk. Vil da lete opp såkalte "byggesett", etter råd fra staffan. Litt billigere, så der kan mann spare noen kroner. Er det noen der ute som hvet om noen som forhandler disse "byggesettene"??!.

 

MB

 

dette du nettop leste var for dette året......meste år er det helt åpent, klart du er viderekommen......når det gjelder stang er en #5 helt ok.......ikke for stiv da......som den grønne sølvkroken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får jeg se om jeg ikke får til en tur opp til Barduelv da. Blir sannsynlighvis far som eskorterer meg  igjen, siden jeg skal ha med kassa med fluebindersaker. Litt tungvint på toget :-\

 

 

 

Og når det gjelder stang. Den grønne sølvkroken var jo en kastemaskin, men jeg opplevde den som en kjepp  ;D

 

Skulle hatt noe som ikke var fullt så stivt. En slags mellomting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Dette er en stang du absolutt bør vurdere, har hatt den selv og er en overraskende god stang til prisen. Medium rask og følsom, god å kaste med og vil tro den duger til vannkast også. 9' #5 er den jeg snakker om :)

 

http://www.mmfiske.no/?ItemID=2153

 

Og takk for sist Magnus :D

 

Sorry for off topic  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det har via andre veier enn fluefiskesiden fått flere påmeldinger helga før......har også skaffet et sted å være til fluebindeinstruksjonen derfor er prisen satt opp 50.- pr. deltager........

 

[attachimg=1]

post-0-13949866256778_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Jasså Staffan og Thomas, gjelkder det å få dratt mest mulig fiskere til Barduelva også nå, glad jeg hadde et par uker der for et par år siden og er ferdig med den elva...

Skuffende, meget skuffende....

Dere må ikke reklamere så hardt for elver som er så lett tilgjengelige - selv om det sikkert er fristende - og drar inn lettjente penger.... >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Opplysning for den som ikke vet det!

 

Barduelva har som mange andre elver i Norge som ligger tilgjenglig et stort problem......Statskraft, som vilt og uhemmet bruker vannet, derfor kjører de elva på en svært uheldig måte med store variasjoner i vannmengde. Lokalbefolkninga ser ikke ut til å bry seg.....bortsett fra noen håndfuller.....svært mange fiskekort selges ikke i denne elva......ved å hemligholde slike vassdrag vil ikke statskraft se noen grunn til å drive denne praktfulle elva mere skånsomt enn de gjør......flere folk i elva betyr riktignok et øket press på fisken.....men vi snakker om å bidra med å være på allerten å vise at det er mennesker som er brukere av denne ressursen.

 

Vennligst meld dere inn!!

 

www.barduelvasvenner.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysning for den som ikke vet det!

 

Barduelva har som mange andre elver i Norge som ligger tilgjenglig et stort problem......Statskraft, som vilt og uhemmet bruker vannet, derfor kjører de elva på en svært uheldig måte med store variasjoner i vannmengde. Lokalbefolkninga ser ikke ut til å bry seg.....bortsett fra noen håndfuller.....svært mange fiskekort selges ikke i denne elva......ved å hemligholde slike vassdrag vil ikke statskraft se noen grunn til å drive denne praktfulle elva mere skånsomt enn de gjør......flere folk i elva betyr riktignok et øket press på fisken.....men vi snakker om å bidra med å være på allerten å vise at det er mennesker som er brukere av denne ressursen.

 

Vennligst meld dere inn!!

 

www.barduelvasvenner.com

 

Er meldt inn! Du har pm, vedr påmedling......( eller kom den ikke gjennom?)

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Staffan og Thomas, gjelkder det å få dratt mest mulig fiskere til Barduelva også nå, glad jeg hadde et par uker der for et par år siden og er ferdig med den elva...

Skuffende, meget skuffende....

Dere må ikke reklamere så hardt for elver som er så lett tilgjengelige - selv om det sikkert er fristende - og drar inn lettjente penger.... >:(

 

Dette har vi pratet om via epost Erland.

Det blir vanskelig og holde noen form for fluefiske arrangement når man ikke kan annonsere det.

Barduelva er ingen hemlig perle, man skal treffe godt når man sitter sørpå eller andre steder for å treffe på en idyllisk elv. Stort sett så klarer regulantene og ødelegge for deg på et blunk.

 

Vi har en elv i ubalanse, med insekt død så det monner.

En prøvetaking kan tell 200 individer, der det normal skulle ha vært 5 til 700. Blir lite df og vf da.

 

Hvis jeg som privatperson kan bidra til bedre fiske, og opplevelse i Bardu så gjør jeg det. De "gode-gode" plassene holder jeg selvfølgelig for meg selv.

 

Jeg vil selvfølgelig oppfordre folk som melder seg på kurset, til og melde seg inn i Barduelvas venner. Eller enda bedre, de av dere som leser dette, og andre som dere kjenner, meld dere inn. Vi er snart 420 medlemmer. Tenk å nå 500.

 

Statkraft, og andre aktører er faktisk meget oppmerksomme på oss (BV), og hva vi gjør og sier. Det samme er media.

 

Men, her prater vi om en sosial sammenkomst, med likesinnede fluefiskere. Anledning til læring og utveksling av informasjon.

Jeg har selv nytt godt av dette, ved å bli tatt godt imot f. eks i Beiarn, vist frem, fått låne lavo, plass, ja i det heletatt.

Nettverksbygging, og skaffe nye bekjentskaper og venner.

 

Jeg håper selvfølgelig at dette blir noe av. Så jeg selv får tatt en pause fra foreningsmoduset i Barduelvas vennner, med høringsdokumenter, befaringer og annet snadder, og kan tilbringe litt sosial tid langs elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...