Gå til innhold

Barduelva i August


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

Har sjekket litt.....

 

 

Fra Bardufoss flyplass til spongabru ser det ut til å være ca 30 km dvs 30 min. Er det i nærheten av denne brua som vi skal møtes?

 

DF

 

det er ikke langt fra sponga....vi må vite når du kommer....jeg kommer på egenhånd i buss fra Lofoten som er en reise på nær 6 timer med buss.....vi har en bil i heimen......i helgene trenger samboer bilen i jobb.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg synes det mangler noe struktur her. Jeg er avhengig av i vite reisevei og tid. Dette fordi jeg må planlegge turen med tanke på jobben!

 

SÅ: Hvis jeg skal fly, så er det vel lettest å ta flyet til bardufoss flyplass? Videre derfra tar jeg vel buss? Noen som vet hvor lang busstur det er? Evt om det er muligheter for leiebil? Hvor langt er det fra flyplassen til møtestedet? Hva heter møtestedet? Skal vi overnatte i et lokale eller skal vi ta med utstyr til å klare oss i naturen hele døgnet?

 

Finnes det evt en bedre/lettere reiserute? Andre flyplasser som er nærmere?

 

Mange av overnevte spm kan jeg sikkert finne ut av selv (leiebil), men det hadde vært fint med litt tilbakemeldigner fra folk som er kjent eller har lokalkunnskap.

 

Siden jeg skal reise alene må jeg ha dette avklart, jeg gidder nemlig ikke dra på tur uten å vite noe som helst!

 

Overnevte er ikke ment som hard kritikk, men nødvendigheter for min planlegging.......

 

DF

 

Hei

 

Ja, det letteste er å ta flyet til Bardufoss flyplass.

 

Det går flybuss fra Bardufoss til Setermoen, samt flybuss når du skal tilbake fra Setermoen til Bardufoss, tilpasset avgangene til Norwegian Bardufoss-Gardermoen. Link flybussen: http://www.flybussen.no/bardufoss/

 

Det er flere leiebil aktører på Bardufoss, se link:

http://www.avinor.no/lufthavn/bardufoss/servicetilbud

 

Lokasjon blir bestemt nærmere når vi ser hvor vi får deltagere fra. Bil er og anbefale uansett, på tanke på butikk, adkomst til elva og lignede. Se også neste innlegg fra Staffan.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ser at strukturen her ble litt dårlig.....rett og slett fordi vi plutselig fikk besøk sørfra med fly......dette "kaoset" kan være grunnen til at endel har meldt seg av.......Vi var 7 stykker påmeldt, men flere har meldt seg av.....vi kan holde denne helgen dersom vi blir 7 sykker....

 

vi gir en påmeldingsfrist til mandag 20 juli klokken 21 og bestemmer oss da.......Her kan dere se....N-Norge er utilgjenglig uten eget kjøretøy.....komunikasjoner er elendig og avstander lange.....bare til nærmeste butikk....

 

Slik er ståa....desverre!!!

 

Påmelding fra denne sida sendes bare til min PM!

 

Staffan

 

PS. overnatting i eget telt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

har sjekket opp og har tilgang til bil, så hvis noen kommer m fly til b.foss kan æ hente dæm :)

 

Betyr dette at du kan hente, og også ha plass til f. eks 3 til 4 andre denne helgen så vi evt kan komme oss rundt omkring hvis det blir behov for det. Det kan hende at vi lokaliserer oss i område Berg/tunellutløpet hvis deltagere har mulighet til og komme seg til og fra butikk ol. Da blir vi ikke så låst til sentrumsområdet.

 

Uansett, så forutsetter dette et bindende antall påmeldte, innen mandag kl 2100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

har sjekket opp og har tilgang til bil, så hvis noen kommer m fly til b.foss kan æ hente dæm :)

 

Betyr dette at du kan hente, og også ha plass til f. eks 3 til 4 andre denne helgen så vi evt kan komme oss rundt omkring hvis det blir behov for det. Det kan hende at vi lokaliserer oss i område Berg/tunellutløpet hvis deltagere har mulighet til og komme seg til og fra butikk ol. Da blir vi ikke så låst til sentrumsområdet.

 

Uansett, så forutsetter dette et bindende antall påmeldte, innen mandag kl 2100.

ja, kjører i en toyota hiace, så det e god plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det mange påmeldte til dagsdato?

 

Noen har meldt seg på, andre har falt fra.

Staffan har kontroll på antall påmeldte.

 

Avstander og tilgjenglighet gjør denne type arrangementer problematisk i indre Troms.

Så bil er nesten et must, fiske i Barduelva uten er så og si umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er nå bare deg som er sikker deltager........min reise koster borti 1300.-......vel, vel.......det går mot en trist helg om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøre en sølvfarget V40 stasjonsvogn, så om noen skulle se den langs elva er det bare å stoppe innom for en fluefiskeprat. Vet ikke hvor mange dager jeg blir, det kommer litt an på forholdene.

 

Rimelig dødt med tanke på vaking. litt myggfiske på kveldene.

 

:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøre en sølvfarget V40 stasjonsvogn, så om noen skulle se den langs elva er det bare å stoppe innom for en fluefiskeprat. Vet ikke hvor mange dager jeg blir, det kommer litt an på forholdene.

 

Rimelig dødt med tanke på vaking. litt myggfiske på kveldene.

 

:(

 

 

 

Typisk, var kanon klekkinger (til å være Barduelva vel å merke) når jeg dro sørover for 9 dager siden.

Får håpe på bedre forhold de neste ukene før man skal tilbake på jobb.

 

Da ses vi sikkert der oppe. Er nå ute langs elva stort sett hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...