Gå til innhold

Området rundt Tinnhølen


Beate P.

Anbefalte innlegg

Langevann? litt innenfor Tinnhølen er vel et ansett vann for fin ørret.  Grunneiere garnfisker aktiv første uka i august hvis jeg husker riktig.  Forøvrig noen som vet om en kan kjøre inn til tinnhølen med tilhenger, eller er det noe forbud mot den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langevann? litt innenfor Tinnhølen er vel et ansett vann for fin ørret.  Grunneiere garnfisker aktiv første uka i august hvis jeg husker riktig.  Forøvrig noen som vet om en kan kjøre inn til tinnhølen med tilhenger, eller er det noe forbud mot den slags?

Du kan kjøre helt inn til parkeringsplassen ved Tinnhølen med bil og tilhenger. Jeg gjorde det i helga  ;D

Avgift 50,- på grusveien mellom Tråstølen og Tinnhølen.

Ca. 4 km å gå på sti eller traktorvei fra Tinnhølen og inn til utløpet av Langevann, jeg syklet der i helga.

 

Helge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar. Ser Snero er nevnt. Er det ok fisk der? Går det an å lure en trekvartkilos på en god dag?

 

Tolker tausheten dithen at det kryr av tokilos her.

Vet ikke hvordan fisket er der nå, for en del år siden var ikke fisk på 1++ ikke noen umulighet her !

Selv lot jeg fiskestanga ligge hjemme på helgens tur  ???

Var kun utrustet med sykkel og lett sekk, denne gang var det slepene i området som skulle utforskes.

Dette var en tur på de unge`s premisser da var fiskestanga byttet ut med sykkel.

http://picasaweb.google.no/sandefjord.sk/Hardangervidda912Juli09#

 

Men stolte Sluk/spinner fiskere viste fram mange flotte fisker, flere på 1+ som var tatt i vanna i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langevann? litt innenfor Tinnhølen er vel et ansett vann for fin ørret.  Grunneiere garnfisker aktiv første uka i august hvis jeg husker riktig.  Forøvrig noen som vet om en kan kjøre inn til tinnhølen med tilhenger, eller er det noe forbud mot den slags?

Du kan kjøre helt inn til parkeringsplassen ved Tinnhølen med bil og tilhenger. Jeg gjorde det i helga  ;D

Avgift 50,- på grusveien mellom Tråstølen og Tinnhølen.

Ca. 4 km å gå på sti eller traktorvei fra Tinnhølen og inn til utløpet av Langevann, jeg syklet der i helga.

 

Helge

 

Hvorfor ikke sykle fra Tinnhølen så langt som mulig,syklet en gang inn til Notaren,dette tok lenger tid enn å gå,men du all verden så deilig skuldrene kjentes etterpå. ;)

Nydelig område,god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...