Gå til innhold

Allluminium vannflasker, annet enn vann?


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Ikke for å stjele tråden din skævvmann, men jeg lurer på mer ang. disse aluminiumsflaskene :)

 

Er det lurt å ha med en slik på ukestur i skauen? Funker de til kaffe også?

 

Det kan jeg svare på: Et stooort NEI! De isolerer overhodet ikke! De er kun til

kalde drikker og den slags. Enkel test ved bare å helle varmt vann på den.

Hele flaska blir så varm etter 5-sek at du ikke kan holde på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden din skævvmann, men jeg lurer på mer ang. disse aluminiumsflaskene :)

 

Er det lurt å ha med en slik på ukestur i skauen? Funker de til kaffe også?

 

Det kan jeg svare på: Et stooort NEI! De isolerer overhodet ikke! De er kun til

kalde drikker og den slags. Enkel test ved bare å helle varmt vann på den.

Hele flaska blir så varm etter 5-sek at du ikke kan holde på den....

 

Takk for advarslen :)

 

Da vet jeg også at det mest sannsynelig går ann å fylle aluflaska med whiskey også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke fyll de med brennstoff som erstatning for brenstoffflaskene for multifuel etc.. Gjengene på de billigflaskene holder ikke altid like godt, og kjipt når de ryker istedet for sikkerhetsventilen når man holder på å fyre primus inne i telt  :-X :-X

 

Kan fort gå gæli :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke fyll de med brennstoff som erstatning for brenstoffflaskene for multifuel etc.. Gjengene på de billigflaskene holder ikke altid like godt, og kjipt når de ryker istedet for sikkerhetsventilen når man holder på å fyre primus inne i telt  :-X :-X

 

Kan fort gå gæli :o

 

Åneida. Vet at det er forskjell på brenselflasker og vannflasker, selv om de

ser like ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden din skævvmann, men jeg lurer på mer ang. disse aluminiumsflaskene :)

 

Er det lurt å ha med en slik på ukestur i skauen? Funker de til kaffe også?

 

Det kan jeg svare på: Et stooort NEI! De isolerer overhodet ikke! De er kun til

kalde drikker og den slags. Enkel test ved bare å helle varmt vann på den.

Hele flaska blir så varm etter 5-sek at du ikke kan holde på den....

 

Takk for advarslen :)

 

Da vet jeg også at det mest sannsynelig går ann å fylle aluflaska med whiskey også. :)

 

Det er det som er viktig, høøhøøø ;D Kaffe'n koker me i skævven..... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helte over en Chateu Margaux 58 på aluminiumsflaske en gang, men resultatet var at både Petit Verdog og Cabernet Franc forsvant i nese og på tunge. Smakte bare Cabernet Sauvignon og Merlot, og jeg kunne like gjerne tatt en vilken som helst flaske fra polets standardsortiment. Da hjalp det ikke mye at jeg fikk tre sprelske ørret på litt over kiloen den kvelden. Nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helte over en Chateu Margaux 58 på aluminiumsflaske en gang, men resultatet var at både Petit Verdog og Cabernet Franc forsvant i nese og på tunge. Smakte bare Cabernet Sauvignon og Merlot, og jeg kunne like gjerne tatt en vilken som helst flakse fra polets standardsortiment. Da hjalp det ikke mye at jeg fikk tre sprelske ørret på litt over kiloen den kvelden. Nedtur.

 

Å, faen! Betyr det at flaska gir bi-smak eller noe? Helt ærlig skjønte jeg

ikke helt meldinga di? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helte over en Chateu Margaux 58 på aluminiumsflaske en gang, men resultatet var at både Petit Verdog og Cabernet Franc forsvant i nese og på tunge. Smakte bare Cabernet Sauvignon og Merlot, og jeg kunne like gjerne tatt en vilken som helst flakse fra polets standardsortiment. Da hjalp det ikke mye at jeg fikk tre sprelske ørret på litt over kiloen den kvelden. Nedtur.

 

Å, faen! Betyr det at flaska gir bi-smak eller noe? Helt ærlig skjønte jeg

ikke helt meldinga di? :)

 

Jepp. Skulle bare sjekke om du var en skikkelig "Skævvens-Mann". Og du stod med glans  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helte over en Chateu Margaux 58 på aluminiumsflaske en gang, men resultatet var at både Petit Verdog og Cabernet Franc forsvant i nese og på tunge. Smakte bare Cabernet Sauvignon og Merlot, og jeg kunne like gjerne tatt en vilken som helst flakse fra polets standardsortiment. Da hjalp det ikke mye at jeg fikk tre sprelske ørret på litt over kiloen den kvelden. Nedtur.

 

Å, faen! Betyr det at flaska gir bi-smak eller noe? Helt ærlig skjønte jeg

ikke helt meldinga di? :)

 

Jepp. Skulle bare sjekke om du var en skikkelig "Skævvens-Mann". Og du stod med glans  ;)

 

 

What?? Skal jeg ta dette som en dårlig skjult fornærmelse, at jeg som "skævvens man" ikke

har samme nese som deg? Dersom jeg missforstår så ha meg unnskyldt. Dersom jeg

er på rett spor, PELL DEG VEKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helte over en Chateu Margaux 58 på aluminiumsflaske en gang, men resultatet var at både Petit Verdog og Cabernet Franc forsvant i nese og på tunge. Smakte bare Cabernet Sauvignon og Merlot, og jeg kunne like gjerne tatt en vilken som helst flakse fra polets standardsortiment. Da hjalp det ikke mye at jeg fikk tre sprelske ørret på litt over kiloen den kvelden. Nedtur.

 

Å, faen! Betyr det at flaska gir bi-smak eller noe? Helt ærlig skjønte jeg

ikke helt meldinga di? :)

 

Jepp. Skulle bare sjekke om du var en skikkelig "Skævvens-Mann". Og du stod med glans  ;)

 

;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg uansett ikke ville hella en dyr og god kånnjakk ( ;D) på noe

annet enn originalflaska. Men her snakker vi om hva vi skal drekka

på i skauen. 96% gir minimal vekt i forhold til %-alko.

En middelmådig whisky går også meget bra Alt smaker i skævven!

Åsså så godt GAMMAL DANSK smaker ved BÅLET :D

 

En må jo være mindre begavet dersom man klasker kånnjakk til

kr.2000 i aluminium ;D ;D.

 

Det jeg beskjedent lurte på var om jeg ødelegger GAUKEN dersom jeg

bruker ei slik flaske, høøøhØØØ ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva "GAUKEN" er, men jeg vil uansett fraråde å stappe genitalier i flasken - uansett om det er sterk drikke på den eller ei. Man kunne vel kanskje falle for fristelsen om man oppholder seg for mye alene i skogen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"GAUK" = Per definisjon: Ulovlig omsatt brennevin.... ;D

 

Uff, uff.. Jeg vil nødig bli trukket inn i dette, bare så det er klart. Tror ikke du skal være så bekymret for hva varene gjør med aluminiumsflasken, men kroppen hadde jeg tenkt mer på...  Vel, vel. God tur og skitt fiske!   

 

 

PS! Sånn der var jeg oppe i 3000 innlegg igjen, helt til moderatorene gyver løs på redigeringen. REVENGE!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm nedpå hva som helst av alkohol på disse flaskene, det funker fint.

Dessuten, man drikker vel først og fremst for å bli full, så om det er litt ettersmak så bør ikke det få ødelegge ei skikkelig rotbløyte  ;D

Får være måte på hvor fisefin man skal være uti bushen  :o

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm nedpå hva som helst av alkohol på disse flaskene, det funker fint.

Dessuten, man drikker vel først og fremst for å bli full, så om det er litt ettersmak så bør ikke det få ødelegge ei skikkelig rotbløyte  ;D

Får være måte på hvor fisefin man skal være uti bushen  :o

 

Lars

 

Your the man..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm nedpå hva som helst av alkohol på disse flaskene, det funker fint.

Dessuten, man drikker vel først og fremst for å bli full, så om det er litt ettersmak så bør ikke det få ødelegge ei skikkelig rotbløyte  ;D

Får være måte på hvor fisefin man skal være uti bushen  :o

 

Lars

 

Your the man..... ;D

 

Eeeh... Your'e the man... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg "hørt" at alu gir en fortreffelig "dybde" på GAUK.

Jeg ler meg i hjel..... ;D ;D ;D

Selv rødsprit skal visstnok smake fortreffelig etter et døgns lagring på billig aluminium, men her anbefales at godsakene siles gjennom en skalk loff først  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt alvorlig folks! ØL selges jo på aluminiums-bokser.

Men det er jo itte sterke vara (?).

Så jeg lurer jo på no' jævelig om sterkere GAUK preges av ALU?

 

Er det ingen hardauser her som har vitenskapelige svar på dette?

 

har itte lyst til å ende opp sprellene i skauen med alu-forgiftning ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...