Gå til innhold

Stor flenge i vadebukse, what to do?


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Måtte avbryte mitt fiske idag grunnet at jeg brukte svaberg som rutsjebane :rolleyes:

Mindre smart, en større flenge på ræva. Ca 6-8 cm langt.

 

Denne buksa er såpass bra at jeg vurderer å fikse dette. Søkte opp dette og fikk 3 treff her på forumet, da med mindre skader enn dette. Allerede fått meget gode tips av min venn bjorni.

 

Hans forslag er tape bakside og bruke aquasure på fronten. Høres ganske smart ut.

Har lappesaker fra Vision buksa og er en smule skeptisk til det limet og lappene til en slik større rift.

Stoler på bjornis erfaringer 100%, men tar gjerne imot ideer her også.

 

På forhånd takk! (jeg er alt annet enn handyman) ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for den Torben, her skal vader være hel siden jeg ofte står med vann til godt over magen :P

 

Fikk et kanon tips på PM også henvist til denne linken:  http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=227

 

 

Dette med varme har jeg ingen erfaring med, fortsatt blir det vel tape og aquasure.

Sikkert flere her inne som har vært i en liknende situasjon?

 

Problemet er å handle ting inn, er jo syk som pokker ???:rolleyes:

 

Takker for alle bidrag! Savner brøyting i havet allerede. En dag uten fiske er vondt...

 

 

Edit: Vadebukse sydd godt sammen, vil tro det er en finfin løsning. Aquasure i morgen. Dette vil samle flenga. Og det vil bli minimalt med "brudd" som det opprinnelig var. Arrester meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags merke har du? Kan på det varmeste annbefale Patagonia. De tåler utrolig mye. Mine har vert gjennom tornekratt piggtrådgjerde tryningser på fjell og jord.

 

Hei

 

Vision extreme som har tålt "alt". Flenge kom av et idiotisk sprell av undertegnede på en spiss fjellsak.

Tror de fleste hadde revnet her. Nå er flenga(som er stor) sydd sammen og det ser meget fint ut.

I morgen skal jeg bruke aquasure. Har trua på at den vil bli tett igjen.

 

Uansett, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå er front på bukse klint inn med aquasil. Tipper det er like bra som aquasure?

Jeg la inn et lag i selve "bruddet" og la på et ekstra lag sånn "just in case".

 

Har jeg gjort noe smart tro? Grunnen til at jeg spør er bare for å lære til en neste gang.

Står at det skal herde fra 16 timer og opp mot 36 timer.

 

Smart å kanskje vente lengst mulig?

 

Nok, spm. Mr Neopren-here i come ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv reparert en liknende skade i fjor.

Vasket først med sprit, så tapet jeg utsiden med sølvtape, og limte med aquasure på innsiden.

Når dette var tørket, fjernet jeg tapen på utsiden og limte en Simms lapp over riften.

Vises knapt, og et tett.

Dette er ikke noe problem å ordne.

 

Vadebukser skal ikke være helt reine og ha press i beina. Det blir for teit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Torbjørn ;)

 

I min test idag besto buksa med glans, takket være alle gode bidrag.

 

Brukte derimot neopren idag på tur, det ble varmt når sola kom opp i morgentimene.

Den er laget for vinter og kaldt vann, thats it! Aldri mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde ha i vesten din Toggy er "tear-aid" !! Det funker!! Vannvitittig bra saker. Da slipper du å vente på at noe lim skal tørke.

http://www.mec.ca/Products/product_detail.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524442623108&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302803669

De selger det i alle fall på xxl. Dette er gjennomprøvd av noen kompiser av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Ruffen, takkar for tips! Har vært borti det og det funket helt topp på en annen vader.

Min skade var egentlig en håpløs flenge, men min eminente mor er ei jævel til å sy ;D

 

Så flott du minnet meg på det, skal kjøpe meg tear-aid som jeg ALLTID skal ha med på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...