Gå til innhold

Renaelva 2009 - Når riktig forvaltning virker!!!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

er det ikke mulig att man kan få til en frivillig ordning når det gjelder oppsyn?  den som vil ta på seg dette gratis?

Stilte spørsmål til Utmarksrådet om det kunne vært en mulighet, men det var helt uaktuelt.

 

Hmm... men å bruke penger på at egne voktere tar seg en tur i ny og ne mot betaling er greit? Hmm...

Merkelig politikk,men... Skjønner at men ikke vil ha 2000 fiskevoktere løpende rundt oppi der, men om man hadde hatt f.eks. 5 frivillige da, som er rimelig aktive i elva?

 

Dette klarer ikke jeg og skjønne heller... :rolleyes:  hvorfor var dette uaktuelt?   skulle tro att de skulle være positive til ett sånn forslag siden det er for dyrt og ansette fiskeoppsyn...selv om det må ett kurs til så vil da dette lønne seg over tid?

 

tenkt over at noen kanskje har utdannet seg, og har dette som en jobb? Forvltning, settefisk, overvåkning blablabla.

 

Da er det i så fall lett å skjønne hvorfor folk ikke slippes til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

er det ikke mulig att man kan få til en frivillig ordning når det gjelder oppsyn?  den som vil ta på seg dette gratis?

Stilte spørsmål til Utmarksrådet om det kunne vært en mulighet, men det var helt uaktuelt.

 

Hmm... men å bruke penger på at egne voktere tar seg en tur i ny og ne mot betaling er greit? Hmm...

Merkelig politikk,men... Skjønner at men ikke vil ha 2000 fiskevoktere løpende rundt oppi der, men om man hadde hatt f.eks. 5 frivillige da, som er rimelig aktive i elva?

 

Dette klarer ikke jeg og skjønne heller... :rolleyes:  hvorfor var dette uaktuelt?   skulle tro att de skulle være positive til ett sånn forslag siden det er for dyrt og ansette fiskeoppsyn...selv om det må ett kurs til så vil da dette lønne seg over tid?

 

tenkt over at noen kanskje har utdannet seg, og har dette som en jobb? Forvltning, settefisk, overvåkning blablabla.

 

Da er det i så fall lett å skjønne hvorfor folk ikke slippes til.

 

 

 

Ja det skjønner jeg...men det er ikke snakk om og få inn frivillige og gi ida feks sparken....men att de frivillige er med og hjelper til...når de alikevel er nedi elva alikevel... :D  men gud vet hva som ligger til grunn for att dette var uaktuelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer ikke jeg og skjønne heller...   hvorfor var dette uaktuelt?   skulle tro att de skulle være positive til ett sånn forslag siden det er for dyrt og ansette fiskeoppsyn...selv om det må ett kurs til så vil da dette lønne seg over tid?

 

Vi fungerer vel alle som oppsyn i Søndre Rena hvis vi vil. Ser du noe suspekt, hold kjeft og ring istedet 99 12 22 88 umiddelbart.

 

Edit: Derfor mener jeg oxo at det er positivt med flere folk i elva, hvis folka bryr seg om den da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer ikke jeg og skjønne heller...   hvorfor var dette uaktuelt?   skulle tro att de skulle være positive til ett sånn forslag siden det er for dyrt og ansette fiskeoppsyn...selv om det må ett kurs til så vil da dette lønne seg over tid?

 

Vi fungerer vel alle som oppsyn i Søndre Rena hvis vi vil. Ser du noe suspekt, hold kjeft og ring istedet 99 12 22 88 umiddelbart.

 

Edit: Derfor mener jeg oxo at det er posivtivt med flere folk i elva, hvis de brys seg om den ...

 

Ja men er det noen garanti for att de "rykker ut" ?  

 

men selvfølgelig...da har du iallefall ringt og sagt ifra...

Men som staffan sier har man lov til og spørre fiskere etter fiskekort...men jeg tror ikke att det største problemet er att folk fisker ulovlig...men att de kakker ulovlig?  eller? og hva skjer om man ser en kakke en fisk og går bort og konfronterer fiskeren med reglene og ikke er fiskeoppsyn...og truer med og ringe fiskeoppsynet...jeg tror att møter man den rette så kan du få en på tygga...hehe

 

nei vanskelig dette der...det vil alltid være noen som bryter reglene... :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil alltid være noen som bryter reglene... 

Det ligger et aldri så lite problem akkurat der, men det er slik på alle måter i samfunnet i dag. Det er alltid noen som bare må bryte alle regler, uansett hvilke regler det måtte være

 

Ja sånn er det bare :) hvor grove brudd må du begå for att de kan beslaglegge utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det må gå via rettsystemet.....men før i tida kunne det beslaglegges på stedet

 

det er sånn det skulle vært om du hadde kakka...kanskje noen hadde tenkt seg om en gang til da... 8)

 

Slik det er nå i Renaelva så blir du bøtlagt med fire ganger kortpris for hver regel du bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beslaglegge fiskeutstyr.. rofl ;D

Bring it sier jeg bare ;D

 

Nei, kan ikke forestille meg at fiskeoppsyn kan beslaglegge dine eiendeler. Virker litt texas :rolleyes:8)

 

'nei men det er jaggu meg sånn det skulle vært...pluss skikkelig grisebank 8)

 

Hehe.. ikke støtt juling nytter heller ;D

 

Men om du kakker en fisk over 40 cm da, så slipper du unna med 2200 kr. i bot?

 

Da snakker man dyr kilospris på fisken! Men dette er tydeligvis ikke nok,ettersom folk sitter og sier at dem skal slå ihjæl i stor fisk,om dem får en!

 

"Det kan da ikke gjøre noe om jeg kakker BARE ÈN kilos-ørret over nakken?" Neida, hadde bare vært EN fisk som ble kakka,så hadde ikke elva tatt noen skade av det!

 

MENNE tenk om ALLE skulle kakket hver sin store Ørret oppi der? DA har vi et problem ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tror ikke att det største problemet er att folk fisker ulovlig...men att de kakker ulovlig?  eller? og hva skjer om man ser en kakke en fisk og går bort og konfronterer fiskeren med reglene og ikke er fiskeoppsyn

 

Skjønte ikke den Tore, ulovlig fiske er vel ulovlig fiske uansett. Kakke ulovlig? fiske ulovlig? fortell meg forskjellen ...

Les forøvrig resten av innlegget en gang til  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MENNE tenk om ALLE skulle kakket hver sin store Ørret oppi der? DA har vi et problem ???

Ikke et pengeproblem i alle fall.. om alle ble tatt ;D

 

Nei.. da kunne dem jo kjøpt masse store,stygge,slappe,finneløse settefisk og kasta ut i elva ;D

 

Da hadde det vel endt opp som ei praktfull gjedde-elv til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det vel endt opp som ei praktfull gjedde-elv til slutt!!

 

og der er vi snart, helt seriøst så vurderer jeg å kutte fiskekort i Åmot neste år.

Fisker mer enn gjerne i Engerdal, hvor uttak av bl.a. stor fisk er et must for å holde systemet i gang!

 

mvh

Fin Fonnaas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tror ikke att det største problemet er att folk fisker ulovlig...men att de kakker ulovlig?  eller? og hva skjer om man ser en kakke en fisk og går bort og konfronterer fiskeren med reglene og ikke er fiskeoppsyn

 

Skjønte ikke den Tore, ulovlig fiske er vel ulovlig fiske uansett. Kakke ulovlig? fiske ulovlig? fortell meg forskjellen ...

Les forøvrig resten av innlegget en gang til  ;)

 

med ulovlig fiske mente jeg att de fisker uten fiskekort...ulovlig er ulovlig...ingen forskjell...rart skrevet det der...men det jeg mente var att det er kanskje flere tilfeller av kakking enn fisking uten fiskekort?? :) sorry..dårlig til og skrive :)  

 

 

staffan: ja man må vel sikkert gå noe mere enn bare og ta denne eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...