Gå til innhold

Drammenselva - Ørretfiske


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Drammenselva har til tross for høy vannstand fisket meget godt på ørret i det siste. (Ørretstrekka). Minner om at den absolutt beste tørrfluesesongen etter grov ørret er september. (Fiske frem til 1. oktober). Får bare håpe elva detter. Jo mindre vann, jo bedre tørrfluefiske. VÅRFLUER og kanskje maur (noe 2. generasjon heptagenia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Like mye vann nå. MEN det er plasser som er best på høyt vann å... Foretrekker endel lavere vannstand på tørrluefisket uansett. Flere plasser tilgjengelig da.. Samt mer vak <:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på noen av mine turer i Drammenselva observert en papirlignende, ekkel masse  som vokser på steiner etc på bunnen. Minner om didymo (http://www.biosecurity.govt.nz/pests/didymo) som jeg bare har sett advarsler om på NZ, men aldri selv sett. Vet at dette stammer fra den nordlige halvkule. Kan det være det som finnes i Drammenselva, eller er det noe helt annet?

 

Og hvis ja, hvordan påvirker dette insektlivet og til slutt fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammenselva har til tross for høy vannstand fisket meget godt på ørret i det siste. (Ørretstrekka). Minner om at den absolutt beste tørrfluesesongen etter grov ørret er september. (Fiske frem til 1. oktober). Får bare håpe elva detter. Jo mindre vann, jo bedre tørrfluefiske. VÅRFLUER og kanskje maur (noe 2. generasjon heptagenia)

 

Hei hvor høyt oppe i elva fisker du? Eller er det hemmelig?

 

Anders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

På sommeren ligger vist nok elva på 150. Tidligere i år fisket vi der og da lå vannstanden på rundt 200, nå er den nesten oppe i 400.

Det er jo bare å ta seg en tur å erfare når man selv synes det er godt fiske. Jeg synes det er for høyt nå.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der en tur forrige tirsdag med streamere og sluk. Lite vann, men mye vannføring, som gjorde det vanskelig å fiske godt med flue. Allikevel en fin tur.

Var på linnerudøra + litt oppover i elva, om noen lurte!

lite vann, men mye vannføring?? ???:rolleyes:;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har vært oppover i elva i strekket mellom hellefoss og gravfoss i det siste, og vet noe om vannstand? Lurte på om jeg skulle pakke bilen på mandags kveld, og dra innover tidlig tirsdag, fordi jeg har fridag da. Alt avhenger dog av vannstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...