Gå til innhold

Vanntett kamera - Canon Powershot D10


Flemming

Anbefalte innlegg

Heisann!  :)

 

Lovet å legge ut noen bilder tatt med Canon Powershot D10 slik at de som har vurdert dette kameraet får sett kvaliteten.

 

Jeg har komperiemrt ned bildene forferdelig mye her, og jeg har ikke endret kontraster, farger, lys eller noe annet. Bildene er bare tatt rett ut fra kameraet, og komperimert max for å få plass til dem her. Blir litt mer uklare og kornete, men da ser dere hvordan de ser ut ubehandlet. I tillegg er det ekstrem mye plankton i havet på denne tiden av året, så tro det eller ei - vannet er faktisk litt grumsete...

 

Har allergi mot bruksanvisninger, men her er alle funksjoner veldig enkle å skjønne, så den trenger du ikke.

Alle bildene er tatt uten blitz, og jeg er ikke verdens stødigste på hånden når jeg er 2-7 meter under vann uten oksygen. De fordømte fiskene flytter dessuten mye på seg når jeg kommer nærme...

 

[attach=1]

Sindre snorkler

 

[attach=2]

Sindre snorkler

 

[attach=3]

Stonefish, en av de farligste fiskene i havet..

 

[attach=4]

 

post-14-13949866918255_thumb.jpg

post-14-13949866918611_thumb.jpg

post-14-13949866918902_thumb.jpg

post-14-13949866919511_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt til sist er det et par bilder OVER vann...

Her har jeg bare hatt på auto, og knipset i vei før avreise.

 

[attach=1]

 

[attach=2]

 

 

Synes kameraet er helt topp som et nr. 2 etter speilrefleksen, og dette kameraet kan jeg alltid ha i lomma. Det eneste negative er at det ikke er deksel på linsa. Man må derfor passe på å legge kameraet i futteralet hver gang man har brukt det, ellers kan man fort få riper i linsa..

post-14-13949866929392_thumb.jpg

post-14-13949866929881_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for kjempeflotte bilder, Flemming :D

Holder i massevis for meg til å vite at Canon D10 står øverst på ønskelista når det gjelder

kompaktkamera som passer for en som bruker mye tid i det våte element.

 

Ser ikke bort fra at den vil falle litt i pris utover høsten og vinteren og da gjelder det å følge med :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis Similand Island ???

 

Nei, det er ikke Similis Island i Thailand. Det er i rødehavet utenfor Egypt..

Videofunksjonen fungerer veldig bra, men jeg har ikke prøvd macrofunksjonen enda.

Skal se om jeg kan få gjort et i lopet av et par dager.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...