Gå til innhold

Ny snelle til #4


Mack10

Anbefalte innlegg

Noen som har noen greie tips til ny snelle i denne klassen?

Har fra før en Streamstix Troutseeker 002. 4-6 Diameter: 90mm Linekapasitet: WF5F/40m 20lbs* Vekt: 128 gr.

Farge; Titan

Men syns den blir i tyngste laget og litt for lite knarr på utras.

 

Noen som har noe å evt bytte mot denne snellen?

Tips taes imot med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lamson Velocity/Lightspeed 1.5, Vision GT 4/5, Danielsson Dry Fly og Ross Reels er noen som dukker opp i farta

 

Skittfiske har forresten superpris på GT 4/5, en meget god snelle som burde ha kostet det dobbelte. Minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Islander IR3-LA til firerstanga mi, og angrer ikke et sekund på det! Snella er utrolig tight og presis med en nydelig type 3 finish og herlig knarr. Regner med at jeg tar turen innom BA på torsdag, og hvis du også skal dit kan jeg eventuelt ta den med, så får du om ikke annet en referanse på hvordan skikkelig knarr skal låte… ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Islander kanskje er best kjent for den noe spesielle gullfargen sin, hadde jeg aldri vist meg, verken offentlig eller privat, med noe slikt på stanga, så IR3-LA'en min er selvsagt svart ;) En no-brainer egentlig, siden det også er det eneste alternativet med type 3 anodisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Disse Lamson snellene, hvordan er lyden i disse? Må ha en med bra lyd i!:)

Er det ellers noen andre tips til en stilig snelle med lav vekt og fin lyd i?

Har fin knarr etter min mening.

Har en Velocity 1,5 om du e intr.

post-0-13949869754923_thumb.jpg

post-0-13949869755972_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg måtte hatt 1'eren dessverre. Hadde en troutseeker som veide 127 g og denne veier 120.. Så blir vel ikke mye forskjell? Er den svart? Mye tenkte du for den i såfall?

Veide min nå. 135g med backing på. Du har PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agdars hadde GL inex 25 til fin pris, men vet ikke om det er flere igjen. Sikkert verdt å spørre.

Ellers er jo Vision GT 2-4 som nevnt på grisetilbud hos skittfiske. (ser ikke ut som på bildet der, det er lakse-utgaven.)

Denne snella har vel ikke justerbar brems, bare klikk-brems, så den får du sikkert mye knarr-lyd ut av vil jeg tro. Har den i 4-5, den er finfin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ULA Force 2 LT, lett som fy og større diameter enn LiteSpeed 1,5, men *hakket* dyrere desverre.

EDIT: Ikke større diameter (lik), men du burde kjøpe ULAen likevel ;)

Han synes ufattelig nok ikke at ULAen er pen :o

Likte nok forrige generasjon bedre må jeg si og Litespeed er ikke noe dårlig snelle, langtderifra, hadde ikke pris vært en faktor ville jeg valgt ULA anyday :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agdars hadde GL inex 25 til fin pris, men vet ikke om det er flere igjen. Sikkert verdt å spørre.

Ellers er jo Vision GT 2-4 som nevnt på grisetilbud hos skittfiske. (ser ikke ut som på bildet der, det er lakse-utgaven.)

Denne snella har vel ikke justerbar brems, bare klikk-brems, så den får du sikkert mye knarr-lyd ut av vil jeg tro. Har den i 4-5, den er finfin.

kjøpte en vision gt 2-4 for noen uker siden og kan bekrefte ovenstående - ikke bare bremsen, men lyden, mann  ;) virkelig gromlyd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Gå for Lamson.

Lyden du etterspør et fantastisk, en "tight" knarr. og de er vel lettest i klassen.

Når det gjelder din tunge snelle, er billigsnellene ofte nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lyden på ross snellen da? Har sett litt på den og. Ser veldig bra ut, men ingen som har uttalt seg om lyden?:) takker for alle tips!

Tja, hvordan skal man beskrive en lyd  :).

En slags to-stemt, eller fir-stemt "tynn" klikkelyd på innsveiving, og enstemt ala Danielsson på utras.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lyden på ross snellen da? Har sett litt på den og. Ser veldig bra ut, men ingen som har uttalt seg om lyden?:) takker for alle tips!

Si meg. Hvorfor er er du så opphengt i den lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...