Gå til innhold

Tips til enkel steinfluenymfe


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Kan jeg bite i felle først ? :) Den simpleste flua for å imitere en steinflue må bli Montana. --> http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22

 

Ellers så kan du binde en gullhode steinflue som du finner her --> http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den funker den :D Men jeg fisker ikke så mye med steinfluer, de er ikke så viktige der jeg fisker.. Du kan sikkert like gjerne bruke en vårflueimitasjon i mange av tilfellene. I den har jeg brukt raffia i vingen, det er egentlig noe dritt fordi det blir fort bløtt. Men det ser bra ut synes jeg.. Et reversert hackle gjør samme nytten og flyter bedre eller en polyvinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' den funker den :D Men jeg fisker ikke så mye med steinfluer, de er ikke så viktige der jeg fisker.. Du kan sikkert like gjerne bruke en vårflueimitasjon i mange av tilfellene. I den har jeg brukt raffia i vingen, det er egentlig noe dritt fordi det blir fort bløtt. Men det ser bra ut synes jeg.. Et reversert hackle gjør samme nytten og flyter bedre eller en polyvinge.[/quote']

isen der jeg bor er snart gått nå og jeg skal ut på tur med fluestangen bør jeg da ta med meg noen vårfluer isteden for steinfluer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' den funker den :D Men jeg fisker ikke så mye med steinfluer, de er ikke så viktige der jeg fisker.. Du kan sikkert like gjerne bruke en vårflueimitasjon i mange av tilfellene. I den har jeg brukt raffia i vingen, det er egentlig noe dritt fordi det blir fort bløtt. Men det ser bra ut synes jeg.. Et reversert hackle gjør samme nytten og flyter bedre eller en polyvinge.[/quote']

isen der jeg bor er snart gått nå og jeg skal ut på tur med fluestangen bør jeg da ta med meg noen vårfluer isteden for steinfluer??

 

I mange tilfeller kan du bruke de samme fluene. Men du bør være forbredt på store steinfluer nå tidlig i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...