Gå til innhold

Møkkaline


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Skal bli spennende og høre hva andre som fant seg denne type flueline vil si...vil tro det var en del som tok samme typen :)

 

selv tok jeg ett synk tip snøre og ett synkesnøre ;)

 

Den billigversjonen lager de bare i flyteversjon.....men se på illustrasjon, dette er viktig for å få kortklump liner til å funke synes jeg!

[attachimg=1]

post-0-13949868121805_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvilken line du mener Magnus, hadde en i klasse 7. Knall orange og heter bare "FLY LINE". Var første fluelinen jeg kjøpte noensinne. Ble anbefalt å kjøpe en Air cel men den hadde de ikke i butikken, en overivrig selger klarte å lure meg til at denne linen var helt lik air cel bare annen farge. Har aldri prøvd en air cel line og heller ikke studert profilen på denne kontra den orange, så om det stemmer aner jeg ikke.

 

Linen fungerte dog ganske bra for meg iallefall, mulig du har fått et mandagsprodukt...eller at det ikke er linen sin feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

air cel er en enda enklere line enn denne, rent konstruksjons messig,hehe litt mindre luftbobler...ganske hard kompakt line...jeg elsker dem til dt lengde kasting, dt 8 går som en kanonkule...WF er også helt ok.. straight forward...som de fleste 3M liner egentlig. de flyer ikke så høyt som de mer moderne linene...ikke så classy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne lina i klasse 6. Har hatt den i minst 10 år, bruker den kun til kastetrening(på gress og innendørs i hall med håndballklistergulv). Har blitt vant til lina, men den oppfører seg litt som Magnus sier. Slår over veldi hardt, og litt dårlig balanse synes jeg. Men jeg kaster lett ut hele lina og vel så det allikevel,(dog den er vel bare 25 m) når den rette linjen følges vel å merke,for jeg synes ikke den tåler små kastefeil særlig godt. Coatingen synes jeg er bra for den holder seg glatt lenger enn mange dyrere liner jeg har prøvd. Jeg har prøvd liner som jeg mener er bedre til nybegynnere enn denne, men som Staffan sier så er den nok god på korte kast.

 

Staffan(eller noen andre): Har du prøvd denne lina til vannkast?

 

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ikke vannkast som man forventer kast på 20 meter.........som introduksjonssnøre veldig fint på demoer hvor man møter høter folk som aldri har holdt i fluestang! ja sikkert også den gemene amerikaner som fisker en weekend i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tviler på det, Magnus ;D ;D

Tror heller det var et tips om å skjekke at du ikke har den bak frem ;) Noe jeg tviler på at du har gjort da, du har vel mer peiling en som så! :D

 

hehe, hvis jeg har montert lina feil, så er de som påspolte lina korttenkte, da en stakkars fluefisker må dra av hele lina, forså å sveive den på hvis det er tilfellet. Og hva er da vitsen med hullet midt på spolen, som er lagd for å tres på en blyant eller noe, så man skal slippe å dra av hele "møkkalina"...  Kanskje de vil at vi skal dra av hele "dritten", rulle den inn på spolen igjen, forså å sveive den på snella, og kanskje få noen irriterende floker under den altforlange operasjonen..

 

Nei, den er nokk tredd på riktig,,, lina holder rett og slett ikke mål..... Men det er mitt synspunk. Kanskje noen mener noe annet... Tar den med til Bardu treffet, så de som tviler, og "helliggjør" denne "møkkalina" skal se at jeg enten har fått fabrikatfeil, eller at de må revurdere sin konklusjon (eller så passer lina rett og slett ikke meg, men det finnes grenser)

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

da blir det skikkelig lett som en levelline.....det kan hende at du må holde 15 meter eller noe.......dette er bare å prøve!!! men du får ikke noe drømmeline av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...