Gå til innhold

Vulgata i Valdres


Ruffen

Anbefalte innlegg

Det er i dette området jeg har sett de tetteste klekkingene av vulgata.

 

Hele strekket fra demningen ved Bagn opp til Ryfoss har vulgata med variabel mengde i de forskjellige fjordene.

 

Mange vann som også har vulgata.

 

Danica har jeg aldri sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vulgata finnes det helt klart. Er ikke så veldig godt kjent rundt i Valdres, men i Bagn er det hvertfall flere store og små vann som huser mye vulgata. :)

I fjor var det store klekkinger langt ut i juli.

Så sent. Høyde lå dette på sånn ca?

Jeg hår noe familie jeg må få  besøkt der oppe. Alt for lenge siden sist. Der ligger noen små og halvstore vann med meget pen fisk i. Ca 900 moh.

Marflovann, så fisken er veldig fin der. Og i tillegg noen ganske gromme noen.

 

Hvis det da hadde vært vulgata så kansje jeg kunne truffet på den. Det hadde vært morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke skrike for mye, for jeg har bare vært der et par ganger. Trur nok at mange av vanna ligger på hvertfall 700 pluss, det har jeg tenkt til å finne mer ut av til sommern som kommer. :) Har en komips med hytte der oppe, og i sommer så tikka det inn meldinger på mobilen om heftig spinnerfall et godt stykke ut i juli. En og annen skikkelig pen fisk fikk jeg også bilde av! Trur det kan være lurt med familiegjenforening til sommern.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St.hanstider er nøkkelen

Kunne jeg tenke meg ja, uten at jeg har noe særlig kjennskap til vulgata.

Da er sommeren helt på topp :) En herlig tid av året.

 

Dette tror jeg blir topp. Jentungen kan ri på hest hele dagen (de har to) mor kan gjøre akkurat hva hun vil. Gå turer tenker jeg.

Og far og sønn leter etter vulgata og fine fisk :)

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etnedal er et survannområde, og holder stort sett survann, kontrastenes dalfører

 

er det noen elver man kan dra til i det området der da? nærmeste elv er?

Renner det ikke ei elv som heter Etna igjennom Etnedalen tro? Har ingen peiling på fisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etnedal er et survannområde, og holder stort sett survann, kontrastenes dalfører

 

er det noen elver man kan dra til i det området der da? nærmeste elv er?

Renner det ikke ei elv som heter Etna igjennom Etnedalen tro? Har ingen peiling på fisket.

Stemmer, det . . . Nydelig elv, men ikke tilsvarende innhold.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...