Gå til innhold

Julaften hver dag hele uken


ΛΛЯDΛHL

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Abel creek eller trout serien står jo også nydelig til den der stanga, den er ganske kjapp og tåler godt et gpx snøre som SA mastery eller sharkskin gpx.

vet at Abel er superstar, og mange synes nok jeg banner i kjerka når jeg sier at jeg ikke liker utseendet på Abel-sneller... no offence til de som liker dem... bare en utseendemessig smaksak fra min side... stor respekt for abels tekniske egenskaper...

Men de ser jo ikke ut i måneskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har du sjekka ut Bauer sine sneller ? Gjennomført kvalitet og flotte å se på. Jeg synes kanskje Bauer Rogue er den flotteste om du kan leve med at den ikke er like storspola som feks. Danielsson og Waterworks ULA. Hva med en grønn en til stanga di, eller en gullfarget, eller kanskje splash gul  ;)

http://www.bauerflyreel.com/

RolfJF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka ut Bauer sine sneller ? Gjennomført kvalitet og flotte å se på. Jeg synes kanskje Bauer Rogue er den flotteste om du kan leve med at den ikke er like storspola som feks. Danielsson og Waterworks ULA. Hva med en grønn en til stanga di, eller en gullfarget, eller kanskje splash gul  ;)

http://www.bauerflyreel.com/

RolfJF

kule sneller :) hvem selger dem her i landet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtgaard selger Bauer i Norge. Han har også Hatch, som er gode. En custom snelle frister mest: http://www.hatchoutdoors.com/custom-shop

Det er mye bra der ute!

Danielsson hadde nok en gang kommet høye opp hos meg.

Nautilus er også meget bra og er for tiden den eneste "norske" snella (bortsett fra Kalle sine da  ;D).

Abel er gjennomført, NO Bullshit kvalitet tvers igjennom! Du kjenner det når du tar i en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abel anbefaler jeg på det sterkeste. Det er aldri noe tull og det oser kvalitet av de snellene. Og de er jo veldig fine :) Mine Loop, Waterworks, Hardy og Marryat sneller blir stående i skapet etter at jeg nå konverterer en etter en snøreklasse med Abel.

Snørene jeg liker og anbefaler er GPX og Rio Grande, de passer perfekt på en rask stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Abel, Tibor og Nautilus + et smykke Jack charlton, men fiskekompis Roy som lever i kjørefisk land uten like skryter av hatch sneller.Følg rådet til Tmags her oppe, de må jo være noe å satse på, skal ha en sjøl når han kommer hjem og kan ta med en til meg. Her snakker vi banne ved alteret og at alt annet som ikke funker. Her hjemme , bull uten like , men fint å ha det som er fint ;D

Mange som kommer til seychellene selger det de har for å kjøpe Hatch. I storfiskland uten like så blir jo norge osv morteland i forhold, trur jo etter div rapporter at dette er helt rått.

Dro ikke så bra som de vi fikk i Florida sier Roy, men snella får testa seg, har hatt/fåt et par sjøl, kvalitet er viktig. Hater den mannen ;D

[attachimg=1]

post-982-13949872617126_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei loop multi for 1300,- i butikk i deg. Følte det var et bra kjøp. Har en fra før av de og synes de er bra stenger :)

Glad jeg ikke "må ha det og det merket"

bra, ruffen  ;D ;D ;D gratulerer med ny stang... hvilken snelle skal du bruke på den?

Tja, blir vel ei trautsekker eller ula forse. Kansje Guideline igma som jeg har et par av. Vi får se. Har flere stenger og sneller som jeg bruker om hverandre. Har ikke ei snelle til hver stang. Er forssten ikke så nøye på dette med sneller. Bedre å bruke penger på ei god stang og et godt snøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den saken avsluttet, hatch snelle ferdig med det ;D  ;D ;D ;D

hehe - dritkult :)

men spørs om ikke hatch er overkill - om jeg ikke regner med sjøørret, får jeg sjelden fisk over 4 hg så jeg hadde klart meg med noe sånt:

http://www.solvkroken.no/produkter/sneller/marksnelle.aspx

her velger jeg imidlertid ikke etter fornuft, men følelser ... omtrent de samme som en viss person her:

;D ;D ;D

så, tross alle jævla gode innspill er jeg fortsatt avstandsforelska i ULA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe i og med at Ruffen Plutselig blei så mild og snill så må vi andre følge etter. Hvor skal jeg begynne, tur jeg vill satsa på noen Inexer eller quadrar. Førstnevte fikk et dårlig rykte av en eller annen grunn, en fjær , ti høns, Har 4 stk ingen problem + en quadra denne sesong heller ingen problem, ikke at jeg ventet det heller da. Fine sneller grei pris, man kan kaste den nedover svaberget uten at det foirnger prisen ved bruktsalg. De vil aldri betale seg brukt, andre merker derimot er noe helt annet, men selv om jeg fisker manghe skumle fisker her hjemme så er det litt overkill. De er kun for turer over dammen, eller for de som har lyst til å inrømme at vi kjøper det fordi d er kuult.  ;D

Har en nautilus nv et eller annet 6-7, den anbefalles,fin, dyr, masse backing til fremtidige tropeturer, kuul lyd ved utras og ikke minst, tur du må kjøre over den med bil for å ødelegge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe i og med at Ruffen Plutselig blei så mild og snill så må vi andre følge etter. ...

.... De er kun for turer over dammen, eller for de som har lyst til å inrømme at vi kjøper det fordi d er kuult. ;D.  ;D

Har en nautilus nv et eller annet 6-7, den anbefalles,fin, dyr, masse backing til fremtidige tropeturer, kuul lyd ved utras og ikke minst, tur du må kjøre over den med bil for å ødelegge den.

;D ;D ;D

denne er tråden laget jeg for de av oss som tør å innrømme at noe av det vi kjøper, kjøper vi fordi det er kult... her er det lov å skryte uhemmet av sine hjertebarn og fråtse i merker og lojaliteter - til og med drømme litt ...

jeg er rimelig enkel og lettlurt - jeg fikk utrulig mye glede ut av den forrige stanga jeg kjøpte meg også, en SS Midgestix #3 til 640 kr... men gleder meg til å flashe sagen med ei rå snelle for kompisene til sommeren... og kanskje neste år blir det enda mer glam? T&T? Burkheimer? perler for svin, om jeg skulle få hånd om slik, men fyttihæl..te å gøy jeg ville hatt - sannsynligvis mye mer moro enn de som hadde rettferdiggjort ei slik stang...

med litt flaks kunne jeg til og med dra fisk over 4 hg med greiene også... skulle ikke forundre meg...

(ha dårlig samvittighet fordi vi bruker mer penger på utstyr enn til å hjelpe jordskjelvoffer på haiti, kan vi ha på andre tråder....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe i og med at Ruffen Plutselig blei så mild og snill så må vi andre følge etter. ...

.... De er kun for turer over dammen, eller for de som har lyst til å inrømme at vi kjøper det fordi d er kuult. ;D.  ;D

Har en nautilus nv et eller annet 6-7, den anbefalles,fin, dyr, masse backing til fremtidige tropeturer, kuul lyd ved utras og ikke minst, tur du må kjøre over den med bil for å ødelegge den.

;D ;D ;D

denne er tråden laget jeg for de av oss som tør å innrømme at noe av det vi kjøper, kjøper vi fordi det er kult... her er det lov å skryte uhemmet av sine hjertebarn og fråtse i merker og lojaliteter - til og med drømme litt ...

jeg er rimelig enkel og lettlurt - jeg fikk utrulig mye glede ut av den forrige stanga jeg kjøpte meg også, en SS Midgestix #3 til 640 kr... men gleder meg til å flashe sagen med ei rå snelle for kompisene til sommeren... og kanskje neste år blir det enda mer glam? T&T? Burkheimer? perler for svin, om jeg skulle få hånd om slik, men fyttihæl..te å gøy jeg ville hatt - sannsynligvis mye mer moro enn de som hadde rettferdiggjort ei slik stang...

med litt flaks kunne jeg til og med dra fisk over 4 hg med greiene også... skulle ikke forundre meg...

(ha dårlig samvittighet fordi vi bruker mer penger på utstyr enn til å hjelpe jordskjelvoffer på haiti, kan vi ha på andre tråder....)

Hehe, skulle en bare kjøpt det en trengte så hadde det vært kjedelig å titte igjenom utstyret sitt. Er jo ikke mye en virkelig trenger av det man har.

Lenge leve utstyrshorene ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel og lettlurt ;D Takk herr AArdahl, det var godt å høre at jeg ikke var alene, super thx  ;D ;D ;D

Trur jeg må sende deg en pm når det blir litt mildere, hehe snytt ut av ,,,,,,,, er du  ;D ;D ;D

Mvh robban ;D

Hehe, skulle en bare kjøpt det en trengte så hadde det vært kjedelig å titte igjenom utstyret sitt. Er jo ikke mye en virkelig trenger av det man har.

Lenge leve utstyrshorene ;D

nå begynner det å ligne noe ;) happy reel & rod hookers, that's us - hehe - og happy ending...

og jeg kan PM'es om det meste når som helst, Robban :)

Til slutt - 10 000 kr spørsmålet:

  hvilken jævla snelle har dere på gromstanga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he gromstanga for meg er 9' 7 'r rs til gjedde og da sitte det på en quadrta 7-9(6-8) eller noe sånn.

Andre valg er crosscurrent 1087 glx crosscurrent og Abel med klump, kun for å  variere, ikke noe mere, noen stenger synes jeg funker bede med en kastevekt i form av snelle , andre ikke, sånn er det bare for meg. Glx'n ruler på små fluer med tung vekt, rs'n ruler med stor flue og masse luftmotstand, er faktisk et hav av forskjell, prøv en 25 cm pike muppet og døm sjøl. 8)   Tidenes stang er Rs fra guideline, jada vi ser bort fra det fine fisket, men for en fiskestang som tåler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel og lettlurt ;D Takk herr AArdahl, det var godt å høre at jeg ikke var alene, super thx  ;D ;D ;D

Trur jeg må sende deg en pm når det blir litt mildere, hehe snytt ut av ,,,,,,,, er du  ;D ;D ;D

Mvh robban ;D

Hehe, skulle en bare kjøpt det en trengte så hadde det vært kjedelig å titte igjenom utstyret sitt. Er jo ikke mye en virkelig trenger av det man har.

Lenge leve utstyrshorene ;D

nå begynner det å ligne noe ;) happy reel & rod hookers, that's us - hehe - og happy ending...

og jeg kan PM'es om det meste når som helst, Robban :)

Til slutt - 10 000 kr spørsmålet:

   hvilken jævla snelle har dere på gromstanga ?

Da blir det ula forse! Rigget på zxl,en 8) Da føler jeg meg skikkelig rigget.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ula forse! Rigget på zxl,en 8) Da føler jeg meg skikkelig rigget.....

dette er musikk i mine ører, ruffen, og jeg tar det der som en ordre... så om ikke noe uforutsett skjer, blir det ULA på nystanga før isen går... (sorry, alle dere andre, men hjertelig takk for alle bra tips)

He he gromstanga for meg er 9' 7 'r rs til gjedde og da sitte det på en quadrta 7-9(6-8) eller noe sånn.

Andre valg er crosscurrent 1087 glx crosscurrent og Abel med klump, kun for å  variere, ikke noe mere, noen stenger synes jeg funker bede med en kastevekt i form av snelle , andre ikke, sånn er det bare for meg. Glx'n ruler på små fluer med tung vekt, rs'n ruler med stor flue og masse luftmotstand, er faktisk et hav av forskjell, prøv en 25 cm pike muppet og døm sjøl. 8)   Tidenes stang er Rs fra guideline, jada vi ser bort fra det fine fisket, men for en fiskestang som tåler meg.

kjøpte meg nettopp en lecie 9'6" #7 til "tungt" sjøørret-fiske... mener du at jeg heller burde valgt rs?

Har ikke fiske gjedde siden jeg bodde i trøgstad - tror det var før muppets - så har ikke noe erfaring med 25 cm pike muppet... men det hender jeg deiser en 15 cm børstis eller harepelszånker rundt meg... (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg driver med akkurat det, for får nesten aldri fisk på sånt - bare på reker ) lecien klarer det, men ynker seg litt når lasset blir for tungt...

vil gjerne høre hva du mener om det.... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I høst og vinter har jeg kjøpt 1stk Scott S4 9,6#7 hovedsaklig til laksefiske men har fått en del sjøørreter over kiloen,nydelig stang! kjøpt 2 stk visionXLA antirevers 7-9 og 5-7 så har jeg kjøpt en stk danielsson FW3 seven-ten og en scierra TX2 8-10. Og sist uke kjøpte jeg meg en simms G4 jakke. Så jeg har vel brukt litt penger på fiskeutstyr. Har også solgt ganske mye flott utstyr, blant annet 2 stk G Loomis greasedline GLX 15 og 16 fot og en crosscurrent GLX 907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...